Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 20:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Dengang NAD ikke var billig plast (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 15 Januar 2019 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Wovvvv, faldt lige over den her... vidste ikke at NAD rent faktisk engang havde lavet lækker mekanisk kvalitet:

https://www.subito.it/audio-video/amplificatore-integrato-vi ntage-nad-200-verona-269803423.htm

Syntes virkelig at NAD er blevet kedeligt ud fra et mekanisk synspunkt... var tæt ved at købe et af deres nye streaming produkter, og var inde og dreje lidt på knapperne... sikke en gang plastic feel det var... ja jeg ved godt at lyden er vigtig, men den daglige betjening, det mekaniske feel betyder også noget. Jeg syntes virkelig NAD brandet trænger til et mekanisk facelift... det er simpelthen blevet for billigt og spartansk og plastic agtigt, enda på produkter der udbydes i 12.000 kr klassen...
Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 426
Sendt: 15 Januar 2019 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Nad har altid været den grimme ælling i klassen , de har satset på det der er inde i deres produkter. New Acoustic Dimension , er hvad deres logo står for.
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 15 Januar 2019 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Hmmmmm, jeg tror med dagens utrolige kvalitet i DA konverter chips, opamps, ect, er det simpelthen ikke så dyrt mere at lave høj kvalitets hifi for fornuftige penge, og forskellene i lydkvaliteten er efterhånden så høj at de færeste kan høre forskel!... og så nytter det sgu ikke noget at pakke det ind i noget billig plastic, og lade master volume kontrollen føles som på en billig clock radio fra 80'erne...

Jeg mener at NAD skulle revudere sit asketiske spartanske look og feel, for så meget får kunden heller ikke mere. men NAD scorer kassen på et produkt der er billigt at producere og hypet på det spartanske look og feel. Bare min mening :-)

Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen
 
Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 273
Sendt: 16 Januar 2019 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Der er da bestemt også mange gode eksempler fra nyere tid.. Silver serien, Nad M2 og Nad M3, M12/M22 og så videre.
Og i surround afdelingen Nad M15/M25..

Virkelig lækker byggekvalitet hvor intet er sparet
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 16 Januar 2019 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Jeg tror den er fra før NAD selv lavede egne produkter. De startede med at importere noget Japaner halløj og satte eget navn på
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 16 Januar 2019 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Ikke helt - NAD fik deres produkter - 160 serien m.fl. produceret i Japan - så man kan ikke kalde det "Importere og sætte eget navn på" - nok mere at outsource produktionen.    Hvem der lige var OEM producent fortaber sig i tågerne. De har jo heller ikke altid hørt til "klubben" - de første 3080'ere og lignende blev solgt i almindelig dansk radiofaghandel - importeret af AudioNord.

__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Winther666
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager også en pause!

Bruger siden: 28 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 527
Sendt: 16 Januar 2019 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

kevin123 skrev:
Nad har altid været den grimme ælling i klassen , de har satset på det der er inde i deres produkter. New Acoustic Dimension , er hvad deres logo står for.
Navnet "New Acoustic Dimension" siger jo ingenting i sig selv. Det er bare et navn som alle andre. I øvrigt har Nad altid været god til at markedsføre sig med det image du beskriver, at jeg så personligt mistænker det for at være lige så meget storytelling som alt muligt andet, er så en anden sag.
Til top Vis Winther666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winther666
 
mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 16 Januar 2019 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

@jonaspetersen, ja, enig M serien er god, men den er også meget dyr, resten af deres produkter er efter min mening kejserens nye klæder........billig plast hypet til at være "stilrent", medens det i virkeligheden bare er low quality rent mekanisk.

@Winther666, ja!.....enig det er storytelling, og det er ok inden for visse grænser......men nu har NAD nået bunden efter min mening......prøv at dreje på deres knapper, på et af deres 6000-12000 kr produkter......det er sgu for cheap, og så er jeg ligeglad med at der så sidder en ny fantastisk "jitterfri"....0,00000005% forvrængning DA converter i bæstet, når det føles som en billig kinerer efterligning.......
Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 426
Sendt: 16 Januar 2019 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Så lad dog vær med at købe det , og det er så din mening .
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 16 Januar 2019 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

@kevin123
Det er helt min personlige mening, men det er vel ok at have en mening om et produkt,ikke?
Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes