Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 11:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Jack til mini-jack forlængerkabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Labuha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 November 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 06 April 2023 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa



Jeg har flere gange været uheldig med køb af Jack han til mini-Jack hun forlængerkabel. Dem jeg har købt har efter kort tid og
ikke særlig meget brug fået en løs forbindelse. Så er der nogen som kan anbefale nogle mærker og/eller forhandlere af gode
Jack han til mini-Jack hun forlængerkabler? Jeg skulle bruge et på 5 meter.
Til top Vis Labuha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Labuha
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 06 April 2023 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Labuha skrev:
Dem jeg har købt har efter kort tid og ikke særlig meget brug fået en løs forbindelse.


Hvad dækker “ikke særlig meget brug” over? I hvilken sammenhæng anvender du kablet?
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Labuha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 November 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 06 April 2023 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har både en hovedtelefonforstærker og en RIAA, begge med 6,3 mm Jack udgang. Så vil bare gerne kunne bruge mine
forskellige hørebøffer, som alle har 3,5 mm Jack kabel. “Ikke særlig meget brug” dækker over at kablerne måske har været
brugt 10-20 gange (men er det ikke lige meget?). Det har for i øvrigt ikke bare været de billigeste kabler jeg har købt.

Er en lige så god løsning at sætte en 6,5 mm til 3,5 mm adapter i og så købe et ordentligt 3,5 mm han til 3,5 mm hun Jack
kabel? Hvad går I, som også har hørebøffer med 3,5 mm Jack kabel og 6,3 mm Jack udgang på jeres enheder?
Til top Vis Labuha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Labuha
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 06 April 2023 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Brugen af kablet. Det er jo ikke helt ligegyldigt om kablet udsættes for fysisk belastning. Her vil kablets fysiske udformning og
trækaflastning ved stikkene være af stor betydning for dets holdbarhed. Derfor vil idealet være at få fremstillet et kabel, som
tåler disse forhold, hvilket langt fra alle kabeltyper og stik magter. Kabler har det med at knække i umiddelbar nærhed af
stikkene, hvor de på grund af metaltræthed knækker, når de udsættes for mange bøjninger og træk.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Tommy S.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 06 April 2023 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Jeg benytter nogle gange hovedtelefoner, når jeg sidder og ser TV. Til det benytter jeg et jack til minijack kabel med aflastning
på minijack stikket.
Hvis det ikke var solidt nok ville jeg nok gå efter et solidt jack til jack forlængerkabel, og derfra gå videre med en jack minijack
adapter
Til top Vis Tommy S.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy S.
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 06 April 2023 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

10 - 15 cm. krympeflex over stik og kabel i begge ender, vil yde en betydelig aflastning
på kablet, dér hvor det er mest sårbart...... nemlig hvor lednngen "kommer ud" af stikket

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1919
Sendt: 07 April 2023 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Mange har den vane at hive i ledningen, når stikket trækkes ud, i stedet for at tage fat i selve stikket. Mini-Jack ledningerne
ultra tynde, så er man til "hiv & træk" løsningen ville jeg vælge 6,3 mm han/hun kabel og en god adaptpr fra 6,3 til 3,5 mm.
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112
 
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1919
Sendt: 07 April 2023 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Der skulle stå: Mini-Jack ledningerne er ultra tynde.
Jeg har flere 35 år gl. 6,3 til 3,5 mm "guld" adaptorer der fulgte med Sennheiser HD414, og de har aldrig slået en prut forkert
;-)
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes