Bruger siden: 30 Marts 2017 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 105
Sendt: 24 Maj 2020 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
åh fik ikke skrivet det helt som det skulle være :
det er forde jeg gerne vil have samlet alt udstyr i den ene stue og have sterio der og så i den store stue have hjemme biografen. dvs jeg vil være nød til at have lange træk af kabel i mellem de tog sture. hvis jeg går med xlr vil det være fra prosesser frem til effekt i den store stue og så for effekten lave korte træt ud til højtaler
alt vil jeg jo bare trække højtaler kabel fr a resiver til højtaler i den anden stue :)
men vad er bedst . ? har her til aften ca måldt på den længste mulige kabel og det er 20 meter hvis det er højtaler kabel og xlr 27 meter
Mikkel G Administrator gruppe Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4846
Sendt: 24 Maj 2020 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
Aha, nu giver det mening... så er det absolut at foretrække med lange XLR-kabler. Det er det samme man gør i den professionelle verden - koncerter osv., da tab af signal dermed er mindst.
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
Sendt: 29 Maj 2020 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
Mikkel har ret i, at det teoretisk er bedre med lange XLR kabler fremfor højttalerkabler.
Men med de afstande du snakker om (20m?) så mener jeg ikke, at du kan høre forskel lydmæssigt hvadenten du bruger lange
højttalerkabler eller XLR-kabler. Bare vær sikker på, at du benytter kabler af en ordentlig størrelse.
Min biograf har alle forstærkere i et seperat rum og jeg har omkring 20-25m kabel til hver højttaler og sub.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum