Forfatter |
|
-KP- Forum Bruger
Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
Sendt: 04 Februar 2016 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger
Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2520
|
Sendt: 04 Februar 2016 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser hamrende godt ud...
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|
-KP- Forum Bruger
|
Sendt: 04 Februar 2016 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger
Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 04 Februar 2016 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed pladespiller __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4762
|
Sendt: 04 Februar 2016 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super lækker pladespiller!!! Jeg har jo selv haft fornøjelsen af lytte til Acoustic Signature, og især TA-1000 armen er superlækker og god!
Men... hvorfor pokker er det, at man altid ser dyre værker med dyre arme (i dette tilfælde samlet pris på 30.000,-), og så sidder der en "billig" pickup på???????
Du får jo slet ikke det optimale ud af dit værk og den lækre arm!!! Misforstå mig ikke... Benz Ace er en super pickup - til prisen, men værk og arm kan sagtens bære en pickup til både 2 og 3 gange prisen af Ace(!).
Der er ovenikøbet brugt 4000,- på en plademåtte og -vægt. Var dette beløb brugt på en pickup i stedet, så havde den lydmæssige gevinst været meget større. Pladetallerkenen er allerede så tung, at stabil gang er sikret, plus at den er dæmpet efter kunstens regler, så al "ringning" er en saga blot.
Hvorfor er det, at man bliver nærig, når det kommer til pickup'en? Er det fordi man bare vil have et lækker pladespiller, at vise frem? Eller vil man ikke bruge for mange penge på en pickup, hvis nålen nu knækkede ved en fejl?
Jeg ville til enhver tid vælge en 2-3 gange dyrere pickup, og så nøjes med et værk og arm til den halve pris. Tro mig, det vil til enhver tid spille bedre!!!
Jeg har lige skrevet en anmeldelse om selvsamme emne...
Nå, undskyld mit opkast... jeg bliver bare så skuffet hver gang jeg ser dette __________________ Mvh, Mikkel
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger
Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2520
|
Sendt: 04 Februar 2016 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig Mikkel Man skal da starte et sted... Og så kan man kaste flere penge i med tiden, hvis man lyster det? Jeg ville også starte med et værk og
en arm der kan bruges til de fleste typer pickups, og så når der er luft igen i budgettet, så kan man kaste et blik efter en ædel sten med rette slibning,
dette er eventuelle kvinder også forstående overfor, indtil de konstaterer at det ikke er en ring man henførte til... Nu er jeg så havnet i en anden
grøft... Gamle pladespillere, og så behøver jeg ikke de dyreste nåle... Synes også pengene lige nu bedre kan bruges på andet...
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|
-KP- Forum Bruger
|
Sendt: 04 Februar 2016 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma, tak.
Mikkel G.
Jeg så det komme fra dig :))
Der kommer også snart en ny pickup på. Oyaide måtten, strammer faktisk lyden en del op. Og så er den nem at holde støvfri
|
Til top |
|
|
Redaktør og Indehaver
|
Sendt: 04 Februar 2016 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor så ikke starte med et billigere værk med f.eks. en Rega 303 arm, og så sætte en dyrere pickup på fra starten? Og så opgradere derfra?
Nu har jeg jo selv en ret dyr arm, men pickup'en var stadig en større forbedring, samlet set (hørt)!!! Og værket koster også kun 2/3 af pickup'en...
Pickup'en har bare den største indflydelse på den samlede lyd! __________________ Mvh, Mikkel
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger
Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 963
|
Sendt: 04 Februar 2016 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er helt fornuftigt at investere, som du har gjort KP. Vi har jo ikke et uendeligt budget, og jeg ville også bruge pengene
på værket og armen, og så starte med en billigere pick up. Så er platformen på plads, og du kan senere eksperimentere med bedre
pick upper, når pengene er til dét.
Fed pladespiller - godt valg - tillykke __________________ Hilsen, Morten
|
Til top |
|
|
Redaktør og Indehaver
|
Sendt: 04 Februar 2016 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, vi prioriterer forskelligt, og man skal jo starte et sted...
Jeg prøvede bare på min egen firkantede måde, at give et råd videre (baseret på egne erfaringer, gennem tests og egne fejltagelser)... __________________ Mvh, Mikkel
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger
Tidl. TRX850
|
Sendt: 04 Februar 2016 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var ret firkantet
Hvis man holder lidt øje med markedet kan man gøre rigtig gode handler på topklasse pick ups, særligt hvis man er klar på at købe
en demomodel, eller brugt. Dertil kommer, at man jo så har den tonearm en given pick up skal matche, hvilket jo altså er temmelig
vigtig.
Skal man derimod i gang med at skifte værk og arm ud en eller flere gange taber man mange penge, hvormed opgradering bliver
virkelig dyrt.
Så jeg synes da klart trådstarter har tænkt sig godt om og truffet gode valg, som kan række ind i fremtiden. __________________ Hilsen, Morten
|
Til top |
|
|
-KP- Forum Bruger
|
Sendt: 04 Februar 2016 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
MortenB skrev:
Jeg synes det er helt fornuftigt at investere, som du har gjort KP. Vi har jo ikke et uendeligt budget, og jeg ville også bruge
pengene
på værket og armen, og så starte med en billigere pick up. Så er platformen på plads, og du kan senere eksperimentere med bedre
pick upper, når pengene er til dét.
Fed pladespiller - godt valg - tillykke |
|
|
Tak for de fine ord MortenB.
Det du skriver, var også mit udgangspunkt Jeg er klar over, at en bedre pickup vil gøre godt.
I mine tanker er der en Ortofon Cadenza Bronze
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger
Tidl. TRX850
|
Sendt: 04 Februar 2016 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var også min læsning af din beslutning - og igen: Jeg synes det er den rette vej at gå.
Hvis du kan komme afsted med det, så lån nogle pick upper og prøv dem derhjemme. Det er altid interessant at opleve, hvordan en
given pick up lyder i det match man kan byde den med tonearmen, og også mht MC / RIAA. Har man eksempelvis kun 100 ohm
som belastningsmulighed på indgangen af forstærkeren vil dette være fint med nogle pick upper, men slet ikke matche andre. Kan
man mere frit vælge belastning er mulighederne mere åbne...
Cadenza Bronze er rigtig god Jeg har selv lige investeret i en brugt Ortofon A90 __________________ Hilsen, Morten
|
Til top |
|
|
-KP- Forum Bruger
|
Sendt: 04 Februar 2016 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Primare r32 riaa, så der er lidt muligheder.
Ja, det ved jeg godt. Har set din tråd
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger
Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
Sendt: 04 Februar 2016 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold kæft en flot pladespiller og Armen ser heller ikke skidt ud 😊
Jeg opgraderede også min pladespiller for over et år siden, og har først for et par måneder siden haft råd mulighed for at opgradere til en bedre PU,
som jeg gerne ville prøve. Købte brugt.
Men nu er jeg lidt nysgerrig efter at opgradere min Riaa... __________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto
Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 05 Februar 2016 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det handler om synergi, så tommelfingerregler om, at den ene komponent skal koste så meget mere end den anden, er, nå ja, netop ikke andet end tommelfingerregler ... Du kan (i teorien i hvert fald) jo tage et pladespillerværk til fx 15.000 kr. og kombinere med en skramlet (skod-) tonearm, som stort set intet er værd (hverken i penge eller i lyd. Hvis reglen om en pu til 2-3 gange værk-/tonearmskombination skal følges, skal du med andre ord bruge 30.000 - 45.000 kr. på en pu! Det er forhåbentlig de færreste, der vælger den løsning Jeg ved godt, at det er et (lidt) ekstremt eksempel, men jeg forsøger jo også at drive min pointe hjem ... Men selv med en mere "afbalanceret" løsning med et fornuftigt værk og en fornuftig tonearm til en samlet pris på fx 7.500 kr. vil reglen betyde, at der skal bruges 15.000 - 22.500 på en pu. Jeg prioriterer anderledes, men vi er heldigvis forskellige, så her må den enkelte selv træffe et valg. Jeg benytter selv pu'er med en nypris omkring 30.000 kr., som typisk bliver benyttet på værk-/tonearmskombinationer, der samlet set er dyrere. Fed pladespiller og tonearm, i øvrigt
|
Til top |
|
|
Redaktør og Indehaver
|
Sendt: 05 Februar 2016 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
I læser mine indlæg, som f..... læser biblen
Jeg skal passe på med, at nævne noget, som kan tolkes i absoluter... jeg prøvede bare at sige, at værket sagtens kan bære en pickup til en højere pris end Ace'en... jeg retter lige mit forrige indlæg. __________________ Mvh, Mikkel
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum
Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 05 Februar 2016 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel G skrev:
Hvorfor så ikke starte med et billigere værk med f.eks. en Rega 303 arm, og så sætte en dyrere pickup på fra
starten? Og så opgradere derfra?
Nu har jeg jo selv en ret dyr arm, men pickup'en var stadig en større forbedring, samlet set (hørt)!!! Og værket koster også kun 2/3 af
pickup'en...
Pickup'en har bare den største indflydelse på den samlede lyd! |
|
|
Alt andet lige, vil det da være bedre at købe et godt værk og opgradere hen ad vejen. Pick-uppen slides jo langt mere end værk og arm.
Jeg ville have gjort det på nøjagtig samme måde, hvis jeg ikke lige havde råd til at købe en dyr pick up med det samme.
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto
Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 05 Februar 2016 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel G skrev:
I læser mine indlæg, som f..... læser biblen
Jeg skal passe på med, at nævne noget, som kan tolkes i absoluter... jeg prøvede bare at sige, at værket sagtens kan bære en pickup til en højere pris end Ace'en... jeg retter lige mit forrige indlæg. |
|
|
Næ, vi læser bare, hvad du skriver
Men ellers enig - nævnte værk og arm kan sagtens bære en dyrere pu
Så må en bedre RIAA være næste step up (ha ha ... fik I den?), og derefter en bedre [vælg selv komponent] etc. etc. ... det er en dejlig og til tider endeløst dyr hobby ...
|
Til top |
|
|
-KP- Forum Bruger
|
Sendt: 05 Februar 2016 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zyx r100 fuji fs, kunne også være en mulighed !
Zyx
Ville min primare r32 riia kunne takle den !
Vedr. Gain og load !
Primare r32
|
Til top |
|
|