Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 15:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Brinck 507 netstøjfilter? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
denon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2017
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 15 December 2022 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Ellers prøv med ATL filter fra Bulgarien, der findes et filter med både netstøj og dc filter på samme print. Lyder rigtig godt og giver ro i lyd billedet,
samtidig til overkommelig pris.
Til top Vis denon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denon
 
doitttt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2018
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 16 December 2022 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

jeg så , shunyata research hydra model 6 ,der var intet filter, andet en mov ,og dette filter koster 28000kr.
kik reviews på 6moon hjemmeside, der billed hvor man ser indenmaden.
jeg beholder min supraskinne.
Til top Vis doitttt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doitttt
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 16 December 2022 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Søg på Schaffner FN2090A


__________________
Vh. Søren
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
doitttt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2018
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 16 December 2022 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

tak det vil gøre
Til top Vis doitttt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doitttt
 
KristianJ1324
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause - igen!

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 16 December 2022 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

KristianJ1324 skrev:
Men uanset hvad, så hæver de net-imoedansen hvilket typisk går ud over mikrodynamikken. Så man
skal VIRKELIG være sikker på at man er plaget af støj på lysnettet, før man overveje sådan et filter. I langt de fleste tilfælde, skader det mere end det
gavner.


Men hvis der er så meget støj ,at det fører til forvrængning i lyden, så vil et filter alt andet være en bedre løsning... nu kan jeg i det mindste høre
"ren" musik!


Og ja, der er tydelig forskel!


Var der ikke også noget med, at du skulle måle hos mig?!?!



Tro kan flytte bjerge, men ofte er det bedre at være fakta-baseret. Prøv at regne på knækfrekvensen på dit netstøjsfilter, og overvej så om de
frekvenser det filtrerer væk kan udbredes på lysnettet og om en transformator vil være påvirkelig overfor dem

Netstøjsfiltre i audio er totalt misforstået. Filtrene har til formål at eliminere støj baglæns UD af produktet på netkablet, IKKE at filtrere den strøm der
kommer ind i produktet.
Men i audio-branchen har man MEGET travlt med ikke at forklare dette. Det ville no gå ud over salget. Jo længere man kan holde liv i misforståelsen,
desto flere forgyldte netstrømsfiltre kan man sælge
Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324
 
doitttt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2018
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 16 December 2022 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

ja shunyata research hydra model 6 ,det eneste se er kobling af ledninger, er lidt anderles satte , mov og switchbreaker
når ser indenmaden ingen spoler eller andet og gir man 28000kr for
og det skulle lyd fantatisk, efter hvad ,hifibladene skriver

Til top Vis doitttt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doitttt
 
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 16 December 2022 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har i nogle år brugt et Br507 netstøjfilter mellem stik i væggen og før den Supra strømskinne, der forsyner fjernsyn, video og BlueRay/DVD-afspiller,
og det gav et klarere billede på fjernsynet.
Mvh Jens.
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
doitttt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2018
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 17 December 2022 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

shunyata-research-hydra-model-6 ,der er ikke meget i indermaden for sige alm elskinne

Til top Vis doitttt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doitttt
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2888
Sendt: 17 December 2022 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Du skriver ikke hvad din kilde er.
Hvis det er Vinyl skal du sikre dig først Pladespilleren er tip-top indjusteret. Hvis ikke den er findes alverdens støjgener du ikke efterfølgende kan
bortjustere med tweaks uden at det kommer til at lyde underligt.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
doitttt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2018
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 17 December 2022 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

jeg er overrasket , shunyata-research-hydra-model-6.
ikke andet, mov og switch.
den burde være, fyldt med elektronik.
godt jeg ikke købte den
Til top Vis doitttt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doitttt
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 17 December 2022 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Håber da det var en joke at den koster 28000kr men hvem kunne da finde på at give 28000kr for en strøm skinne, hvis man vil snydes så bliver
man det også.

__________________
Vh. Søren
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
KristianJ1324
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause - igen!

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 18 December 2022 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

doitttt skrev:
 

shunyata-research-hydra-model-6 ,der er ikke meget i indermaden for sige alm elskinne



Det er ren plattenslageri. Men opskriften er ligetil. Men, betal en række "anmeldere" for at fortælle hvor fantastisk produktet er, og hvordan man nærmest ikke kan sammenligne lyder før og efter. Så kan du sætte prisen som du vil. Og der vil ALTID være nogle kunder der er paniske for om der skulle være noget der ikke er HELT optimalt i lyttekæden (På det anlæg de oftest aldrig hører musik på). Og de vil med glæde smide guldet i håb om at det virker. Og når færst guldet er lagt, kan man også sagtens høre forskellen.

Men kig lige hvad man får for 28.000. 2 stk af dem, koster ca det samme som en ny Toyota Aygo uden afgift. Så kan man jo vurdere hvad der har krævet mest udvikling og kostet mest at producere. Det skriger jo til himlen, men HiFi branchen har INGEN skrupler, når det gælder om at hjælpe kunderne af med deres penge.

Mit bedste bud er, at man vil have USÆDVANLIGT svært ved at høre forskel på dette vidunder, og en almindelig stikdåse fra Harald Nyborg. Men pyt, der er helt sikkert nogen der vil mene, at når den koster 28.000, så må det være fordi den er bedre

Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 18 December 2022 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Der burde være en lov der bestemte, at pris skulle hænge samme med udgiften til udvikling og dele...

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
doitttt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2018
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 19 December 2022 kl. 03:26 | IP-adresse registreret  

ja mange hifiproducenter, tager op 5000 procenter
den værste nordost.
Nordost Odin 2 Power koster 230000kr for 2,5meter
ja skulle være en lov ,men det er wildwest,lige nu.
Til top Vis doitttt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doitttt
 
doitttt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2018
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 19 December 2022 kl. 03:29 | IP-adresse registreret  

måske ikke 5000 men 50 gange
Til top Vis doitttt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doitttt
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 19 December 2022 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Jeg griber mig selv i at deltage i det jeg nu foreslår.

Hvad med at udelade negative kommentarer til andres valg af apparater og komponenter. Med det formål at lade den enkelte
have sin egen mening om oplevelserne med sine valg? For uanset hvad man vælger og beskriver, er der altid en og anden
Besserwisser - ingen nævnt ingen glemt, det kunne være mig - som har en anden mening eller udlægning. Målbar dokumenteret
eller ej. Når en lydoplevelse eller måling er værdiløs eller kaldet “placebo uden blindtest” eller betinget af egendeltagelse ved
målingen. Debatterne er efter min opfattelse på vej ud af det spor. Med “copy and paste” til alle mulige og umulige steder.

Hvis en og anden vil betale 20 kilokroner for et kabel eller en fordelerdåse til strømudtag for ad den vej skabe en bedre oplevelse
med sin hobby, behøver vi kloge-Åger vel ikke ustandselig at korrigere. Uanset vores holdning eller tekniske knowhow, som en
og anden OGSÅ har sin personlige mening om. For man skal da endelig ikke tro man er noget.

Jeg tænker på hvor meget bedre tonen på forum kunne blive med disse tiltag?
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 19 December 2022 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Kaj man skulle næsten tro du har sådan el skinne   
Jeg er faktisk enig i at hvis en oplever en lydforbedring så er det vel fint nok om det er overstående el skinne eller nogle kabler kan jo reelt være andre
lige meget, men syntes nu kritikken er vel placeret på et produkt der ikke koster en skid at lave og som ikke indeholder noget der berettiger en pris i den
størrelses orden, debatten kunne jo være med til at andre ikke falder i "gryden"

__________________
Vh. Søren
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
KristianJ1324
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause - igen!

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 19 December 2022 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
Jeg griber mig selv i at deltage i det jeg nu foreslår.

Hvad med at udelade negative kommentarer til andres valg af apparater og komponenter. Med det formål at lade den enkelte
have sin egen mening om oplevelserne med sine valg? For uanset hvad man vælger og beskriver, er der altid en og anden
Besserwisser - ingen nævnt ingen glemt, det kunne være mig - som har en anden mening eller udlægning. Målbar dokumenteret
eller ej. Når en lydoplevelse eller måling er værdiløs eller kaldet “placebo uden blindtest” eller betinget af egendeltagelse ved
målingen. Debatterne er efter min opfattelse på vej ud af det spor. Med “copy and paste” til alle mulige og umulige steder.

Hvis en og anden vil betale 20 kilokroner for et kabel eller en fordelerdåse til strømudtag for ad den vej skabe en bedre oplevelse
med sin hobby, behøver vi kloge-Åger vel ikke ustandselig at korrigere. Uanset vores holdning eller tekniske knowhow, som en
og anden OGSÅ har sin personlige mening om. For man skal da endelig ikke tro man er noget.

Jeg tænker på hvor meget bedre tonen på forum kunne blive med disse tiltag?


For min skyld må folk betale nok så meget for selv det mest tåbelige tilbehør uden funktion. Men det hedder HiFi (High Fidelity --> Høj
Troværdighed), så lad os også være ærlige. Hvis det her handler om følelser, så lad det handle om det. Men så skal man ikke påstå at det
handler om lyden. Og det er der kæden hopper af.
For produkterne bliver jo netop markedsført som om den lydmæssige gevinst er enorm. Så enorm at man er nødt til at betale en hel række
influencere (anmeldere) til at bakke op om det.
Og det gør man fordi man i branchen ved, at der sidder en hel del brugere, for hvem nattesøvnen er i alvorlig fare, hvis de får nys om at der er
noget der kan optimeres på deres anlæg. Det er laaangt vigtigere end musikken for mange.

Man udnytter i den grad naiviteten hos den slags kunder, og gør det på en usmagelig måde, ved at lade anmeldere fremstå som anmeldere,
uagtet at de ofte er købt til opgaven.

Betaler man 28.000 for en stikdåse, som alle kan se ikke indeholder andet end en stikdåse, så må man også forvente at en hel del stiller sig
kritiske. Og bliver man sur og fornærmet når nogen udfordrer en til en lyttetest uden følelser (blindtest), så bør man måske kigge lidt ina og
overveje hvem det egentlig er man forsøger at overbevise.

Køber man stikdåsen til 28.000 fuldt oplyst om at den INGEN forskel gør på lyden, men fordi man synes den er flot, så fred være med det. Jeg
griner heller ikke af folk der giver 100.000 for et ur der skal trækkes op, taber flere minutter om dagen og koster et par tusinde om rået i
service... så længe de køber det af æstetiske grunde. Men hvis nogen giver sig til at påstå at prisen skyldes, at det er mere præcist end mit
GPS-styrede ur til 1.500, skal jeg med glæde trække på smilebåndet.

Problematikken omkring kabler og andet tilbehør er i den grad styret af antagelser, holdninger og følelser. Enhver form for fakta er sat ud af
spillet. Og branchen er riiigtig god til at italesætte alt det der ikke kan beskrives med fakta, netop fordi der er MASSER af penge i at få folk til
at tro, at de kan høre græsset gro.
Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324
 
KristianJ1324
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause - igen!

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 19 December 2022 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:
Der burde være en lov der bestemte, at pris skulle hænge samme med udgiften til udvikling og dele...


Problemet starter ikke ved dem der sælger den slags produkter. Det starter hos de kunder der er godtroende nok til at lade sig narre.
Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 19 December 2022 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Da vi er så usikre på, om vores lydoplevelse bare nogenlunde er som i koncertsalen, er vi så nemme at forlede ud ad en vej for
nyerhvervelser, at fabrikanter har frit råderum til at argumentere overfor den teknisk uvidende køber. Vi kender godt købere af helsekost
og pseudomedicin, som bruger for tusinder af kroner på årsbasis - og de synes produkterne gavner dem. Men der er en grænse for,
hvad man må påstå af egenskaber, og samfundet har regulativer og love forfor hvad der er lovligt og rimeligt. I hi-fi er det ikke tusinder
af kroner, men mange mange tusinder af kroner, som det lykkes producenter og detailhandlere af finde købsmotiver til.

I gamle dage, kunne en radioforretning ved montage af antenne måle modtagekvaliteten af tv- og radiosignalerne. Det kunne være
ønskeligt, om en hi-fi butik kunne komme ud til kunden og måle om der er støj på el-installationen, og hvis der er støj, så montere
udstyr der fjerner den.
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes