Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. april 2024 | 11:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: multifjernbetjening (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
homer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 421
Sendt: 13 Juni 2003 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Er der nogle har erfaringer med multi fjernbetjeninger om de virker eller er der nogle man skal holde fra

Jeg skal bruge den til et sony tv og hk signature 2.0 og marantz dv8300

på forhånd tak HOMER

Til top Vis homer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af homer
 
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 471
Sendt: 13 Juni 2003 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Hej homer

Philips Pronto, fåes i flere modeller bl.a. med farve skærm. Du kan selv lager koder eller downloade dem. Jeg har selv en ( TSU1000 ) og jeg er meget tilfreds med den. Du kan se den i mit indlæg "Robert´s hjemmebio" tjek også http://www.remotecentral.com/files/index.html 

 

 



__________________
Mvh. Robert
Til top Vis Robert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Besøg Robert's Websted
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 13 Juni 2003 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har en multi sjover der fulgte med til min receiver. Den er mega fin, og man kan kode alle remotes ind i den, fordi indkodningen foregår ved at den aflæser signalerne fra den gamle remote. Jeg mener den kan klare at indlagre 8 forskellige remotes...

Hifiklubben har nogle fine nogle, alt efter hvor mange penge du vil bruge, men hold dig væk fra Føtex fjernbetjeningerne! De foregår ved hjælp af indkodning ved tal, og her er listen af alt hifi-udstyr alt for hullet!

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
Søren M
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 13 Juni 2003 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Til alle der påtænker at købe en multiremote a' la pronto...

Køb dog en PDA istedet. nap en af de nye ipaq's og download Neovo programmet på nettet. med det kan i styre alt fra lys og lyd, til køleskab og dildoer... kort sagt alt hvad der har en infrarød in/out port.

De gamle modeller kan ikke bruges i praksis da den infrarøde port ikke rækker mere en max 1 meter. de nye til gengæld er geniale da rækkevidden er øget enormt.

søg lidt på nettet, og jeg mindes der er en side der hedder remotecentral.com som udelukkende beskæftiger sig med multiremoter...

Søren M

Til top Vis Søren M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren M Besøg Søren M's Websted
 
Virklund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 13 Juni 2003 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hej Søren M

Hvilken IPAQ vil du foreslå, der kan arbejde med HIFI komponenter - til en fornuftig pris, så det kan svare at købe sådan én istedet for en Multi-fjernbadino!!

Mvh

 

Til top Vis Virklund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Virklund
 
Pagh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 209
Sendt: 13 Juni 2003 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Det ser da spændende ud.:

http://remotecentral.com/nevo/index.html

Er der nogen der har erfaring med brug af PDA som fjernbetjening, så kom lige med dine synspunkter.



__________________
Med Venlig Hilsen
Michael
Til top Vis Pagh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pagh
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 13 Juni 2003 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke bare bruge den der følger med til Harman/Kardon Signature 2.0?

Den er yderst kapabel og let at indstille. Det skal måske være med display og hele molevitten for at se lidt smart ud??



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 471
Sendt: 13 Juni 2003 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Hvorfor ikke bare bruge den der følger med til Harman/Kardon Signature 2.0?

Den er yderst kapabel og let at indstille. Det skal måske være med display og hele molevitten for at se lidt smart ud??

Host host ... er der nu noget galt med det, folk må da bruge deres penge som de vil. Min hjemmebio lyder da heller ikke bedre fordi jeg har investeret i nogle originale Dolby & DTS skilte med det ser da godt ud. Det behøves da ikke altid at være billigt og lige til, at din medfølgende fjernb. virker for dig er da bare fint, men derfor er det da ok med lidt legetøj & lækkerier. Jeg har brugt mange hyggelige timer foran PC´en for at programmere min Pronto så den kommer til at virke & se lækker ud.

PS: Der fulgte også en yderst lækker fjernb. med min Rotel 1066 forstærker, men nej .... hvorfor være kedelig ?.



__________________
Mvh. Robert
Til top Vis Robert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Besøg Robert's Websted
 
power
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 417
Sendt: 13 Juni 2003 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

hejsa
jeg bruger godt nok også den der høre med min forstærker.Selv om jeg har en harman take contol som ligner prunto´en meget. jeg syntes de er alt for langsomme at bruge. EKS. hvis du skal fra dvd til cd skal du ud af menu´en og ind i en anden. men det kan jo da også godt være det bare er mig det galt med.

michael
Til top Vis power's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 13 Juni 2003 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Robert skrev:
Ronin skrev:

Hvorfor ikke bare bruge den der følger med til Harman/Kardon Signature 2.0?

Den er yderst kapabel og let at indstille. Det skal måske være med display og hele molevitten for at se lidt smart ud??

Host host ... er der nu noget galt med det, folk må da bruge deres penge som de vil. Min hjemmebio lyder da heller ikke bedre fordi jeg har investeret i nogle originale Dolby & DTS skilte med det ser da godt ud. Det behøves da ikke altid at være billigt og lige til, at din medfølgende fjernb. virker for dig er da bare fint, men derfor er det da ok med lidt legetøj & lækkerier. Jeg har brugt mange hyggelige timer foran PC´en for at programmere min Pronto så den kommer til at virke & se lækker ud.

PS: Der fulgte også en yderst lækker fjernb. med min Rotel 1066 forstærker, men nej .... hvorfor være kedelig ?.

Jow jow, Robert - folk må da bruge deres kontanter til whatever they feel like.

Pronto´en er sgu fed nok, men det er dælen bankeme også mange penge for en fjernbetjening der kun skal bruges til........det en fjernbetjening nu skal bruges til!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
homer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 421
Sendt: 14 Juni 2003 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Jeg ville lege høre om hvor meget man kan kode ind i fx phlilps pronto fx tekst-tv og andre menuer fx opsætninger og tak for svarene

MVH HOMER 

Til top Vis homer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af homer
 
Larsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 14 Juni 2003 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

homer skrev:

Jeg ville lege høre om hvor meget man kan kode ind i fx phlilps pronto fx tekst-tv og andre menuer fx opsætninger og tak for svarene

MVH HOMER 

Hejsa!

Jeg har selv en PRONTO og den er jeg glad for. Jo bedre man lærer den at kende, jo hurtigere er den at bruge. Da man selv fuldstændig kan bestemme hvilke menuer, knapper, macro'er man gerne vil have er det op til en selv hvor avanceret det skal være. Der er næsten ingen grænser for hvad man kan kode ind. Så længe det er IR-signaler, og man ikke overskrider Pronto'ens hukommelse, men det tror jeg nu ikke der er nogen fare for.

Mvh.

Larsen



__________________
It´s Nice To Be Important, But It¨s More Important To Be Nice
Til top Vis Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larsen
 
Bond
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 619
Sendt: 14 Juni 2003 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Hej !

Jeg købte for et år siden en virkelig lækker alu-remote fra Sony !

 RM-VZ950T

den fungere perfekt - programeres via koder el. "learn-funktion" og koster

omkring en "tusse"

Den "styrer" både HI-FI anlæget og hjemme-bioén hos mig ...........jeg er

rigtig glad for den !       

Med venlig hilsen

 

 

Til top Vis Bond's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bond
 
Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 595
Sendt: 18 Juni 2003 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen der har erfaringer med en PDA som fjernbetjening?
Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik
 
Hede
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 20 Juli 2003 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har leget lidt med en PDA`er som fjernbetjening. Jeg har længe været lun på en Pronto og det er jeg stadig. Jeg synes PDA`en er lidt uhandy som fjernbetjening da man skal bruge den "blyant" der hører med til at få den til at virke. Det er nemmere at bruge touchscreen som på en Pronto. Jeg har prøvet PDA`en på et ældre philips fjernsyn og det tog ikke lang tid at få det til at virke. Til gengæld kunne jeg ikke få et minianlæg fra Aiwa til at virke. Jeg havde ikke ret meget tid til det.

Mvh Kent 

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 20 Juli 2003 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget lidt på pronto RU 950 til 3995 kr er der nogle der har set en test på nettet.Det haster ikke med at købe den da jeg har en pioneer vsx-2011d hvor der er en multi fjernbetjening til.Men på et tidspunkt skal jeg nok have noget nyt legetøj til mit anlæg.

 

Hilsen Biojensen

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
perhorn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 21 Juli 2003 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hej

Har lige læst en anmeldelse af Home Theater Master MX-500 (søg på google, der findes en masse!). Det lyder som den ultimative multi fjernbetjening. Lidt dyr måske, 109 - 189 USD, men alligevel.



__________________
Per Horn
Til top Vis perhorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perhorn
 
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 471
Sendt: 25 Juli 2003 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Prøv http://www.remotecentral.com/ jeg har selv valgt Pronto TSU-1000 ( kan varmt anbefales ) efter flere besøgt på denne side. Der ligger også alt til Pronto´en, iconer, CCF filer, komplette system setup og spil.

Nok den bedste remote side på nettet jeg har set til dato.

Prøv lige at tjekke div. Pronto design på http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files/rcfiles.cgi?kw=&fc=co&area=pronto&db=systems&br=blackwhite&dv=&dt=&so=

      

    



__________________
Mvh. Robert
Til top Vis Robert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Besøg Robert's Websted
 
falk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 August 2003
Status: Offline
Indlæg: 172
Sendt: 24 August 2003 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Jeg ejer en Ipaq 2210, med nevo - den kan absolut ikke leve op til min e-pilot fra hifiklubben. Det er bare en morsom feature som kan bruges i en håndvending - det syntes jeg ihvertfald...

det skal lige nævnes at en ipaq 2210 koster 2800-4500 en epilot koster 1000...
Til top Vis falk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af falk
 
Farre
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 03 September 2003 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har en Ipaq 3600 som jeg er begyndt at bruge som fjernbetjening jeg bruger et program der hedder TVremote ( www.pdawin.com ) man skyder koderne over som sædvanlig fra den originale fjern betjening, du kan også indlæse CCF filer fra www.remotecentral.com  siden, der ca. 4000 med skins og det hele.

Der er touchscreen på Ipaqen og det virke fint osse med fingerne.

Desuden kan du lære den at adlyde dine talte kommandoer som sluk, TV2, DR, stille  o.sv.  men fruen i huset nægter indtil videre at tale til fjernbetjeningen 

Men tale delen  fungerer  heller ikke helt perfekt for mig endnu, men det er sjovt at lege med   .   Den almindelig tryk på knap funktion er dog nem og virker upåklageligt, se billeder af screens/skins på www.pdawin.com

Hilsen

Farre



__________________
Farre
Til top Vis Farre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Farre
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes