Sendt: 18 Marts 2016 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så er der kommet liv i min Lenco L75 pladespiller. Det er et projekt, som jeg i sin tid så først på Troels Gravesens hjemmeside og har altid godt kunne tænke mig at prøve af.
Værket har været splittet ad og smurt. Toppladen har fået lukket hullet til armen, så jeg kunne dreje værket 90 grader og dermed få armen adskilt fra værket. Toppladen er inden montage blevet dæmpet med bitumen alle steder muligt.
Jeg var så heldig at få fat i en Mørch UP-4 arm, godt nok med nogen år på bagen, men i fin stand. Det viste sig, at ham jeg købte den af, havde arbejdet på fabrikken, så det er jo en fin ekstra anekdote oveni
Med til/på armen sad en Ortofon vms 20E mk.II, som jeg først troede var noget skrammel og havde tænkt mig at kyle ud, heldigvis google jeg den og tænkte at den skulle have en chance - det var jo ikke til at sige, hvor god den egentligt var og hvor slidt den var. I guder, jeg er glad for jeg gav den en chance - meget vellydende!
Jeg har været en tur i Ikea og hente nogen dækkeservietter i kork og har klippet og slebet to nye plademåtter, den øverste lidt mindre, for at den forhøjede yderkant ikke hviler på plademåttet - dette skulle være en god ide, har jeg læst et sted...
Jeg døjer stadig med en lille smule brum, især når jeg rører ved armen, så jeg har en mistanke om, at der ikke er OK stel til armen. Men, jeg skal have købet et nyt og bedre stik og kabel til tonearmen og håber det bliver løst i den omgang.
Det kan være, at der senere kommer lidt billeder af processen...
Og ja, den er tung som en kampvogn
|