Forfatter |
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2158
|
Sendt: 20 Marts 2016 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bofa skrev:
De store højtaler på billede nr. 7, ser ud til at være de eneste rigtige seriøse højtaler. |
|
|
Standen var fra Audiolab og var nok også den største skuffelse, repræsentanten for firmaet ville kun spille testskiver og noget jazz funk, og lige
som vi havde vænnet os til musikken hev han det af og fortsatte med noget andet i andre 50 sekunder. Præsentationen var virkelig frustrerende
fordi der blev zappet frem og tilbage i det uendelige med noget musik som ingen kendte. Det var virkelig en ringe præsentation af et anlæg i
superklassen.
Sådan gjorde andre stande heldigvis ikke, en anden gang må vi selv tage musik med. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
treve Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 20 Marts 2016 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer flere billeder og lidt anmeldelser af anlæggene, inde på ViborgMusik og Hi-Fi klubs hjemmeside.
Når de får tid til det.
|
Til top |
|
|
ALTO Forum Bruger

Tidl. Alto Højtaler
Bruger siden: 11 November 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 20 Marts 2016 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle HiFi"nørder".
Jeg kan tilslutte mig det med små udstillere. Desværre fik vi ikke chancen, ( rettede ellers henvendelse til dem) , men måske en anden gang. Det er sådanne , mindre udstillinger , som passer bedst til vores størrelse, hvor vi har en bedre kontakt med de besøgende, og så i JYLLAND.Håber vi ses næste gang, der er udstilling.
Hilsen Richardt
|
Til top |
|
|
Miav Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 545
|
Sendt: 20 Marts 2016 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bofa skrev:
De store højtaler på billede nr. 7, ser ud til at være de eneste rigtige seriøse højtaler. |
|
|
Lyden var alt for dominerende i bassen, der burde ikke have været koblet de 2 store Bas-bunde til. Selve Stage Accompany M57 højttaleren
kunne garanteret have været spændende at have lyttet til uden den overdrevne bund fra Subwooferne, jeg sad og blev irriteret over den
pågående bund fra systemet, og den meget sporadiske udskiftning af musiknumre.
Lidt ærgerligt i grunden.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3699
|
Sendt: 20 Marts 2016 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
treve skrev:
Super, Supertræf.
Det var hyggelig som altid.
Der er bare nogle HIFI - nørder jeg kun møder denne ene gang om året.
Syntes at stedet Borger Stationen i Viborg fungerede fint.
|
|
|
Undertekster til din lille fotoserie, kunne være godt! 😳
Mvh.
Niels
|
Til top |
|
|
Steen Thorhauge Branchemedlem

Thorhauge Audio
Bruger siden: 02 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
Sendt: 20 Marts 2016 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ALTO skrev:
Hej alle HiFi"nørder".
Jeg kan tilslutte mig det med små udstillere. Desværre fik vi ikke chancen, ( rettede ellers henvendelse til dem) , men måske en anden gang. Det er sådanne , mindre udstillinger , som passer bedst til vores størrelse, hvor vi har en bedre kontakt med de besøgende, og så i JYLLAND.Håber vi ses næste gang, der er udstilling.
Hilsen Richardt |
|
|
Jeg er enig med dig Richardt, jeg ville gerne deltage, men kunne ikke få en plads.
MVH Steen
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 20 Marts 2016 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Miav skrev:
Bofa skrev:
|
|
Lyden var alt for dominerende i bassen, der burde ikke have været koblet de 2 store Bas-bunde til. Selve Stage Accompany M57 højttaleren
kunne garanteret have været spændende at have lyttet til uden den overdrevne bund fra Subwooferne, jeg sad og blev irriteret over den
|
|
|
Jeg forstår dig slet ikke, Miav. Den bund var da både fantastisk og stram og koblede sig perfekt ind i lydbilledet. Deling på 45 hz med stejlt filter
fungerer bare.
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Marts 2016 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
1966 skrev:
Af alle de supertræf jeg har været med til syntes jeg at dette træf var noget tamt men ok kan ikke være heldig hver gang og det
bedste ved
dette træf var nok Dyrholm Audio og hans kabler og gode priser, jeg kunne også savne Thorhauge Audio til at sætte lidt skub i den og andre
udstiller men Viborg hifiklub har jo nok gjordt hvad de kunne få af udstiller jeg kørte ikke fra Viborg med et stort smil på denne gang.
Vh.1966 |
|
|
Du må virkelig være stor fan af hans hjemmelavede kabler. Personligt kom jeg for at høre god lyd og god musik...
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3764
|
Sendt: 20 Marts 2016 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad var mini messens bedste lyd
og mest iøjefaldne produkter og det berømte
must have effekt
|
Til top |
|
|
Miav Forum Bruger

|
Sendt: 20 Marts 2016 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Miav skrev:
Bofa skrev:
De store højtaler på billede nr. 7, ser ud til at være de eneste rigtige seriøse højtaler.
|
|
|
Lyden var alt for dominerende i bassen, der burde ikke have været koblet de 2 store Bas-bunde til. Selve Stage Accompany M57
højttaleren
|
|
|
Jeg forstår dig slet ikke, Miav. Den bund var da både fantastisk og stram og koblede sig perfekt ind i lydbilledet. Deling på 45 hz med
stejlt filter
fungerer bare. |
|
|
Der er vi så overhovedet ikke enige, jeg har hørt bedre lyd på et diskotek
Det koblede ikke, og stram det var bunden da overhovedet ikke, det var mere som måsen på en 75 årig.
|
Til top |
|
|
Miav Forum Bruger

|
Sendt: 20 Marts 2016 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Hvad var mini messens bedste lyd
og mest iøjefaldne produkter og det berømte
must have effekt |
|
|
Jeg syntes High End Stereo's setup med Albedo Aptica Højttalerne var det mest vellydende og charmerende setup. De Albedo Aptica
højttalere var både pæne og meget vellydende af så forholdsvise små standerhøjttalere.
Audiolabs havde en lækker lækker pladespiller til at stå på bas-kasserne, den var et absolut must have, kan desværre ikke huske navnet,
men jeg tror jeg kom til at savle lidt på gulvet foran pladespilleren.
|
Til top |
|
|
1966 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 21 Marts 2016 kl. 06:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
1966 skrev:
Af alle de supertræf jeg har været med til syntes jeg at dette træf var noget tamt men ok kan ikke være heldig hver gang og det bedste ved dette træf var nok Dyrholm Audio og hans kabler og gode priser, jeg kunne også savne Thorhauge Audio til at sætte lidt skub i den og andre udstiller men Viborg hifiklub har jo nok gjordt hvad de kunne få af udstiller jeg kørte ikke fra Viborg med et stort smil på denne gang. Vh.1966 |
|
|
Du må virkelig være stor fan af hans hjemmelavede kabler. Personligt kom jeg for at høre god lyd og god musik...  |
|
|
Fan af kabler(har jeg svært af at blive) god lyd(jo men bare ikke på dette træf) god musik (hvad er god musik).1966
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 21 Marts 2016 kl. 07:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Miav skrev:
Bofa skrev:
|
|
|
|
|
Lyden ved Audiolabs ændrede sig voldsomt i løbet af dagen. Sidst på dagen spillede det stramt med stor realisme og live feeling.
|
Til top |
|
|
Miav Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2016 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville jeg gerne have hørt, da jeg godt kunne fornemme der var potentiale i M57 højttalerne, men jeg var generelt så skuffet over træffet, at jeg allerede var kørt igen omkring middag. Jeg var der allerede omkring 8.40, og morgenmaden var ganske tilfredsstillende.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3764
|
Sendt: 21 Marts 2016 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skuffet ??? hvad havde du forventet da ???
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6339
|
Sendt: 21 Marts 2016 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gi´r Miav helt ret, omend jeg kom lidt senere. Audiolabs var spændende, men det blev kvalt i, at der udelukkende skulle lyttes på de mest frekvensekstreme eksempler fra High Fidelity´s CD´er, og hvert nummer ikke for længe ad gangen. Har nogen gange på fornemmelsen, at udstillerne er bange for at spille helt almindelig musik, da deres grej så ikke imponerer mere end grejet udstillet i lokalet ved siden af. Btw Claus...... Tillykke med din "Griff-Basse"  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2016 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiolab havde klart messens bedste lyd - men Buchart Audio leverede rystende god lyd til pengene. Det spillede bare musik - en god rørforstærker
koblet på deres S200 - jeg fatter ikke, hvordan den lille højttaler kan spille så meget bas og samtidig have så godt styr på resten. Og det til pris på
omkring 11.000 kr. Det kunne de godt lære lidt af hos Anzus.
|
Til top |
|
|
Miav Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2016 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sjovt så forskelligt vi opfatter lyd, jeg syntes nemlig ikke Buchart lød specielt overbevisende, syntes toppen havde en snert
skarphed, og bunden var lidt for ukontrolleret, kan godt virke som meget bas.
Jeg forstår ikke Buchart ikke smider noget bedre elektronik foran højttalerne, så højttalerne viser hvad de kan.
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 25 Marts 2016 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|