Sendt: 13 April 2020 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon der er andre vintage Sony nørder her inde?
Jeg har selv I årenes løb fået samlet lidt sammen. Det startede med en SCD-555ES, TA-FA777ES med SS-M9 højttalere og super sjældne SS-TW100ED supertweeters. Dette har jeg stadig!
Nu er min største drøm så ved at gå i opfyldelse da der netop nu er et sæt TA-E1 og TA-N1 på vej. To kampvogne, en forforstærker på 21,5kg og en effektforstærker på 70kg!! For lidt over 10 år siden, kom jeg i kontakt med en mand med hele sættet i perfekt stand. Mange af de 100 sæt som blev lavet, blev brugt af Sony til forskellige udstillinger rundt om i verden, hvilket har medført div. ridser og hakker i det tunge grej.
Så da jeg faldt over dette sæt, som siden det blev købt fra nyt, har stået i det samme hjem, besluttede jeg mig for, at jeg bare måtte eje det! Den overtalelse har så taget lidt over 10 år. Den matchende CD afspiller (SCD-1) kommer forhåbentlig senere, men indtil videre har han ikke kunne finde nogen værdig efterfølger. Disse apparater er bygget som kampvogne. Kølerrillerne på effektforstærkeren vejer 16kg hver, basen på forforstærkeren er 14mm tyk (10mm aluminium og 2x2mm kobber) - jeg kunne blive ved!
Jeg har en del kataloger og white papers på SCD-1, SCD-777ES, TA-E1, TA-N1, SS-M9ED så hvis nogen skulle interesseret i dette, så sig endelig til! Kunne det tænkes at nogen skulle ligge inde med gamle danske Sony kataloger eller prislister? I så fald er jeg meget interesseret i at købe eller om ikke andet så bare få en kopi!! :) Jeg kunne ret godt tænke mig at vide, hvad de vejledende priser var på dette fine udstyr i sin tid :)
Hvad har I stående?
Rigtig god påske til alle!
|