Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2024 | 10:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Arcam til Naim (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Arne s
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Januar 2014
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 24 Maj 2019 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Da jeg i marts købte mit Naim grej, ville sælger naturligvis gerne lige lave en demo så jeg kunne høre anlæg. Men jeg sagde nej tak for jeg ville høre anlæg hjemme og på mine højttaler, det kunne han så godt forstå og som han sagde så havde jeg jo 30 dages retur ret.

Nogle syntes måske at det er tosset at købe så dyrt en anlæg uden at høre det, men for mig gav det mening.
Til top Vis Arne s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arne s
 
Arne s
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Januar 2014
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 31 Maj 2019 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Hold da op hvor det køre … Onsdag fik jeg min nye cd med Eva Cassidy - Nightbird.

Den lyder vildt godt på cd bla. flere detaljer i musikken, der kan Tidal ikke følge med og nu har jeg lige fået en cd med Lissie - When I`m Alone ind af døren til week.

Til top Vis Arne s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arne s
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 31 Maj 2019 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Man kan nå langt med Tidal men det slår ikke eget lager (læs NAS) og cd.
God lytning

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Arne s
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Januar 2014
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 01 Juni 2019 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Jow tak

dan .. Har du alt dit musik til at lægge på en NAS, køber du så nye cd for at få bedst muligt kvalitet ind på din NAS.

Jeg er af den gammel skole, jeg kan ikke undvære en cd og så have et cover til at kigge på også selv om at flere cover er af pap … men så støtter vi jo også klima.
Til top Vis Arne s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arne s
 
Arne s
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Januar 2014
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 09 Juni 2019 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Da min Arcam Blu-ray afspiller fik sig eget liv .. så var det tid til at skifte den ud.

Jeg har købt en OPPO 203 4k UHD afspiller så jeg stadig kan se mine koncerter på Blu-ray, men jeg har også fået en afspiller der kan vise 4k film på mit Loewe 4k tv … 4k er godt nok et super fedt billede.

Jeg køre digital audio fra OPPO til min Naim 272
Til top Vis Arne s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arne s
 
JeTex
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!

Bruger siden: 28 November 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 09 Juni 2019 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Har læst tråden med interesse, da rejsen med nyt setup minder lidt om denne tråd. For nogle år siden besluttede jeg, at der
skulle prøves ny lyd. Så mit gamle Holfi setup med B&W 802 s3 skulle skiftes, og noget nyt testes.
Til en start var man nok lidt for “nærig”, og derfor endte jeg ud med en Arcam FMJ A39 og et sæt Audiovector SR3 Avantgarde
Arreté med en Marantz SA8005.
Jeg havde dog hørt mine højttalere med et Naim setup hos forhandleren, og var helt klar over, at der var plads til forbedringer.
Naims integreret løsning med preamp og streamer blev dog hurtigt fravalgt, til dette var der to årsager, digital og analog
behandling i samme enhed samt streaminglyd med mangel på dynamik, var her et no go.
Jeg endte op med en Naim NAP250DR, NAC 202 med en HiCap DR og NAPSC samt en Roksan Caspian CD 2 til mine Audiovector
SR3AA. Men der skulle alligevel mere til, så de sidste 14 dage har lyden med sidste indkøb fået et gevaldigt løft, med et sæt
Audiovector SR6 Avantgarde Arreté mkII.
Den sidste del af din tråd omkring kabler, ja det er jo ganske farligt når dette omtales, selv mere farligt end de værste
religionskrige. Jeg har selv været omkring kabeludskiftning igennem årene, men er nok nået dertil, at der kan opnås langt større
lydforbedringer andre steder i setup’et. Forhandleren har dog stået med Chord interconnect kabler, så de originale medfølgende
Naim kabler kunne udskiftes. Men jeg tøver med, at give 8k for en meter kobber, hvor forskellen måske er mere placebo end reel
forbedring. Og inden al kobberet er udskiftet, ville bedre strømforsyning, akustikforbedringer osv nok være givet bedre ud. Og jo
der er kabler i mit setup, hvor det ikke blot er det medleveret kabel.
Til top Vis JeTex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JeTex
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 10 Juni 2019 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Spændende betragtning.....

Du har valgt en nac202 pre til din nap250. Nogen årsagtil det? Og du har ingen dac og
Og fravalgt streaming?

Audiovector lyden er testet og brugt på Naim udstyr og som skabt til hinanden. Har selv valgt Audiovector vejen ned Naim i form af Nac272/ Nap250/CD5i. Har så tilgengæld brugt en formue på kabler da det i min verden har enorm betydning at fundamentet er på plads. Har valgt Ansuz Ceramic ht kabler og power kabler med X-TC skinne. Der rykker for vildt!! Og vil du ikke høre det så lad være!! Det kan blive meget dyrt.

Har dog valgt en brugt Audiovector Mi3 Avantgarde Arrete LE som ht

__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Arne s
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Januar 2014
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 10 Juni 2019 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Da jeg begyndte at kigge på Naim udstyr var min første tanke også en 202 og en 250 DR, men da jeg så fik øje på 272 er så var den ikke lige sådan at komme uden om da jeg så en mulighed for at streaming og på den måde kunne finde nyt spændene musik på bla. Tidal.

Audiovector SR6 Avantgarde Arreté mkII er da godt nok noget af et højttaler sæt til dit Naim, men det bekræfter min tanke om hvor gode/dyre et sæt højttaler man kan bruge til sådan et Naim anlæg og hvor langt folk vil gå for at få optimal lyd.

Jeg syntes at det er vildt spændene at læse hvordan folk har valgt at bruge deres Naim udstyr eks. ang. kabler hvor nogle har valgt at bruge en del kroner for at forbedrer lyden den vej, andre har valgt separat strømforsyning og hvordan højttaler spænder vidt fra stander højttaler til store gulv højttaler.

Til top Vis Arne s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arne s
 
JeTex
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!

Bruger siden: 28 November 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 10 Juni 2019 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Spændende betragtning.....  Du har valgt en nac202 pre til din nap250. Nogen årsagtil det? Og du har ingen dac og Og fravalgt streaming? Audiovector lyden er testet og brugt på Naim udstyr og som skabt til hinanden. Har selv valgt Audiovector vejen ned Naim i form af Nac272/ Nap250/CD5i. Har så tilgengæld brugt en formue på kabler da det i min verden har enorm betydning at fundamentet er på plads. Har valgt Ansuz Ceramic ht kabler og power kabler med X-TC skinne. Der rykker for vildt!! Og vil du ikke høre det så lad være!! Det kan blive meget dyrt. Har dog valgt en brugt Audiovector Mi3 Avantgarde Arrete LE som ht 

Jeg har intet imod streaming, men bruger det ikke som lydkilde, når jeg skal nyde mit anlæg. Jeg har dog TDC/YouSee Musik, som er tilknyttet mit internetabonnement. Så kan man altid lytte inden man køber hele cd’en, meget andet bruges det ikke til. Under min søgen efter nyt anlæg, var jeg til adskillige lyttetests, deriblandt også en NAC 272, men ved 1:1 lytning streaming/cd var der dynamik mangel ved streaming. Og dertil kan lægges, at den digitale del, måske er pakket for tæt på sarte analoge signaler. Mit valg af cd afspiller faldt på en Roksan Caspian, med en lyd så behagelig og velopløst, at tanken omkring en DAC slet ikke falder mig ind. Jeg bruger da også kabler, som ikke blot er standard, men i min verden er det grundudstyret og ikke kabler, der leverer kvaliteten. Et direkte dårligt konstrueret kabel, vil i sagens natur være ødelæggende. Jeg har også kig på Ansuz X-TC strømskinne, og andre muligheder på markedet, men filtreringen af netstøj kan jo også være dynamikdræbende. Så her skal man helst vælge rigtigt første gang, da ønsket ikke er forbedringer kun på nogle parametre. Jeg havde SR3 Avantgarde Arreté før, men de nye højttalere er en helt anden verden, som i man tror det er løgn.



__________________
Ville ønske at ens profil kunne slettes, men nej, du skal tages som gidsel.
Tager ikke en pause, bad om en ordentlig tone på redaktørens indlæg, men det svarer til, at sutten bliver taget fra babyen.
Til top Vis JeTex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JeTex
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 10 Juni 2019 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

SR6 er en helt anden og større ht og prislappen siger også godaw do så man får selvfølgelig hvad
Man betaler for. Fed ht !! Og så er der lige rummet som de skal performe i. En opgradering som du har lavet Vel fordi du har rummet til en større ht.

X-tc skinnen er ikke med et dynamik dræbende netstøj filter eller andre propper der ødelægger dynamik .... Her tager du fejl.    

__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
JeTex
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!

Bruger siden: 28 November 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 10 Juni 2019 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Arne s skrev:
Da jeg begyndte at kigge på Naim udstyr var min første tanke også en 202 og en 250 DR, men da jeg så fik øje på 272 er så var den ikke lige sådan at komme uden om da jeg så en mulighed for at streaming og på den måde kunne finde nyt spændene musik på bla. Tidal.

Audiovector SR6 Avantgarde Arreté mkII er da godt nok noget af et højttaler sæt til dit Naim, men det bekræfter min tanke om hvor gode/dyre et sæt højttaler man kan bruge til sådan et Naim anlæg og hvor langt folk vil gå for at få optimal lyd.

Jeg syntes at det er vildt spændene at læse hvordan folk har valgt at bruge deres Naim udstyr eks. ang. kabler hvor nogle har valgt at bruge en del kroner for at forbedrer lyden den vej, andre har valgt separat strømforsyning og hvordan højttaler spænder vidt fra stander højttaler til store gulv højttaler.

Lydkvaliteten fra Naim giver ingen begrænsning i højttalervalg, og jeg er gået fra god til ekstrem god lyd. Jeg underkender ikke, at der i nogle tilfælde kan ændres lyd ved kabelvalg, men intet i forhold til valget af komponenter.



__________________
Ville ønske at ens profil kunne slettes, men nej, du skal tages som gidsel.
Tager ikke en pause, bad om en ordentlig tone på redaktørens indlæg, men det svarer til, at sutten bliver taget fra babyen.
Til top Vis JeTex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JeTex
 
JeTex
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!

Bruger siden: 28 November 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 10 Juni 2019 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke sagt, at Ansuz har dynamikdræbende filter, men at de findes i strømrensere, og disse strømrensere skal undgås. Som tidligere nævnt, er jeg på udkig efter “strømopgradering”, og Ansuz ligger på min liste. Og hvis din anbefaling omkring Ansuz peger den rigtige vej, så skal dine erfaringer da bruges. SR6 højttaleren er ikke for stor til min lille stue på 26 m2, dens fodaftryk er også ganske småt. Højden på højttaleren og diskantens placering, gør at lytteafstanden nok skal være omkring små 3 meter. Dette opfyldes fint med min placering af dem, og der leveres et lydbillede, der er utroligt stort og med en detaljerigdom ikke hørt før.

__________________
Ville ønske at ens profil kunne slettes, men nej, du skal tages som gidsel.
Tager ikke en pause, bad om en ordentlig tone på redaktørens indlæg, men det svarer til, at sutten bliver taget fra babyen.
Til top Vis JeTex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JeTex
 
Listepeter
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 28 Maj 2019
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 10 Juni 2019 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

JeTex skrev:
Har læst tråden med interesse, da rejsen med nyt setup minder lidt om denne tråd. For nogle år siden besluttede jeg, at der skulle prøves ny lyd. Så mit gamle Holfi setup med B&W 802 s3 skulle skiftes, og noget nyt testes.

Til en start var man nok lidt for “nærig”, og derfor endte jeg ud med en Arcam FMJ A39 og et sæt Audiovector SR3 Avantgarde Arreté med en Marantz SA8005. Jeg havde dog hørt mine højttalere med et Naim setup hos forhandleren, og var helt klar over, at der var plads til forbedringer.

Naims integreret løsning med preamp og streamer blev dog hurtigt fravalgt, til dette var der to årsager, digital og analog behandling i samme enhed samt streaminglyd med mangel på dynamik, var her et no go. Jeg endte op med en Naim NAP250DR, NAC 202 med en HiCap DR og NAPSC samt en Roksan Caspian CD 2 til mine Audiovector SR3AA. Men der skulle alligevel mere til, så de sidste 14 dage har lyden med sidste indkøb fået et gevaldigt løft, med et sæt Audiovector SR6 Avantgarde Arreté mkII.

Den sidste del af din tråd omkring kabler, ja det er jo ganske farligt når dette omtales, selv mere farligt end de værste religionskrige. Jeg har selv været omkring kabeludskiftning igennem årene, men er nok nået dertil, at der kan opnås langt større lydforbedringer andre steder i setup’et. Forhandleren har dog stået med Chord interconnect kabler, så de originale medfølgende Naim kabler kunne udskiftes. Men jeg tøver med, at give 8k for en meter kobber, hvor forskellen måske er mere placebo end reel forbedring. Og inden al kobberet er udskiftet, ville bedre strømforsyning, akustikforbedringer osv nok være givet bedre ud. Og jo der er kabler i mit setup, hvor det ikke blot er det medleveret kabel.

Hvad er det der har gjort at dit syn på kabler er ændret så radikalt? På recordere skrev du om et signalkabel (audio quest) som nærmest var nat og dag når det kom på.

Til top Vis Listepeter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Listepeter
 
JeTex
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!

Bruger siden: 28 November 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 10 Juni 2019 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger stadigvæk Audioquest Water kablet, som havde en kæmpe forskel på mit daværende Holfi setup. Om kablet det
erstattede var et dårligt layout til Holfi vides ikke. Jeg har da også prøvet det gamle Acoustic Zen WOW kabel på det nye setup,
og her var forskellen ikke markant, måske lidt mere “tynd”.
Med mine udskiftninger af komponentdele de sidste tre år, er forskellene til det bedre markante, og stadigvæk med de samme
kabler. Hvis kabler er konstrueret korrekt (kapacitans, induktans osv), med god isolering og ordentlige stik, vil der uanset
fabrikant nok ikke kunne høres forskel. Og så er der måske tilfælde, hvor kabler og enheder måske bare er et mismatch. Der
hvor jeg vil hen er, at et interconnect til 8-10k giver mindre forbedring, end et 2-4k ditto, hvor resten af beløbet placeres oven i
budgettet for cd eller forstærker, eller akustikforbedringer i lytterummet.
Til top Vis JeTex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JeTex
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 10 Juni 2019 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Du vil opleve at kabler på Naim når vi snakker signalkabler at de ikke gør den store forskel. Naims egne Din kabler eller din til RCa er kabler der er tilpasset Deres produkter. Når du oplever forbedringer eller vil opleve signal kabler der er bedre lydmæssigt vil Chord være et step op ( ikke sikkert) men de laver Naims kabler-:) Jeg har prøvet ....og netop signalkabler er spild af penge på Naim hvis du spørger mig

__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 10 Juni 2019 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  


Har Witch hat signalkabel mellem for/effekt. Udbrydere fra Naim
De er lydmæssigt bedre end Naims egne. Samtudig mere fleksible og mere lækkert
Udført
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Arne s
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Januar 2014
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 29 Juni 2019 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Her er et overblik over mine kabler.

Naim Nac 272 - Naim Nap 250 DR - Chord Sarum T XLR.

Naim Nac 272 - Naim CD5 XS - Chord Sarum T Analog RCA.

Naim Nac 272 - OPPO 203 UHD 4k Blu-ray - Chord Signature Digital Aray.

LOEWE 55" OLED 4k - OPPO 203 UHD 4k - Chord HDMI.
Til top Vis Arne s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arne s
 
JeTex
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!

Bruger siden: 28 November 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 30 Juni 2019 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet med bedre strømkabler, end de medleveret fra producenten af enhederne? Jeg har indtil for få uger siden tænkt, at strømkabler ingen / ringe indflydelse ville have på lyden. Men jeg er da godt nok blevet overrasket over, hvad strømkabler i 1000-1500 kr klassen kan gøre.

Og hvor lidt et kabel til første udsalgspris på 18000 kr (udsalgspris pt 5500kr)kan gøre, eller rettere, ting i det øvre diskant område forsvandt. Nogle lyde/instrumenter blev sværere at høre, meget små detaljer forsvandt helt.

Så dyrt er ikke altid bedre, hvilket man nok altid har vidst. Til gengæld er de sorte medleveret kabler blevet udstillet i mangel på detaljer, da der blev skiftet til noget bedre strømkabler.



__________________
Ville ønske at ens profil kunne slettes, men nej, du skal tages som gidsel.
Tager ikke en pause, bad om en ordentlig tone på redaktørens indlæg, men det svarer til, at sutten bliver taget fra babyen.
Til top Vis JeTex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JeTex
 
Arne s
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Januar 2014
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 01 Juli 2019 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  


Jeg har ikke gjort så meget ang. strøm kabler, jeg har nogle fra Super som jeg købte til et Arcam anlæg .. Som jeg så bruger til mit Naim.

Hvad har du købt af strøm kabler.
Til top Vis Arne s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arne s
 
JeTex
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!

Bruger siden: 28 November 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 01 Juli 2019 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt kabler fra Isotek, kabler til en fornuftig pris, og en
fremragende ydeevne.
Til top Vis JeTex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JeTex
 

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes