Gnist skrev:
Filteret skal vel sidde lige før (efter) inverteren til solcellerne, støjen skal fjernes så tæt på kilden som muligt, hvis der er nogen Når solen er gået ned burde der vel heller ikke være nogen påvirkning fra inverteren med mindre den er forsynet med et batterilager |
|
|
Høv høv Gnist. Overså dit indlæg. Jeg har batteripakke. Og ja, når cellerne/batteriet er flade er strømmen den direkte. Lover ikke godt for den kommende tid hvor solanlægget bliver mere selvforsynende.
Som jeg skrev i en anden tråd, lyttede jeg et par optagelser samme dag solanlægget var opsat. Syntes ikke der var nogen forskel til tidligere (har nok lyttet med den direkte strøm). Dagen efter skulle jeg så nyde min friske vdH Canaria og de 100mm glasuld jeg havde dæmpet akupladerne på frontvæggen med, en uge tidligere. Hørte "Strawbs" med Strawbs. En af optagelserne har en form for lydkollage i hvert vers. Jeg havde aldrig før lagt mærke til disse kollager var dynamiske og nærmest levende. bevægede sig både bredden og dybden med både kraftige og svage lyde nærmest som at se en film.
Men næste gang sekvensen kom forbi skete der midt i det hele, at det nu blev højt, a wall of sound, statisk ingen dynamik og up-front. Æv. Min første tanke - det er inverteren der har taget over. Min næste tanke, øv det bliver jo kun værre som dagene bliver lysere og solcellerne tager over. Min 3. tanke var, jeg må undersøge hvad jeg kan gøre. Har jo aldrig været i en sådan situation før og havde kun dårlige erfaringer med strømrelateret tweaks. Heldigvis havde jeg nogen tid forinden fulgt en dabat på hifi4all og lagt mærke til Mikkel og andres rosende ord om DC-blokkere. Læste en del om Blockere, de har en god evne til reetablere ødelagt sinus, noget jeg havde en god fornemmelse for, og heldigvis virker det til jeg er på rette vej. Hallo Gnist er du der stadig? Svaret blev jo lidt langt |