Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
Sendt: 08 December 2020 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
Hej jeg har købt en brugt Cary audio a11 forforstærker, hvor jeg har vha af et testsignal har indstillet lydniveauet vha en spl
meter app.
Jeg undrer mig dog over at lydniveauet varierer næste gang jeg måler. DVS jeg skal ind og justere igen. Kan det være min
forforstærker , effektforstærker eller spl meter appen.?
Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6164
Sendt: 09 December 2020 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
Sidstnævnte er nok et rigtigt godt bud.
En mobil-app er alt for ustabilt et instrument til den slags, med mindre du har monteret
telefonen på et stativ. Vinklen på telefom/mikrofon, 5 cm. ændring af afstand vil ændre resultatet.
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
Sendt: 09 December 2020 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
Undrer mig desuden over at der ifølge spl meteret Skulle være være forskel på hhv h. og v. Front og surround ht når afstanden
ift lyttepositionen er ens.
Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 2576
Sendt: 11 December 2020 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
Jeg kender App'en fra brugen sammen med min Ipad. Den fungerer helt efter bogen. Den er en del af pakken "Audio Tools". Anvender du også generatorfunktionen? Her tænker jeg på vigtigheden af kalibrering (niveau justering) i forbindelse med signalet du måler på. Indstil til C vægtning og slow responce. I fast responce bliver målingen alt for livlig og følsom for berøring af telefonen. Og dermed unøjagtig.
Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9855
Sendt: 17 December 2020 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
Jeg har installeret en lydtryks måler app på min fon........hvor gode og nøjagtige kan man regne med de er? Ved godt mikrofonen i en
tlf nok ikke er den bedste i den sammenhæng........
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum