Sendt: 29 Juli 2018 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ved at være på tide jeg viser lidt billeder af min pladespiller. Den startede hos mig som en almindelig, slidt, Lenco 75, men er løbende blevet opgraderet over årene, for nu at være næsten 100% hjemmebyg.
Motor har selvfølgelig fået en kærlig hånd med olie, fedt og nye messing-lejer. Pladetallerken-leje har også fået den store tur med keramisk kugle og Jolyon's opgradering. Mellemhjulet er også udskiftet til et CNC-drejet fra Italien. Alt i alt kører det hele snor-lige og lydløst, med god trækkraft fra den store motor.
Jeg har desværre ikke nogle billeder fra den første byggeproces, men her er et billede af den, inden den har fået den sidste finer. Som det ses, er kernen i lagdelt birkekrydsfiner.
Det var jeg ret vild med den gang, men er blevet lidt træt af det, og fik lyst til at lege med finer (for første gang!) Her er klumpen med det nye lag finer - det var nemmere end jeg frygtede, men jeg havde også gennemlæst en del forumtråde om emnet
Her med første gang olie
Her samlet igen
Her med armen monteret, og klar til at spille
Den lyder lige så godt som jeg huskede. Fineren har nok ikke bidraget til lyden, men det hjælper da lidt at den er kønnere at se på
|