Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 13:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vurdering - ikke salg
 HIFI4ALL Forum : Vurdering - ikke salg
Emne Emne: NAD anlæg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mixmaster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2021
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 05 September 2021 kl. 03:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har modtaget et tilbud på kr. 5.500 for et brugt NAD anlæg som jeg overvejer at købe. Dog synes jeg at prisen er alt for høj og ønsker derfor selv at komme med et bud på anlægget. Jeg håber derfor at der er nogle kyndige medlemmer af forummet som kender brugtpriserne på NAD og vil hjælpe mig med at finde et fair modbud på anlægget.

Det drejer sig om følgende enheder:

1 x NAD MODEL C 440 STEREO TUNER RDS
1 x NAD MODEL C 660 COMPACT DISC RECORDER
1 x NAD MODEL C 270 POWER AMPLIFIER
1 x NAD MODEL C 160 STEREO PREAMPLIFIER

Jeg ved ikke hvor gammelt anlægget er men jeg gætter på omkring 10-20 år. Det har aldrig været serviceret eller "moderniseret". Standen er normal brugt tilstand dvs. lidt ridser hist og pist men ellers er det pænt og jeg tror at det har stået det samme sted i mange mange år hos den samme bruger.

Der medfølger nogle signalkabler fra Terra Labs som ligner de standard-kabler som Hifi-Klubben ofte forsøger at sælger med når man køber anlæg hos dem..

Jeg skal bruge anlægget til at afspille musik fra min CD samling som jeg har holdt fast i på trods af, at det ikke er lige den vej vinden blæser i disse tider..

Da jeg fik at vide at anlægget var til salg tænkte jeg umiddelbart at det maksimalt burde koste kr. 2.500 samlet og på en god dag burde det kunne fås til kr. 2.000. Så da jeg fik prisen på kr. 5.500 blev jeg noget overrasket.

Jeg håber at nogen kan hjælpe lidt her med nogle argumenter eller information om enhederne der vil kunne gøre min beslutningsproces nemmere. Jeg ved bl.a. ikke noget om servicering af udstyret så derfor ved jeg ikke hvad jeg regne med af pris for at få det serviceret og opdateret ift. hvis nogle af komponenterne i enhederne skal skiftes ud. Det er jo trods alt et anlæg som har nogle år på bagen og derfor går jeg udfra at der skal budgetteres med en ekstra omkostning for et service-eftersyn straks efter et evt. køb.

På forhånd tak.

Til top Vis mixmaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mixmaster
 
itjf
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 13 Oktober 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 05 September 2021 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Hifishark er stedet hvor du får den bedste hjælp.       Klik her

Og vælg Sold/Expired og Country = Danmark

Så har du priserne for varen har været til salg for ;-)
Til top Vis itjf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af itjf
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1537
Sendt: 05 September 2021 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Tuner og CD-optager er jo ikke det vilde værd, så det er vel reelt kun for- og effektforstærker der rigtigt er noget ved. Der ville jeg også sige
at 5500 er i den høje ende. De to dele er cirka 20 år gamle, så jeg tænker omkring 2500-3000 kr for det hele og så finde en bedre CD
afspiller senere.
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
tidl straffet
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2021
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 05 September 2021 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Det ikke den halve pris værd
Til top Vis tidl straffet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tidl straffet
 
mixmaster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2021
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 05 September 2021 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

itjf skrev:
Hifishark er stedet hvor du får den bedste hjælp.       Klik her

Og vælg Sold/Expired og Country = Danmark

Så har du priserne for varen har været til salg for ;-)


Tak skal du ha' - det hjalp en del at kunne se tidligere handler
Til top Vis mixmaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mixmaster
 
mixmaster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2021
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 05 September 2021 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:
Tuner og CD-optager er jo ikke det vilde værd, så det er vel reelt kun for- og effektforstærker der rigtigt er noget ved. Der ville jeg også sige
at 5500 er i den høje ende. De to dele er cirka 20 år gamle, så jeg tænker omkring 2500-3000 kr for det hele og så finde en bedre CD
afspiller senere.


Ja - en pris i det prisleje var og er også nu det jeg vil gå efter. Tror dog jeg vil starte med at byde kr. 2.000, da de 2 forstærkere reelt er det eneste som har en værdi. Tuner og Cd-afspiller er tidligere blevet solgt for helt ned til kr. 10-200.
Til top Vis mixmaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mixmaster
 
mixmaster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2021
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 05 September 2021 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

tidl straffet skrev:
Det ikke den halve pris værd


Ville kr. 2000 være rimeligt efter din mening?
Til top Vis mixmaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mixmaster
 
Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 845
Sendt: 05 September 2021 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Lignende forstærkersæt “plejer” at stå / handles til mellem 2000 og 2500 kr, tuner og CD-afspiller bør nok ikke handles til mere
end 500 kr. samlet.
Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A
 
mixmaster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2021
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 05 September 2021 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Jeg glemte faktisk at skrive i mit indlæg her i forum, at fjernbetjeninger, manualer og emballager desværre ikke følger med.

 Ville du så stadig holde fast i din vurdering?

Faktisk ved jeg ikke om der er noget funktionalit som kun kan benyttes via fjernbetjeningen?
Til top Vis mixmaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mixmaster
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 05 September 2021 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Tuneren er ligegyldig for de fleste efterhånden, og du får tilsvarende eller nyere kastet i nakken brugt.

Recorderen kan have lidt hyggeværdi for den rigtige, men uden remote, manualer etc., så er den ikke mere værd end to-tre hundrede kroner.

Pre og powertrin børe ligge omkring 2-2.500 kr afhægig af optisk stand. Udgangsrelæerne er svagheden på effektrinnet, så regn med en snarlig udskiftning. Iøvrigt er min holdning at C270 er et af NAD's svageste trin, så prisen begynder ikke at stige med alderen, som det er tilfældet med de ældre fire-cifrede trin og de større 208/218.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
mixmaster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2021
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 06 September 2021 kl. 04:49 | IP-adresse registreret  

Har du en ide om, hvor meget det vil koste at skifte udgansrælerne samt det løse som måske anbefales skiftet ved en sådan lejlighed?

Jeg er i øvrigt enig med dig i, at tuner og cd-afspiller ikke er det mest interessante ved denne handel. Dog har jeg ikke nogen cd-afspiller lige pt. og derfor kan den som en anden nævner bruges indtil der dukker noget mere interessant op. Jeg overvejer i øvrigt at investere i en DAC evt. fra NAD som supplering til anlægget.
Til top Vis mixmaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mixmaster
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 06 September 2021 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Hvis ikke relæerne fejler lige nu, så er der ingen grund til at gøre noget, men de kommer helt sikkert på et tidspunkt. Prisen for en rep er afhængig af hvem der gør det. Værksteder har temmelig stor prisforskel på timelønnen. Jeg er ikke så bekendt med uafhængige værksteder i Københavnsområdet, men JJ-teknik i Farum kunne være et bud.

Jeg vil nok skyde omkring 1000-1500 kroner.

Med hensyn til DAC, så er det en nem mulighed for at "tune" cd'en og få nogle andre muligheder med i samme ombæring. Det kommer selvfølgelig an på hvad du skal bruge af indgange, for ellers kunne det være en ide at jagte en NAD C565BEE cd'afspiller. Den er med digitalt input, så du dermed bruge DAC'en til en evt. anden kilde også, og den spiller rimelig fornuftigt, og kan ofte findes til yderst fine priser.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 06 September 2021 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

2000 virker som et godt bud, hvis tingene virker som de skal. Du kan evt. kigge efter en universal Remote der kan kodes til
enhederne. Og så skal man ikke glemme, at der er rigtigt meget andet grej i den prisklasse brugt der kan levere god lyd for
pengene. Så hvis det ikke bliver til noget, så fortvivl ikke.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
mixmaster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2021
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 08 September 2021 kl. 03:54 | IP-adresse registreret  

1000 tak til alle der har bidraget her på tråden!
Hvis jeg køber anlægget skal jeg nok vende tilbage her til tråden med den endelig pris
Til top Vis mixmaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mixmaster
 
mixmaster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2021
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 13 Oktober 2021 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

Det er endt med at jeg har fået fat i 2 x NAD 2200 samt indtil videre en Monitor Series 1000 preamplifier. Højttalere endte med et sæt Dali Lektor 6. Jeg mangler stadig en CD-afspiller.
Det hele er købt brugt.

Hvis jeg kunne få fat på en
NAD Stereo Pre Amplifier 1155 så tror jeg det ville blive et homogent design, da knapperne på de 2 Nad 2200 er firkantede mens monitor serien har runde knapper. Det er en detalje med designet, ved det godt, men jeg synes virkelig at 1155'eren har et design som appelerer til de gode gamle dage.

Jeg fik aldrig lov til at købe det anlæg som jeg oprindeligt bad om hjælp til at få vurderet fordi sælger vil stadig have kr. 6000,- for det. Og det er helt udelukket. Umiddelbart var det nok meget heldigt for mig fordi nu har jeg i mellemtiden fået skrabet en bedre løsning sammen.
Til top Vis mixmaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mixmaster
 
itjf
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 13 Oktober 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 13 Oktober 2021 kl. 06:36 | IP-adresse registreret  

Til top Vis itjf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af itjf
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes