Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2024 | 11:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: HighEnd München Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3093
Sendt: 24 Maj 2023 kl. 16:15 | IP-adresse registreret Citér janils

Efter nogle travle dage i München har jeg så også haft travlt med at lægge lidt tekst, billeder og videor op. Der kommer løbende mere efterhånden som jeg får tid.

Der er sorteret kraftigt, for ikke alt kan komme med. Men nok et par appetitvækkere imellem.

God fornøjelse!

http://www.pladespilleren.dk/Udstillinger.html



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Dyrholm
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dyrholm Design Audio

Bruger siden: 15 November 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 24 Maj 2023 kl. 18:18 | IP-adresse registreret Citér Dyrholm

Hvad mener du med kun signalkabler?
Der blev brugt ikke mindre end 5 stk Vision power kabler til dette aktive system.


__________________
John Dyrholm
Til top Vis Dyrholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrholm Besøg Dyrholm's Websted
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3093
Sendt: 24 Maj 2023 kl. 18:58 | IP-adresse registreret Citér janils

Hej John,

Ja selvfølgelig. Jeg fokuserde på signalet - ikke på strømmen. Det sidste er absolut lige så vigtrigt!


__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 25 Maj 2023 kl. 00:07 | IP-adresse registreret Citér Bryde

Rigtig fint initiativ "janils" , men du bør nok gennemgå teksterne igen - der er rigtig mange stave/taste fejl .
Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde
 
Heine Dupont
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 25 Maj 2023 kl. 09:30 | IP-adresse registreret Citér Heine Dupont

Som altid taknemmelig for at du bruger tiden på at dele oplevelserne med os tåber, som ikke kom afsted.
Til top Vis Heine Dupont's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heine Dupont
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3093
Sendt: 25 Maj 2023 kl. 09:55 | IP-adresse registreret Citér janils

Bryde skrev:
Rigtig fint initiativ "janils" , men du bør nok gennemgå teksterne igen - der er rigtig mange stave/taste fejl .


Hej Bryde. Ja, jeg ved det. Mine øjne er ikke så gode mere. Har valget, om jeg skal rette stavefejl eller lægge noget mere op. Har brugt mindst
10 timer på det indtil videre.

Når det sidste er oppe, så kigger jeg på stavefejl!


__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Heine Dupont
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 25 Maj 2023 kl. 10:46 | IP-adresse registreret Citér Heine Dupont

Skidt da med en stavefejl eller to. Det betyder ikke noget særligt for læseværdigheden
Til top Vis Heine Dupont's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heine Dupont
 
Audioloud
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2022
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 212
Sendt: 25 Maj 2023 kl. 20:11 | IP-adresse registreret Citér Audioloud

Armen på Feichert Blackbird pladespilleren ligner en 12" Sorane TA-1L .
Til top Vis Audioloud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audioloud
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3093
Sendt: 25 Maj 2023 kl. 23:43 | IP-adresse registreret Citér janils

Audioloud skrev:
Armen på Feichert Blackbird pladespilleren ligner en 12" Sorane TA-1L .


Kan ikke se nogen Feickert pladespiller? Der var en del af dem, men fik ikke nogen billeder.


__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Audioloud
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2022
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 212
Sendt: 26 Maj 2023 kl. 07:31 | IP-adresse registreret Citér Audioloud

Janils jeg har kigget forkert ! Kiggede på High-end Munchen 2022 , sorry
Til top Vis Audioloud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audioloud
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1719
Sendt: 30 Maj 2023 kl. 12:10 | IP-adresse registreret Citér Aksa

Tak til Jan for den fine gennemgang af udstillingen

Jeg beklager, at mine input ikke nåede med til den korte (og for mig ukendte) deadline ift din hjemmeside. Desværre kom slut-afvikling af mit arbejde og nogle andre ting i vejen for at nå med ...

Til gengæld nægter jeg at være "gammel sur man" (grumpy old man), så her kommer lidt input om lydkvalitet

Overordnet set blev der jo spillet på anlæg i de helt høje prisklasser - i mange tilfælde anlæg til adskillige millioner, og der var mange spændende lydoplevelser at hente. Samtidig havde langt de fleste udstillere gjort en hel del ud af akustisk tilpasning af lytterummene, hvilket afgjort var med til at højne lytteoplevelsen.

På trods af de vildt høje priser på systemerne, var der alligevel udstillere, hvor lyden skuffede meget, eller hvor det lød direkte fælt. Og det er selvfølgelig min helt subjektive mening - nogle systemer hørte jeg den første dag, så der kan have været indkøringsproblemer nogle steder. Af samme årsag vil jeg ikke hænge nogen udstillere ud

Derimod vil jeg fremhæve nogle af de bedste lydoplevelser på udstillingen - efter min mening

Jan har allerede nævnt Boenicke Audio, hvor der blev spillet på de helt nye W22 højttalere og egen elektronik i et stort rum:



De specielle højttalere imponerede med et helt fænomalt 3D-lydbillede, som ingen andre udstillere (i hvert fald ikke nogen af dem jeg besøgte) kunne matche. Højttalerne benyttede et aktivt, DSP-kontrolleret bassystem samt en ekstra, bagudvendt diskant - begge dele noget, som helt sikkert medvirkede til oplevelsen. Men samtidig hang alt sammen! Hvis man skulle nævne et lille minus, så kunne man måske have ønsket sig en anelse mere magtfuldhed, men dette kan også have været forårsaget af de indspilninger, der blev benyttet, de to gange jeg var på besøg i rummet.

Noget, der kom tæt på var de flotte panelhøjttalere fra spanske AlsyVox, som blev drevet af nogle potente monotrin fra Pilium.



Også her var der dømt lyd i virkelig stor skala og høj kvalitet. Højttalerne er båndbaserede dipoler med meget kraftige magneter og solide "kabinetter" i stål. Det giver høj følsomhed (ca. 98 dB) og høj vægt (ca. 180 kg pr. side). En solid konstruktion er en meget vigtigt parameter, når man designer dipol-højttalere. Hvis "kabinetterne" blafrer, går det ud over lyden!

Endelig var der CH Precision forstærkerne (og tilhørende elektronik fra dem), som på et sæt Wilson Audio Alexx V (med subwoofere) også leverede fremragende og potent lyd, også via den helt store TechDas pladespiller. Se billeder i Jans rapport.

Ovenstående udstillere er min "top 3" fra udstillingen. Jeg kan ikke udråbe en absolut vinder, for alle disse top-systemer var fremragende på hver deres måde

Lige under de nævnte systemer ligger en række udstillere, hvor lyden også var virkelig god, men alligevel ikke helt oppe i "über-fi", som tyskerne kalder det

Måske vender jeg tilbage til dem på et senere tidspunkt (hvis ikke aktualiteten er nået at "fordampe" inden da ).

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 31 Maj 2023 kl. 16:31 | IP-adresse registreret Citér Mercury

Ja redaktionen lukkede inden jeg kunne blive rask ovenpå strabadserne i München:

Project havde mange spændende nye "Modeller" med, nogen mere end andre........



De eneste Wilson Audio som spillede som de skulle var i CH-Precision rummet. Her blev der også af Roy Gregory, desværre meget tydeligt,
demonstreret at ikke alle pladelabels faktisk overholdt aftalen fra 1956 om udelukkende at bruge riaa korrektionskurven. Desværre har jeg en
hel masse plader fra Phillips som jeg jo så nu ved lyder bedre end jeg tror"



Den største katastrofe foregik i Wilsons store Showroom. Jeg fik snakket med både Peter McGrath og Dan Dágostino, men intet kunne hjælpe
på den elendige lyd deres setup kunne prestere. Så lad dog være med at spille hvis det lyder så elendigt, men ak nej de ville absolut larme:
På billedet ses Jay´s Audiolab som højlydt brokkede sig over at Wilson ikke respekterede hans "Kanal"/"Platform", det undrer mig nu ikke.



Fik også hilst på Franc Kuzma, flink fyr og ham fra StillPoints også flink fyr.

mvh. Asger
Glæder mig allerede til næste år.
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3093
Sendt: 02 Juni 2023 kl. 14:13 | IP-adresse registreret Citér janils

En tur til München er absolut også andet end hifi. Der var god mad og øl.
Lørdagen sprang jeg og Jens messen over. I stedet gik vi efter de grønne områder i byen. Vi fandt hvad vi ledte efter.


Munchen 2023




__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes