Forfatter |
|
tonser Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 08 August 2016 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg anskaffede en Onkyo 5010 og har været tilfreds indtil nu. Lyd input over HDMi er gradvist holdt op med at virke, og er nu holdt helt op med at
virke.
Har andre haft samme oplevelse med 5010. Kan via diverse forums se at mange har haft tilsvarende problemer med andre Onkyo recivere og i US har
der været et"recall" af produkter der er fra 2009 til 2012.
Har nogen haft tilsvarende problem med 5010, og ved nogen noget om der har været tilsvarende "recall" her i DK?
|
Til top |
|
|
Kurt P Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juli 2015 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 526
|
Sendt: 08 August 2016 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tonser.
Det er et generelt problem på alle ONKYO surroundprodukter - også længe efter 2012!
Du skal have et nyt HDMI-board. Dette bør være dækket af ONKYO's udvidede garanti (gælder til 2018).
Gå ind på nedenstående link, og udfyld med serienummer og fejl. Herefter får du at vide, at din receiver er dækket af garantien, og kan udfylde hvad du ønsker (rep., afslag ved køb af ny receiver o.s.v.), og dine kontaktoplysninger. Herefter vil den blive afhentet, rep.'et og returneret.
Spørgsmålet er herefter, om du tør beholde den (der er flere eksempler på receivere, som skal til rep. flere gange), og om du tør købe en ONKYO receiver igen!?
https://repair.onkyousa.com/eu/003_2012_eu.php?country=DNK&l ang=en_GB
M.v.h.
|
Til top |
|
|
tonser Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2016 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hurtig feedbad - jeg forsøger. Ved du om de blot sætter det samme kort i eller et opgraderet? Har hørt at problemet skyldes at kortet er meget
varmt og er tændt hele tiden for alle indgange selvom der ikke er noget tilsluttet.
Mvh
Tonser
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 August 2016 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
De sætter et helt nyt HDMI-board i (samme slags).
Fejlen er en kombination af flere ting: Varme, for billige komponenter o.s.v.
M.v.h.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 August 2016 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skriv lige, hvis du får at vide, at din receiver ikke er dækket. Så skal jeg nok lige hjælpe dig videre.
M.v.h.
|
Til top |
|
|
tonser Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2016 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt,
Har nu forsøgt med "diverse" afkrydsninger, men får hver gang meddelsen
"This unit do not need to be returned"
Har du nogle ideer?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 August 2016 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv med: Loss of audio - all channels
Og: Loss of video on HDMI.
Sæt kryds kun i de to.
M.v.h.
|
Til top |
|
|
tonser Forum Bruger

|
Sendt: 14 August 2016 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kurt,
Så lykkedes det endelig - der skulle være en forsendelses karton på vej med labels fra Onkyo - formentlig fra Pandrup. Takker meget for hjælpen.
Som du skrive kan det være jeg bliver nødt til at overveje en ny - hvad siger du til Pioneers SC-LX89, den er jo til at få til en fornuftig pris pt., og umiddelbart kan jeg ikke finde noget negativt om den ud over fjernbetjeningen. Den må jo være i samme klasse.
Mvh
Tonser
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 August 2016 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super at det lykkedes!
Da jeg havde en surr-forforstærker som skulle til rep., komme kassen fra Tyskland, og den blev rep'et i Tyskland.
M.h.t. ny receiver, så tag også et kig på Yamaha - specielt der RX-Ax50 serie, som er på vej ud og derfor kan fåes til fine priser. Der får du til og med 3 års garanti. De har gode funktioner, en neutral lyd hældende mod det varme. Og så ved jeg fra da jeg var i branchen, at de ALDRIG går i stykker.
Rigtig mange Yamaha-ejere har deres receiver indtil de er nødt til at opgradere p.g.a. nye formater o.s.v., ikke fordi de går i stykker.
M.v.h.
|
Til top |
|
|
tonser Forum Bruger

|
Sendt: 14 August 2016 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kurt,
Jeg kikker lige på Yamaha også - årsagen til Pioneer var blandt andet, at denne kan fås i Dk til 14.000 (ca nedsat med 6.000 - 7000), og i Tyskland til ca. 12.700 - og den er relativt ny på markedet
Igen tak for feedback og god weekend
Mvh
Tonser
|
Til top |
|
|