Sendt: 27 September 2016 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den tidligere tråd kan se her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=103443& PN=1
Er for nylig blevet færdig med fruens og undertegnedes nybyggede træhus, og er i den forbindelse også blevet færdig med indbygnings-surround anlægget i stuen på husets 1. sal. Og må sige at resultatet er blevet bedre end forventet!
En omgang billeder:
Montering af delefilter og dæmpemateriale i de indbyggede kabinetter i væggene:
Lidt enheder:
Front og center kanaler. 55" TV. Samtlige kabler er trukket i føringsrør i væggene.
Midlertidig løsning med et bord vendt på hovedet, indtil jeg får bygget et HIFI-møbel som skal indeholde reciever, BLUray/DVD afspiller, TV-modtager osv.
Ekstra forstærket og MEGET lyddæmpet halvvæg, som er boltet fast til bjælkelaget i huset. Har desuden fået ekstra lag gips, med butylgummi mellem lagene.
De to bagkanaler. Igen, massiv lyddæmpning af væggene. Og min PCA S12-NE subwoofer, med Hypex 4.0 400W digital forstærker:
Den kan satemer lave jordskælv den bandit. Strøm-tilslutning samt guldbelagt phono-kabel som også er trukket skjult i væggene, til receiveren som står i den anden ende:
Lyden:
Klokkeren som den klareste bjergsø! Knivskarp vokal, helt uden rungen, og meget præcis men lækkert afrundet diskant, grundet de store 30mm Dome-diskanter. De små 4" bas-mellemtone enheder gør det virkelig godt! Kæmpe magnetsystem, stor slaglængde, samt hurtige lette membraner. Går overraskende dybt, selvom de sidder i et kun 4,9 liters lukket kabinet.
Genialt 5.1 setup til film, TV generelt. Men er faktisk mest overrasket over hvor godt de gør sig til musik. Med indstillingen "All channel stereo" på recieveren, spiller samtlige højttalere, inkl centeren, og man bliver bare omringet af vellyd! Når man sidder lige i sweetspot, er det som om orkestret/bandet/sangerne står lige ind i hovedet på een. Helt eminent!
Selvfølgelig er det ikke det "klassiske" stereo perspektiv, men det har heller aldrig været meningen med dette setup fra starten. Og så kan det tilmed spille meget højt, uden at forvrænge/kamme over, overhovedet.
Alt i alt er vi MEGET glade og tilfredse med vores nye lille "hjemmebiograf", og nyder det hver dag.
Venligst __________________ Troels F. Rasmussen - Selvbyggeren.
Mine HT'ere
|