Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2024 | 23:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Redfox’s anlæg og mods. Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2024 kl. 23:01 | IP-adresse registreret Citér redfox

Hej Gekkofinger,

Ja, der er ALTID noget man kan lave. Alt er lavet til en pris. Selv det dyreste. Det er jo så lige der med at sætte noget op som reelt udgør en forbedring, eller måske blot servicekomponenter, eller måske er det en anderledes lyd, eller måske nogle gange en ringere lyd. Jeg ved kun meget lidt, men har nogle gode venner til at inspirere og hjælpe. Så vi har mange og lange samtaler om dette. Hele tiden. F.eks. om hastighed.

Jeg har nu i ogle år spillet med diverse Copland og er glad for dette. Men der er bestemt også plads til forbedringer. Så det gør jeg så. Der er i mine ringe øjne altid en "huslyd" i ethvert mærke, og det er, synes jeg, svært at få det hele med. Nogle gange mangler man oooomp, andre gange er det for klinisk, andre gange for meget støvletramp og således derudaf.

Men jeg må ærligt sige, at jeg synes at mange mærker har valgt at fokusere på en noget lys skinger lyd i dette årti, og nogle år før dette, og kalder det analytisk og detaljeret... og det er hammer irriterende at lytte til, og for mig lyder musikken ikke sådan i virkeligheden. Jeg har været til mange koncerter. For mig, og for alle jeg kender godt fra lytning til musik. Det har jeg svært ved at forlige mig med.

Og så er der jo lige det med prisen. Jeg mener, at de fedeste mekaniske løsninger toppede i ca. år 2000 -2008. Derefter gik det ned, med billigere integrerede løsninger, hvor det var lettere og billigere, at lave en chip til at korrigere noget, frem for at starte med fysikken. Så mange mærker lider under dette i dag. Men hvad, det er blot min mening. Enhver sit udtryk. Det er jo forskellige hjerner som fortolker hvad vi hører.

Jeg vil gerne høre lidt nærmere om, hvad der er lavet i din CTA 301 for-forstærker.

Med stereofonisk hilsen,
Redfox.

Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

<< Forrige Side af 8
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum