Bruger siden: 06 Marts 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 900
Sendt: 03 Juni 2019 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
Her er nogle billeder af mit Audio Classic. De to hvide er til mit pc-anlæg. Da jeg fik solgt mine 811 effekttrin meget hurtigt. Og får ikke min OTL effekt forstærker før til august.
Bruger siden: 01 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 13
Sendt: 04 Juni 2019 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
De fleste arbejder mod at fjerne tæppet foran højttalerne:) Panelet spreder stort set ikke lyden mod gulv eller loft, så et tæppe tror jeg ikke hjælper så meget, bortset fra dæmpning af efterrefleksionerne.
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7534
Sendt: 05 Juni 2019 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
The Real Wiz skrev:
jeg er godt klar over spredning fra panelerne men der sidder også en bas enhed. det er tros alt en første refleksion så det er vær at prøve
Det er altså vigtigt at forstå forskellen på hvordan høje toner og lave toner opfører sig i et rum, og ikke mindst hvordan de reflekteres og forplanter sig i et rum.
At smide et tæppe vil ikke ændre synderligt på hvordan bassen opfører sig i rummet. Her er omgivelserne meget mere væsentlige. Tæppet vil maksimalt æde lidt af lyden - det har meget større indflydelse på de høje toner.
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
Sendt: 30 September 2019 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
Hej Pnnh
Fint anlæg, havde du SE 811 ? eller var det pp.
Jeg har aldrig selv fået SE til at spille ordentligt p mine ML'er men måske man skulle prøve igen ;).
Og spændende med et sæt OTL'er, det har altid irriteret mig lidt at man først transformere strømtyrken ned i rørforstærkeren, for derefter at transformere den op i elektrostaten.
Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
Sendt: 30 September 2019 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
kompromiset ved OTL er de nød til at være med PP
og ved andre mere normale PP rør forstærkere og SE er kompromiset at der skal bruges udgangs transformer.
Men OTL kan noget som de andre ikke kan ligesom SE kan noget som som hverken OTL eller PP kan.
De kan dog alle være fremragende men PP med udgangs trafo er dem med flest kompromiser
men de har så til gengæld mest effekt så der bliver taget med den ene hånd givet med den anden
det optimale ville være en SE OTL med god effekt men den er ikke opfundet (endnu)
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum