Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 05:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Tangent Amster ll (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 19 December 2022 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Hej Tangent har nyligt lanceret et forstærker sæt Amster ll og en forforstærker der matcher, de har fået fin test . se evt. på tangent.dk jeg ved
at klasse D moduler er fra en producent der hedder INFINION som jeg intet kender til , er der nogle af de digitale brugere på forummet der
kender til forstærkerene og evt har erfaringer med dem. (har ikke kunne finde billeder)

V. H. Madsen

__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 19 December 2022 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Google fandt da Infineon uden større besvær. Der noget om deres klasse D produkter her

Jeg så lige testen af Ampster forstærkersættet i Lyd & Billede igennem - måske ikke lige den mest positive test, men til pengene er sættet sikkert helt fint.

Jeg har selv en Tangent Ampster II, som jeg bestemt synes spiller bedre end hvad testen af det separate sæt beskriver - har dog ingen anelse om hvilken type/mærke udgangstrin, der er i den, omend jeg ikke er i tvivl om, at det er klasse D

Min Tangent Ampster II har været brugt i en periode sammen med et sæt ProAc højttalere, som den sagtens kunne sparke liv i, og detaljer, rum, m.m. var på et ganske respektabelt niveau (selv om jeg er bedre vant med mit Equilibrium sæt).

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 20 December 2022 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Ok tak for input, ok har set Infinions hjemmeside, har aldrig hørt om dem, den integrerede du har er jo også interessant og til en til fair pris
og med fjernbetjening. skal bruges til TV lyd og drive et par små tovejs højtalere, så den skal checkes

V. H. madsen

__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 20 December 2022 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Medmindre der er tale om meget "besværlige" højttalere, så vil den integrerede være rigeligt. Hos mig var der tale om et par ProAc Response D2 tovejs - ikke helt så små. Men det lød rigtigt fint.

Jeg har den stadig - den skal bruges til at drive baghøjttalerne i mit simple surround setup ...

Den har i øvrigt fået en fin test i Hi-fi Choice, som stemmer godt overens med mine lytteindtryk

Selv om den kun er på 2 x 25W i 8 ohm, så spiller den "større" end man kunne forvente - pris og fysisk størrelse taget i betragtning. Den lyder dog bedst via den optiske indgang, men det er jo perfekt til TV

NB! Jeg har ingen forbindelse til Tangent - synes bare, at dette er en lille perle til prisen!

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 20 December 2022 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Har lidt forskelligt selvbyg og et sæt ældre Dali Menuet Royal som evt. skal bruges, og fint med Sub out udgangen som også skal i brug,
måske der sker noget i den overkommelige ende af klasse D, Tangent virker som et godt bud

V. H. Madsen

__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 21 December 2022 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg godt nok ikke forstærkeren, men tuneren. Den er nu ikke så dårlig endda, især på DR's Torsdagskoncert lyder den ganske ok. Men
det er positivt at læse om, hvad nogle mener om forstærkeren. Det er ellers nogle fine tunge små kabinetter, de føles bestemt ikke billige at
betjene og røre ved

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes