Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 08 November 2016 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yousee har varslet, at de lukker for radio signalet i kabelnettet for at gøre plads til andre ting til februar. I forbindelse med dette, giver de gratis en løs antenne, så man kan få signal via luften. Dette har jeg taget til mig og har allerede skiftet over, så jeg ikke står der og har en tavs tuner og jeg lytter jo mest til P2-Musik og P4. 
Nu er det så jeg lægger mærke til at lyden i hele mit anlæg har ændret sig lidt til det bedre synes jeg. Klangen er mere stille eller rolig kan man sige. Man lægger mærke til lidt flere enkeltheder i musikken end før. Det skal lige siges, at jeg på intet tidspunkt forventede nogen ændringer, da jeg ikke sådan lige mente det havde nogen indflydelse som sådan, men det synes jeg ligesom det havde, og der gik da nok en 2-3 dage, før jeg lyttede til musik sådan lidt kritisk, men uden at have antennen i tankerne. Det er mest via pladespilleren, jeg oplever mest. Men det er som om, at tilslutningen til fælles antennen, har sat et lille negativt finger aftryk på lyden i anlægget. Er der noget om snakken......eller er det bare mig.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 08 November 2016 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yousee sender radio både FM og DAB på både TV og FM båndet. Jeg bruger en DAB antenne de fleste gange, for nogle af de bedste kanaler er DAB kanaler. Så vidt jeg kan se er det samme signal de sender på både FM og DAB. Kvaliteten kan svinge en del nogle steder alt efter antenneforholdene og vejret. DAB svinger også i kvalitet efter vejr og modtagelse. Jeg bor tæt på senderen og modtager i praksis altid et 100 % optimalt signal. Hvis det kun er radio signalet på TV der lukkes har det ikke den store betydning.
Jeg har en Denon TU 1800 DAB (& FM) tuner.
http://www.dkradio.dk/lrdab.htm
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 08 November 2016 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Radio signalet på tv boksen røres ikke, kun det analoge signal i kabel
nettet. Det var ikke lyden på tuneren, jeg hentød til i indlægget, men
lyden i resten af anlægget, hvis antenne stikket tilsluttet fælles
antennen, om det kan påvirke lyden i de andre kilder.
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
nozendk Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2016 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 08 November 2016 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at få FM signalet ud i dit kabel, har det været igennem en eller anden modtager hos YouSee for så at blive sendt ud i nettet på nogle andre frekvenser. Så der har været mindst to led ekstra - af ukendt kvalitet - imellem DR og dig.
|
Til top |
|
|
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
Sendt: 09 November 2016 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan være en forfærdelig masse støj på sådan noget kabelnet da der er tilsluttet mange enheder til det
og det er ikke sikkert at de alle sammen er i lige god stand
de står så og sender støj og stelstrømme ud på nettet og derved lige ind i dit anlæg.
Det undre mig ikke at du oplever bedre lyd uden nettet tilslutet
__________________ Vi hører alle forskelligt
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2016 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke fm signalet og lyden her, jeg er inde på, men om antenne
kan påvirke lyden på de andre kilder man har. Ved ikke at være
tilsluttet fælles antennen men min egen løse antenne, har jeg
opserveret lidt finere lyd i anlægget, mest via pladespilleren. Sådan
oplever jeg det.
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2016 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Real Wiz skrev:
Der kan være en forfærdelig masse støj på sådan noget kabelnet da der er tilsluttet mange enheder til det og det er ikke sikkert at de alle sammen er i lige god stand de står så og sender støj og stelstrømme ud på nettet og derved lige ind i dit anlæg. Det undre mig ikke at du oplever bedre lyd uden nettet tilslutet |
|
|
ok så var der alligevel noget om det. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|