Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 19:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Audio Classic igen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 665
Sendt: 18 December 2021 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har ad snørklede veje fået fat i en over10 år gammel integreret 2a3 på 2 x 3,5 watt med Jensen kobber pio kondensatorer .

Disse kondensatorer er med god grund kendt for sine herlige egenskaber i mellemtonen. Forstærkeren står i soveværelset og bliver jævnligt brugt til afspilning af jazz fra 30'erne, fx små grupper med fortrinsvis Basie-musikere under ledelse af Teddy Wilson og med sang af Billie Holiday, støttet af Lester Young på tenorsax. Dette er det ypperste i jazz'ens verden imo indtil de glade dage i 50'erne og 60'erne med Miles Davis og Cannonball Adderley, men det er en helt anden historie.

Lyden kommer ud via et par Fyne 302 på 90 db i 8 ohm ganske uden problemer og en Marantz cd-spille 6005.

Alt i alt en investering på max. 12000 kr.
Jeg har naturligvis også spillet klassisk, bla. Beethovens 5. symfoni og Claptons Unplugged. Alt til fuld tilfredshed.

Morale: Man kan uden at måtte gå fra hus og hjem skaffe sig vellyd i fabelagtig kvalitet.

Jeg gemmer de store symfonier til min 300B med Hammond trafoer.
Man ku' jo måske blive inspireret af at høre om, hvad andre har sat sammen?

__________________
mvh
Jens-B
Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B
 
Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 665
Sendt: 10 April 2022 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Jeg solgte for et par år siden min Audio Classic 811a, og det har jeg stort set fortrudt lige siden.

Jeg byttede mig så til en anden for nylig- Den trængte til en kærlig hånd, og den kom til Bernhard Clausen, der nu har renset den for hjemmefusk og har forsynet den med Duelund cast cu kondensatorer og 'Linlai 811a. Jeg har så selv forsynet den med 6v6 fra canadiske Mullard og cv181.

Derudover er der sat udgangstrafoer på fra canadiske Hammond.

Resultat: Den har mellemtone og diskant, der nærmer sig min 300b!!!

Bassen er i særklasse, på højde med 2a3.

2 z 17 watt er mere end nok til ht. fra ca.90db i 8 ohm.

Jeg er en tilfreds mand

__________________
mvh
Jens-B
Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 10 April 2022 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Det Audio Classic lyder spændende Jens, må dog tilstå jeg aldrig har lagt ører til det!



Er selv til rør, og spiller pt på Audio Research, og et sæt JBL med opgivet følsomhed på 91 dB……..kunne være man skulle få lytte
til Bernhard’s kreationer en dag
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
pnnh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 880
Sendt: 10 April 2022 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Tillykke med din 811a forstærker Jens-B.

Nøjes med en Audio Classic 2a3. Der spiller på et par Fyne 502 med opgivet følsomhed på 91 db. Den spiller virkelig godt.
Til top Vis pnnh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pnnh
 
Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 665
Sendt: 11 April 2022 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Øh pnnh, man nøjes ikke med en 2aa3, det er stadig er af de bedste trioderør, der fibdes

Dumbo, du er velkommwn.


__________________
mvh
Jens-B
Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B
 
pnnh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 880
Sendt: 12 April 2022 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Dumbo du er velkommen til et lyt.
Til top Vis pnnh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pnnh
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 13 April 2022 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Mange tak for invite begge to, det kunne helt sikkert være på hyggeligt og spændende
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
ingenbrugernavn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2020
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 14 April 2022 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Har et "glødenden" øje på 811-6. Kan de gå an til Proac D20r som er fabriks-opgivet til 88,5db. Er ikke lydtryksnarkoman.
Til top Vis ingenbrugernavn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ingenbrugernavn
 
Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 665
Sendt: 14 April 2022 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Har selv spillet min første 811 på et sæt giftige Martin Logans på 89 db i 4 ohm med det infame impedansdyk til 1,2 ohm ved 20 khz, det gik fint,

Med Hammond vil forstærkeren være mere magtfuld i bassen.

Ellers kan du ringe til Bernhard.

Jeg kender iøvrigt en, der har spillet med forgængerne til dit sæt ht. uden problemer

__________________
mvh
Jens-B
Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B
 
FirstWatt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Februar 2012
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 15 April 2022 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Jens-B skrev:
Jeg har naturligvis også spillet klassisk, bla. Beethovens 5. symfoni og Claptons Unplugged. Alt til fuld
tilfredshed. Morale: Man kan uden at måtte gå fra hus og hjem skaffe sig vellyd i fabelagtig kvalitet. Jeg gemmer de store
symfonier til min 300B med Hammond trafoer.




Hvis Beethovens 5 ikke er storladen, er det ikke symfonien der er problemet. Det er nok sandsynligvis anlægget ikke formår at
genskabe dette fantastiske værk.



Single-ended rør kan være charmerende med små besætninger, måske vokal og en guitar. Men med symfonier er det bare rod og
med begrænset effekt, rod uden dynamik...
Til top Vis FirstWatt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FirstWatt
 
Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 665
Sendt: 15 April 2022 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

ikke helt forstået.
Der er intet i vejen med gengivelsen af Beethovens 5.

Det er faktisk en af mine yndlingssymfonier, som jeg har i ca. 10 versioner. Jeg bliver bare tilfreds , når 3,5 watt og et par gode, men lidt for tunge
højttalere alligevel kan gengive bl. a, 3. satsens drøje hug, i bassen, uden at forstærkeren får åndenød. 2a3 røret er netop kendt for sin formidable bas,
hvis man har de rette ht. på helst 92 db eller højere. Dyamikken fejler inbet.

Når jeg spiller Mahlers 2. symfoni, i den fine Denon indspilning med Inbal som dirigent med Peter Willemoes, som tekniker, spiller jeg den selvfølgelig på
min 811 forstærker på 17 eatt med Hammond trafoer. Det går aldeles forrygende. Der er tonsvis af dynamik og absolut ingen slinger i valsen, og
lydbilledet er absolut på plads og i orden. Højttalerneer i så fald et sæt Zu gulvhøjttalere på 97 db i 12 ohm. Formidabelt lydbillede og ingen åndenød.



__________________
mvh
Jens-B
Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B
 
Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 665
Sendt: 17 Juni 2022 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har atter hørt en ny forstærker fra Audio Classic. Det har jeg gjort så mange gange før.

I mange tilfælde ender det så med, at jeg må sælge ud af bestanden. Kvaliteten er blevet gradvis forbedret gennem årene. Man skal finde sin smag…. Hvor mange gange har jeg ikke påstået, at nu kan det ikke blive bedre.

Som jeg efterhånden har forbedret højttalere, kabler, pladespiller og Pick Up, kan jeg få stor glæde ud af en mere raffineret forstærker. Den sidste forstærker, Bernhard Clausen har udviklet er en v45 med ”hele” 1,5 watt og Hammond udgangstrafoer med Duelund kondensatorer. Sådan en forstærker har jeg bestilt, da den simpelthen lød for godt.

Med de rette højttaler, det vil sige min. 95db i 8 ohm får du et lydniveau, der er højere end med en 2a3 der trods alt er på 3,5 watt. Samtidig er bassen bedre, mellemtonen overgår den fra en 300b og diskanten er fuldkommen fantastisk. Samtidig får du et stereobillede der er bredere og dybere og mere præcist end med en 300b eller en 2a3.

Det er så ligegyldigt om du spiller Cream, Mahlers symfonier eller for den sags skyld Beethovens strygekvartetter eller om det bare er en enkelt sopran der synger.

Så sådan en forstærker må jeg have det kan bare ikke gå hurtigt nok.

__________________
mvh
Jens-B
Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B
 
pnnh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 880
Sendt: 18 Juni 2022 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den nye forstærker Jens-B
Til top Vis pnnh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pnnh
 
zikra
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 19 Juni 2022 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Hejsa Jens
Tilykke med din nye amp
Nu er der mange rør der lyder bedre end eksvis 2a3 og 300b som du siger 45 røret med lavere effekt til følge .der er også re604    ad1    px4 mm   men udgangstrafoen har meget stor betydning og den er tilpasset røret.  Hvis du går efter super lyd skal du bede Audio Classic bygge dig en amp med eksvis NANO X udgangstrafoer eller Amorphous kerner så vil den lyde en del bedre

hygge

Til top Vis zikra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zikra
 
452A3
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2022
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 11 Juli 2022 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Hej til alle rør/transistor entusiaster her i dette forum. Jeg er Carsten ovre fra Næstved på Sjælland.

Jeg tænker Jeg vil kime ind på 45 Triode-Forstærkeren fra Audio Classic da Jeg netop er den heldige rad der var ovre at bringe dette vidunderlige apparat hjem til mig selv her den 27 maj i sidste måned. Selvfølgelig ikke uden at have aflagt et besøg med dette vidunderlige apparat for lytte-session hos Jens-B I Vejle. Jeg ved Bernhard også har været på et tidligere besøg med 45éren for præsentation. 

Jeg vil begynde med at fortælle Jeg først erhvervede min første Triode-Forstærker sidste år præcis D. 1 April 2021 sidste år hos Jens-B i Vejle efter ikke at have eget et Stereo-Anlæg i over 25 år. Men nu skulle det være. Det blev 2A3-II med JJ 2A3-40 Udgangsrør, TungSol 6SL7 med guldben på Driver-Siden og Diode Ensretning med nogle rigtige lækre sager under chassis-rammen. Lidt senere blev det også til LX 2A3 også fra Jens-B som er Rør-Ensrettet med Genelex GZ34 og JAN Philips 6188 på Driver-Siden. Jeg satte så selv TJ Full Music 2A3-SE Udgangsrør i Forstærkeren.

Jeg blev jo så lige nødt til at købe én LX 2A3 med Volumepot-Meter mere. Hun er også Rør-Ensrettet med JJ GZ34. Hun spiller med TJ Full Music 2A3-C Udgangsrør og TJ Full Music 6SL7 på Driver-Siden. Sideløbende med alle gode gange 3 2A3 har Jeg snakket ørerne af Jens-B og Bernhard med 45 éren som Jeg ved et par Lytte-Sessioner mange mange år tilbage Gud ske lov aldrig har fået ud af Min Erindring. Der var en del skepsis. Og Vi kom da på det rene med der dog trods alt er hele Kolossale 1500 MilliWatt per side at Imponere med. Jeg har ladet Bernhard og Jens-B erfare Jeg har tømt de fleste Seriøse Forums for Viden om dette Overordentlige Mægtige Magiske Rør.

Konsensus er at 2A3 og 300B får sig en gevaldig match. Jeg vil lige indskyde at Jeg bestemt har gjort Mig Mine egne praktiske erfaringer. Jeg har lyttet Til 211 845 PX25 PX4, Pentoder og Tetroder. Jeg er så stolt og praler med Jeg er den første kunde der nogensinde har fået bygget sådan en Triode-Forstærker til. Jeg er overordentlig taknemmelig for at Bernhard og Jens-B har taget så pænt imod ideen med 45éren og Mig. Jeg skal love for 45éren og Jeg ér blevet forkælede.

Og nu vil Jeg inden Jeg trætter dette Forums Langmodige Læsere yderligere lige beskrive 45éren

Jeg ville have haft 45éren Loftin/White Direkt Koblet. Men Bernhard Og helt sikkert med Jens-B som indsparker bestemte Hun Skulle Kondensator Kobles. Og det er hun nu med Duelund Cast i Kobber med Tin 0,22 uF 630 volt. Signal-Indgangen Er DH LABS RCA Phono-Stik Kobber Med Guld-Belægning. Rør-Ensretningen sørger JJ GZ34 for. Driver-Rørene er RSD CV 181/ECC32 Og udgangsrørene skulle være Emission Labs 45 Solid Plate. Men Det Blev I Stedet Emission Labs 45 Mesh Plate. Hvilken er den eneste Fabrikant der Fletter/Væver pladen I rigtig Tråd/Wire. Og hold da helt op hvor Hun spiller.

Hvis Administrator og herværende Forums Langmodige Læsere orker mere skal og vil Jeg hjertens gerne skrive en mere uddybende tekst om en del af de Lytte-Dicipliner Vi gerne kan gøre Os Med sådanne nogle Fantastiske Apparater. Hvor er Jeg stolt og glad for at eje denne Mægtige 45 Triode- Forstærker. Og det har ligeledes været og er overordentligt inspirerende at have været på Weekend-Lytte-Sessioner Hos Jens-B i Vejle som Jeg finder er en Encyklopædi i Klassisk og Jazz Musik

De Rareste Hilsener Til Alle Her På Forummet Fra 45 2A3 Carsten

Til top Vis 452A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 452A3
 
452A3
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2022
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 11 Juli 2022 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jeg undskylder Mit Setup af Artiklen. Det er første Jeg nogensinde har prøvet at skrive sådan et indlæg. Jeg har meget at lære. 452A3 Carsten
Til top Vis 452A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 452A3
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 11 Juli 2022 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Det er rettet nu...

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
452A3
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2022
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 13 Juli 2022 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Tak til Administrator. 

Jeg kommer desværre til at opgive med at skrive Mine betragtninger om min nye 45 Triode-Forstærker fra Audio Classic. Jeg har siddet og skrevet og slettet i lange tider nu. Jeg kan ikke finde ud af hvordan Jeg rykker to linjer ned og starter nyt afsnit uden at det hele bliver komplet ulæseligt.

Jeg vil nødigt lægge mig ud med Administrator. Men der er håb forude. Jens-B Skriver i sit indlæg af 17 juni at han også gerne vil have sådan en forstærker. Jeg har en forudanelse om at forstærkeren allerede er på vej.... Jeg tænker Jens helt sikker ikke kan lade være med at skrive en anmeldelse når tid er. De Rareste Hilsener Til Alle Her Fra 452A3 Carsten

Til top Vis 452A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 452A3
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 13 Juli 2022 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Skriv du bare løs... så skal jeg nok rette det om nødvendigt

Det er bedst at benytte en pc med et "rigtigt" tastatur



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes