Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 16:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Vildt anlæg - Ud af det blå (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rosquist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 131
Sendt: 13 September 2018 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte jeg lige ville dele denne noget overraskende men helt fantatiske historie. Jeg har netop været i Brazilien og besøge min kones familie, venner og bekendte. En barndoms vendinde til min kone, havde sidste år hendes mand med til noget komsammen. Efter en hel aften hvor vi sad og kiggede og ikke rigtig vidste hvad vi skulle tale om, nævnte han pludselig, at ham og hans bror hvert år rejste til Munchen. Til hvad da spurgte jeg, bilmesse eller?. Noget hifi sagde han. Jeg spidsede ører. OK noget surround sound forslog jeg, nej highend stereo var hans svar. Sagde du highend eller hifi måtte jeg få bekræftet, Highend blev der pointeret!

Og pludselig var det konerne der ville hjem først, for vi knævrede og knævrede om highend, vi begge havde haft audio research vsi 55 osv Needless to say, er vi super venner i dag! Nå, der bor 5 millioner mennesker i den by(Fortaleza) min kone kommer fra. Han havde kendskab til 5 mennesker der delte denne hobby i denne by og de mødtes en gang hver anden måned. Han nævnte en af dem boede om hjørnet og han ville se om han kunne få noget i stand til næste gang jeg kom året efter. Det var så i år.

I mellemtiden havde jeg glemt alt om dette, indtil vi mødtes igen her i August. Her kunne han bekræfte vi var inviteret til deres gode ven og jeg havde noget at glæde mig til. Beklager den lange indledning, :-) Nå men vel mødt på en af de bedre adresser i byen, kommer en mindre, gråhårdet mand os i møde. Han er helt utroligt imødekommende og gæstfri og vi bliver inviteret med ind og videre ind i hans eget nørde lokale hvor dette gemmer sig

Ja bevares det så da imponerende ud ved første øjekast, men jeg kendte ikke umiddelbart mærkerne. Min interesse har været lidt på standby og min vidensbank lader derfor noget tilbage at ønske. Jeg kunne fortælle jeg havde elac, Gamut D200Mk3 og audio aero cap. Han smilte og fortalte han havde haft begge dele før, så var vi på bølgelængde :-)

Nå men til det væsentligste lyden!, han havde varmet anlægget godt op inden vi kom så alt var klart. Lad os bare slå fast at jeg ALDRIG som i ALDRIG har hørt noget lignende! Homogen, natural, organic, fullfilling effortless var de umiddelbare indtryk. De præsenterede alt materiale, med respekt for kilden og inspildningen og uden skyggen af åndenød eller besvær selv ved rimelig seriøse lydtryk. Fra et nærvær og en intimitet på mere enkle skæringer, enten med enkelt sanger og sanger + akustisk hvor man følte man sad ene i en bar og hørte den pågældende sanger/sangerinde til de storladne pompøse orkester arrangementer med et soundstage så stort, det nærmest omsluttede en.

Ella Fitz var af en anden verden, stevie ray, masser af jazz jeg ikke kender, den klassiske eagles hot. cal. live, pink floyd og en eller anden italiensk sangerinde. 4 timer gik som et kvarter, der var ingen tendenser til træthed på noget tidspunkt, lyden strømmede bare som fra en naturlig kilde, i mangel af bedre beskrivelse. Der var detaljer, mikro detaljer, det hele stemte, i mine ører. Selvom lyden var organisk manglede jeg ikke åbenhed. Dynamikken og hastigheden var utrolig, taget i betragtning der er rør i næsten alle hans komponenter. Der var en rumfornemmelse som var helt utrolig. Det var faktisk så overvældende at man tog sig selv i at ville stå op og klappe efter et nummer var ovre så livagtigt var det :-)

Jeg ville ønske jeg kunne beskrive flere numre, i detaljen, men meget af materialet kendte jeg faktisk ikke. Er ikke velbevandret i jazz, italienske sangerinder, orkester arrangement m.m. Det var også åbenlyst han nøje havde udvalgt numrene så anlægget tog sig bedst ud, og sådan skal det også være. Der var en slet skjult stolhed da han spurgte hvad jeg syntes, han kunne jo godt fornemme jeg var komplet blæst bagover af begejstring.

Det skal sige mit sidste top reference punkt, som blev established for mange mange år siden i en butik i det jyske, kan ikke huske navnet, var et Gryphon class a setup med store martin logans spændt for. Det var også vildt. En lille krølle på historien, han blev skilt for nogle år siden og det var en hævngerrig hustru, så hun ville have halv eller mere af alt. Så anlægget, der så lidt anderledes ud dengang måtte gemmes væk i månedsvis fordi, det skulle hun ikke have noget af :-) Hans bror har et lignende setup, med nummeret større tidal ht. Forhåbentlig hører jeg det næste år. Derudover skulle der befinde sig noget wilson, mbk hos nogle af de andre. Men alle er enige om dette setup slår alt pt i deres lille gruppe på 5. Så hvis nogen herinde tilfældigvis skal til Fortaleza i nord brasilien :-), så sig til, så vil jeg prøve at få en session i stand!

Til det lidt mere tekniske uden at kende det 100% så er det vist nogle 100w Rør monoblokke som laves i Brasilien. Så er det Tidal højttalere som jeg ikke rigtig kender før nu og måske selv vil kigge nærmere på. Forforstærker og mediaplayer kender jeg faktisk ikke, men mediaplayeren har rør også og skulle være temmelig pebret. Kimber ks, vs eller hvad de hedder og så nogle helt vanvittige ht kabler jeg ikke kender.

Til top Vis rosquist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rosquist
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 13 September 2018 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Det var da så fedt :-) At rejse til den anden side af jorden, og så rende ind i folk med sådan en samling grej i et sted hvor man absolut sjældent ser
noget hvor der ikke står Sony eller LG på, og som kan blinke mere end det lokale diskotek :-)

Så er der også noget at se frem til næste gang du skal afsted....

Tak for delingen af oplevelsen. :-)

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Øpsie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 274
Sendt: 13 September 2018 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Hold da op, ser da helt vildt ud!!

Må have været lidt af en oplevelse!
Til top Vis Øpsie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Øpsie
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 14 September 2018 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Wow en god historie    Det ser seriøst ud det anlæg

__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 14 September 2018 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hej
Det er korrekt at Audiopax er et brasiliansk mærke. De har været testet i hifi+ for mange år siden.
De har nogle specielle features omkring impedanstilpasning. Mener den pre-amp man kan
se på billedet også er fra dem.
Lampizator er mig bekendt polsk. Han har gjort meget i cd/dac's og tilmed en rørforstærker
på GM70 rør. Bestemt en kompetent herre.

Lyder som om det har været en stor oplevelse.

mvh
Thomas P

__________________
"I don't care for fancy music
if my feet can't shuffle around"
Lynyrd Skynyrd
Til top Vis Thomas P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas P
 
Henning485
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2018
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 03 Oktober 2018 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Wow, lyder virkelig fedt og ser vanvittigt cool ud!
Til top Vis Henning485's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henning485 Besøg Henning485's Websted
 
moha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 04 Oktober 2018 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Herligt når sådan noget sker og man bare får en god oplevelse!

Jeg har hørt Audiopax og Tidal hver for sig, og som jeg kender dem tror jeg de er et godt makkerpar.

Til top Vis moha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moha
 
Mick63
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juli 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 12 Oktober 2018 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

lækkert setup han har og det kunne være Tidal Piano Diacera højttalere i den gamle version

__________________
De bedste hilsner
Til top Vis Mick63's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mick63
 
hvalen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 23 Januar 2019 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Tja kommer man et lille smut forbi Brasilien så må man vist opsøge den herre, ser rigtig godt ud
Til top Vis hvalen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hvalen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes