Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 09:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Røde strømkabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 12 December 2022 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Nogen tror på gud/allah/jehova, nogle tror på nisser og julemanden... og nogen tror på strømkabler.

De kan ikke forbedre noget, der allerede er ødelagt. Og de kan ikke forbedre noget som allerede er i orden!

Og hvis nogen nævner at strømforsyningen er en del af lydens vej gennem et apparat, og at signalet også påvirkes af denne, afstedkommer det direkte karantæne

!!!!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
KristianJ1324
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause - igen!

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 12 December 2022 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
Det enkleste er at gøre som du beskriver, Boman. Men er begrebet “modulationsstøj” et ukendt begreb i hi-fi sammenhæng? Det vil sige at støjen fremprovokeres af musiksignalet og først er hørbart da.


Det bliver du vist lige nødt til at uddybe. Taler du om et fænomen, hvor strømkablerne ikke inducerer støj ind i signalkablerne før der løber signalstrøm i signalkablet?? Findes der nogen som helst form for teori omkring dette fænomen?? Eller er det et "fænomen" der er opfundet for at forklare hvorfor strømkabler til HiFi skal være dyre?

Hvis der er tale om et reelt fænomen, antager jeg at man kender til det i eksempelvis seismiske målinger eller medico-verdnen. Men pudsigt nok bruger man her helt almindelige skærmede kabler.
Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324
 
doitttt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2018
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 12 December 2022 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

kort og godt køb billig skærmet elkabler, så lige meget med signalkabler, de flester er forvejen skærmet.


Til top Vis doitttt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doitttt
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 12 December 2022 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

KristianJ1324 skrev:
Kaj. skrev:
Det enkleste er at gøre som du beskriver, Boman. Men er begrebet “modulationsstøj” et ukendt begreb i hi-fi sammenhæng? Det vil sige at støjen fremprovokeres af musiksignalet og først er hørbart da.

Det bliver du vist lige nødt til at uddybe. Taler du om et fænomen, hvor strømkablerne ikke inducerer støj ind i signalkablerne før der løber signalstrøm i signalkablet?? Findes der nogen som helst form for teori omkring dette fænomen?? Eller er det et "fænomen" der er opfundet for at forklare hvorfor strømkabler til HiFi skal være dyre?

Jeg kigger på anlægget som et samlet hele. Boman lukker for inputsignalet og skruer op for volumen, for ad den vej konstatere om der er hørbar støj. Hvis nej er alt i orden. Og så kommer jeg til at tænke over mystiske oplevelser med elektronikken i forbindelse med LF og HF som licenceret radioamatør hvor jeg har oplevet genereret LF støj i forbindelse med modulation af en sender. Derfor spørger jeg om LF elektronik - alt inklusive kabler - kan have lignende problemstillinger. Med spørgsmålet om nogen har konstateret og i givet fald analyseret på det.

Jeg har netop erfaret at modulationsstøj er omtalt i forbindelse med Technics SU-R1000 forstærkeren. Der må jo være et element af virkelighed bag ordet. ???

Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 12 December 2022 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Og så har jeg fundet det TOTALT uventede men overraskende resultat af målingen på to forskellige forstærkere med to lige lange men forskellige tykkelse strømkabler. Det originalt tynde 0,75 og et tilsvarende dobbelt så tykt. Den modificerede er totalt upåvirket af kabelvalg, det er den originale overraskende nok ikke. Læg mærke til støjspektret som resulterer i hele 40dB forskel. Det havde jeg ikke fantasi til at forestille mig et strømkabel kunne bidrage til. Men bemærk at den stærkt modificerede udgave af forstærkeren var ligeglad med kabelforskellen.

Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 12 December 2022 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Jeg skylder at fortælle at det er støjspektret ved 2x350W/1kHz
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 12 December 2022 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Det er så åbenbart som med digitalkabler... hvis udstyret ikke overholder standarden/er fejlkonstrueret, så vil et kabel kunne gøre en forskel, men ikke til det bedre!!!

Konklusion: Der findes IKKE bedre kabler... der findes KUN dårligt konstrueret udstyr!!!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
KristianJ1324
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause - igen!

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 12 December 2022 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
Og så har jeg fundet det TOTALT uventede men overraskende resultat af målingen på to forskellige forstærkere med to lige lange men forskellige tykkelse strømkabler. Det originalt tynde 0,75 og et tilsvarende dobbelt så tykt. Den modificerede er totalt upåvirket af kabelvalg, det er den originale overraskende nok ikke. Læg mærke til støjspektret som resulterer i hele 40dB forskel. Det havde jeg ikke fantasi til at forestille mig et strømkabel kunne bidrage til. Men bemærk at den stærkt modificerede udgave af forstærkeren var ligeglad med kabelforskellen.



Sådan et par målinger siger intet. Hvad måles der på? Er det på forstærkerens udgang eller på netkablet? Hvad er frekvenserne? Hvad er amplituden? Hvad er forskellen på de 2 kabler? Og hvordan er måleopstillingen?

Har man erfaring med EMC måling vil man vide, at der kan opnås MEGET forskellige målinger, afhængig af ens måleopstilling.

Jeg kunne fristes til at tro, at målingerne er dybt manipulerede, og har til hensigt at sælge en eller anden opgradering, under påskud af at den gør forstærkeren mindre påvirkelig. I så fald endnu et af branchens grimme ansigter, fer enfnu en gang viser atg det mest af alt handler om at opdigte noget techno-babble der kan underbygge prisen på den varme luft.

Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 12 December 2022 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Groft manipulerende‼️ Nej Kristian det IKKE tilfældet. Det du ser blev helt og aldeles konstateret ved et rent tilfældigt bytte af
to kabler. At det så sidenhen er brugt af ham, jeg målte udstyret for, brugt til at promovere sin modifikations virksomhed er en
anden sag. Jeg ved hvad jeg målte og hvordan målingen foregik. Det var ene og alene skiftet mellem to kabler, som gav den
forskel. Indrømmet troede jeg i første omgang der var tale om en målefejl. Men, nej ‼️‼️‼️
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
KristianJ1324
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause - igen!

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 12 December 2022 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:
Det er så åbenbart som med digitalkabler... hvis udstyret ikke overholder standarden/er fejlkonstrueret, så vil et kabel kunne gøre en forskel, men ikke til det bedre!!!

Konklusion: Der findes IKKE bedre kabler... der findes KUN dårligt konstrueret udstyr!!!  



Det er ikke helt korrekt. Jeg er et eller andet sted enig i din præmis om, at kabler til HiFi ikke handler om performance, men om at se hvor mange penge man kan lokke forbrugeren til at betale for "varm luft", typisk under påskud af at have fundet de vise sten.

HiFi kabler er "smykker" til anlægget, og handler om at signalere at man har købt noget bedre, uagtet at der reelt ikke er nogen forskel. Mit Garmin-ur viser tiden med atom-urs præcision via GPS signalet, og koster 1.500,-. ALligevel betaler folk gerne hundretusindevis af kroner for et ur, der kan tabe adskillige minutter om dagen. Uret er altså til trods for den høje pris dårligere til sin primære funktion (at vise tiden), men kan som sekundær-funktion signalere lækkert håndværk og at man har købt noget dyrt. Og det er præcis det samme HiFi kabler har til formål.

Der er dog den forskel, at ur-entusiasten er fuldt ud bevidst om, at hans dyre ur er upræcist, men han vægter sekundær-funktionen højere. For HiFi kabler er branchen nødt til at bilde kunderne ind at man køber bedre performance, og derfor flyder nettet og trykte medier med techno-babble, der skal foregive at dokumentere effekten af de eksotiske kabler. Men man skal ikke kradse ret meget i overfladen på denne dokumentation for at konstatere at den er konstrueret til formålet og på ingen måde er reel.

Og inderst inde ved de fleste kunder nok godt, at de ikke kan høre forskellen. Af samme årsag ser man MEGET ofte at der spørges til råds, i håb om at modtage et eller andet universal-råd der kan underbygge ens intention om at købe det dre kabel.

Og netop derfor er HiFi kabel entusiasterne også utroligt modvillige, så snarft nogen nævner ordet "blindtest". Det ene øjeblik kan de sidde og berettet om at forskellen i lyden som følge af det nye kabel, er som nat og dag. Det næste øjeblik hører de ordet "blindtest", og så kan man pludselig slet ikke lytte sig frem til forskellen, men er nødt til at "leve med kablet" i en længere periode for at opleve forskellen.

De fleste afde kabler der sælges uanset pris, er helt almindeligt standard kabler. Man kan være heldig at det kommer fra en europæisk industrikabel-leverandør, som typisk er garant for et kabel i god kvalitet, og til priser på typisk 5-50 kr pr meter, afhængig af typen. Men oftest er der tale om BILLIGE asiatisk producerede kabler, af ganske tvivlsom kvalitet. Det hele handler om hvordan den ydre finish er lavet, og det er kineserne riiigig gode til

Var det ikke Zensati (som ikke er blege for at tage 250.000 for et sæt højtalerkabler), der havde glemt at fortælle sin kinesiske kabel-leverandør, at de ikke måtte bruge deres navn som reference?? Man kunne på den kinesiske producents hjemmeside se, at de levere deres kabler til danske Zensati, og se at det var PRÆCIS samme kabel. De havde endda være så flinke at skrive at prisen var 0,5-1,2 USD pr meter, afhængig af kvantitet. Efter nogle tusinde kilometers transport nord-vest mode det kolde nord, var disse kabler på besynderlig vis blevet omdannet til ULTRA High End kabler baseret på årtiers forskning (Hjemme i Marks garage på sjælland).

Men heldigvis er branchen jo ultra kunde-minded. Derfor kan man næææsten altid få lov at købe et stort set nyt demo-kabel, så ned fra 250.000 til 75.000,-. Så har man gjort et røverkøb, og sælger har kun tjent 74.750,-

Når der er sagt, så er der KÆMPE forskel på kvaliteten af kabler. Forskellen viser sig bare ikke i audio-området, men når man bevæger sig LANGT højere op i frekvens. Indenfor HiFi kabler, er der reelt kun flg reelle påvirkninger:

1) HT kabler der er for tynde, og derved påvirker dæmpningsfaktor er dermed kontrol over højtaleren.

Der er gennem tiden lavet adskille forsøg på at sælge vidunder-kabler. Eks Flatline (Nordost), som er en komplet misforståelse. Ved at lave flade ledere ved siden af hinanden mindsker man rigtig nok kapacitet (som reelt ikke er et problem i 3-10 meter kabel), til gengæld øger man selvinduktionen MARKANT, hvilket ødelægger kontrollen med højtaleren ved høje frekvenser.
Andre forsøg har været diverse "bokse" på kablet, som har forsøgt at "tilpasse" kablet. Det er ren bullsh*t, og kan udelukkende beskadige signalet. Derfor: Et kabel i gode materialer der er nemt at arbejde med, og i passende tykkelse. Et 2,5mm2 kabel fra en anerkendt europæisk producent bør kunne findes til 20-50 kr pr meter.

2) Signalkabler med dårlig afskærmning, kan betyde indstråling af støj og brum. Heldigvis kan man købe både dobbelt og trippel skærmet signalkabel, som fuldstændigt eliminerer dette. Find igen et kabel fra en anerkendt europæisk industrikabel producent, og i en ordentlig tykkelse således det er mekanisk stabilt. Det koster typisk 10-50kr pr meter, og er godt nok til eks radar-signaler, hvor kravene er MEGET større end til HiFi for at fungere.

3) Digitalkabler der ikke er korrekt impedans kan skabe stående bølger i kablet (Det kendte de fleste i gamle dage som skygger på billederørs-tv'et). Vælg et rigtigt 75ohm kabel (til eks SPDIF). Det kunne ære RG59, som i ordentlig kvalitet koster 10-25 kroner pr meter.

Prøv så at sammenligne ovenstående med DYRE HiFi kabler i reel lyttetest, dvs blindtest. Sorry til dem der sælger HiFi kabler, men måske den nye Mercer skal afbestilles

Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324
 
KristianJ1324
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause - igen!

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 12 December 2022 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
Groft manipulerende‼️ Nej Kristian det IKKE tilfældet. Det du ser blev helt og aldeles konstateret ved et rent tilfældigt bytte af to kabler. At det så sidenhen er brugt af ham, jeg målte udstyret for, brugt til at promovere sin modifikations virksomhed er en anden sag. Jeg ved hvad jeg målte og hvordan målingen foregik. Det var ene og alene skiftet mellem to kabler, som gav den forskel. Indrømmet troede jeg i første omgang der var tale om en målefejl. Men, nej ‼️‼️‼️


Imponerende... Kunne godt bruge en med dine måle-kompetencer næste gang jeg skal i EMC-laboratoriet. Så vil du nok desværre opdage, at målingerne snyder dig
Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 12 December 2022 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Havde jeg ikke selv siddet med processen foran mig ville jeg heller ikke have troet på måleresultatet. Og det var ikke én måling. Der blev byttet rundt og gentaget, så du må tro lige hvad du har lyst til, Kristian �� Glædelig Jul.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Stille
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2014
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 104
Sendt: 13 December 2022 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Tak, KristianJ1324, for det ovenstående velargumenterede indlæg. Når jeg læser det, kommer jeg til at tænke på en episode jeg overværede i en
Københavnsk Hifi-forretning for nogle år siden:
To ungersvende træder ind i butikken og beder om at få lov til at købe et sæt højttalerkabler. De får præsenteret hvad ekspedienten formentlig mente
var, hvad de to drenges økonomi kunne understøtte. Her tog han imidlertid fejl, for de to drenge spurgte nu:
"Har du ikke noget dyrere?"

Hø hø: Ikke bedre - nej dyrere!
Det er vel sagen i en nøddeskal.
Til top Vis Stille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stille
 
KristianJ1324
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause - igen!

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 13 December 2022 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Det er nemlig lige præcis sagens kerne. Det handler om hvor dyrr det er, og om at kunne nævne nogle dyre brands (stik osv) og gerne nogle eksotiske materialer. MEGET sjældent hører man nogen snakke om performance, andet end en kort kommentar om at "alt blev bedre", "sortere baggrund", "flere detaljer" og andre floskler.
Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324
 
KristianJ1324
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause - igen!

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 13 December 2022 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
Havde jeg ikke selv siddet med processen foran mig ville jeg heller ikke have troet på måleresultatet. Og det var ikke én måling. Der blev
byttet rundt og gentaget, så du må tro lige hvad du har lyst til, Kristian �� Glædelig Jul.


Hvis du har deltaget i målingen, kan du så ikke fortælle hvad der blev målt på?? Altså, hvor blev der målt, og under hvilke forhold?

Kehg tænker man kan få ca. samme resultat ved at måle ledningsbåret støj på et vilkårligt netkabel i huset, hhv med og uden et standard 20 kroners
netstøjsfilter.
Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 13 December 2022 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

"HVIS du har deltaget ....."? "HVIS" !! Sig mig Kristian, kan du ikke læse indenad?? Hvorfor tvivler du!!!!
Jeg udførte målingen! Der er målt på forstærkernes højttalerudgang mens de to forstærkere på skift leverede 350W/1kHz ud i en 6,6Ohm dummyload.
Som du vedblivende kraftigt slår fast er et kabel et kabel. Jeg tænkte det samme så hva' faen! Af samme grund blev der ved et af skiftene HELT
TILFÆLDIGT !!!!
brugt to forskellige strømkabler. Samme længde kabel men af forskellig tykkelse fandt vi ud af efterfølgende, da vi førsøgte at finde
forklaring på det samtidigt opståede anderledes resultat. Kablerne var banale standardkabler til anslået 50 kr/stk. Den strømforsyningsmodificerede
forstærker var ligeglad med kableskiftet. De to kurver fra brugen af de to kabler dækker hinanden. MEN .... Den originale umodificerede
forstærker udviste stor forskel. Det rødt markerede støjspektrum. Efterfølgende skift og nye målinger viste det samme resultat.
Målingen ER valid med mindre enhver måling fremadrettet først er valid når du trykker på knapperne, Kristian. Selv er jeg ikke i tvivl om at
forskellen vi så skal tilskrives apparaternes strømforsynings konstruktion kombineret med deres strøm- og signal stelføring. For deri lå den afgørende
forskel på de to forstærkere. Men hvorfor forskellene lod sig påvirke af to forskellige strømkabler har jeg ikke en sikker forklaring på.

Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 13 December 2022 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Som supplement - i forsøget på at skære det hele ud i pap - er her linket til det, som jeg konstaterer ad snørklede veje, er landet på den anden side af Atlanten.
http://kajmogensen.dk/Powercord.html

Og hermed mine bedste ønsker om en fredfyldt og Glædelig Jul til alle her!
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
KristianJ1324
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause - igen!

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 13 December 2022 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Det viser vel mest af alt, at sådan en Acurus er fejlkonstrueret. Mange bruger stjerne-stel helt ukritisk, hvilket OFTE giver problemer.

Jeg vil gerne se en tilsvarende måling på eks en ICEPower forstærker. Der tænker jeg at du vil se lige præcis nul komma nul forskel
Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324
 
hcpowerinc
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 385
Sendt: 15 December 2022 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Nu er Acurus jo langt fra den eneste forstærker i omløb med lidt sjove løsninger, hvor opråb om Icepower kan virke lidt tam. Men indgrebet virkede efter anvisning, og jeg kan konstatere at Aragon/Acurus også opdagede deres "f**k-up" i den senere produktion, hvor dele af denne konstruktion er rettet (kaldet gen2 af fans). Det kan dog stadig forbedres yderligere, men det fungerer bedre end gen1...

Mvh

__________________
Amodded // Acurus & Aragon rebuild and modifications
Til top Vis hcpowerinc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hcpowerinc
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 16 December 2022 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

KristianJ1324 skrev:
Det viser vel mest af alt, at sådan en Acurus er fejlkonstrueret. Mange bruger stjerne-stel helt ukritisk,
hvilket OFTE giver problemer. Jeg vil gerne se en tilsvarende måling på eks en ICEPower forstærker. Der tænker jeg at du vil se lige
præcis nul komma nul forskel


For det første, er det berigende at se Kaj's målinger, for de sætter fokus på teknik og ikke woodoo - og ret overbevisende.
På den måde øges læseværdien af tråden meget.

For det andet synes jeg Kristians kommentar gør det ekstra vanskeligt for hi-fi køberen, og let for kabelproducenterne, med
min hi-fi forhandleren er på køberens side. For hvilken hi-fi køber ved, om hans forstærker er konstrueret korrekt, og dermed
immun overfor netkablet, og hvem kan måle på den samlede konstruktion som kaj gør? Jeg tror ganske få i dette land. Hvilken
hi-fi forhandler svarer en kabelkøber om det betyder noget at købe en dyrt netkabel sådan her: "hvis din forstærker er vel-kon-
strueret, skal du spare de penge".

Og hvis man af andre årsager har en forstærker som man er meget tilfreds med, men som måske har fejl i strømforsynings-
konstruktionen, kan man jo så godt få forbedringer med et mere veltilpasset kabel - ikke sagt det er bedre, men bedre i netop
den konstruktion.

Uha, det er grumset.
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes