| Forfatter |
|
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 10 Januar 2016 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har en ældre Beogram 5500, hvor tonearmsvognen ikke kører tonearmen frem eller tilbage. det skyldes, at den tråd, som driver armen er faldet af. problemet er, at jeg kan ski ikke se hvor dulen den monteres! Det skulle ellers være en let sag, men jeg er blevet blind på det rigtige øje.  Som det ses af billedet, ender tråden i en løkke i den ene ende, og en løkke med trækfjeder i den anden ende. Tråden skal også omkring den lille sorte plastknap, som kan justere hvor vognen skal placere sig, ved stop. Håber der er nogen drude, som har leget med samme sag, og som lige kan forklare hvor de to ender monteres. Det lidt fjollede er, at jeg ikke kan se løsningen i servicemanualen! Åbenbart en manual, som kun en B&O tekniker kan anvende, og ikke en B&O-amatør som mig. Gracias. PS: jeg har sendt en forespørgsel til en Martin, som er anbefalet til i hvert fald remme til B&O-produkter, og som vist også er ekspert på ældre B&O - måske læser han denne tråd, og svarer her, og så kan andre også få udbytte af det.
__________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 10 Januar 2016 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nævnt i servicemanualen. Den kan du hente på:
http://beophile.com/?page_id=8253
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 10 Januar 2016 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil mene det er det der er vist på side 6-1 i manualen. Er dog ikke 100% sikker.
(Savner rette knappen)
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 10 Januar 2016 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 10 Januar 2016 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifiigen..... Det er et gammelkendt problem, har været udsat for det masser af gange. Kan godt forstå, at du "stirrer dig blind", for hvor pokker skal den fjeder sættes fast??  . Se ovenstående tegning, og sammenlign med din slæde. Ved kanten af hullet i venstre hjørne, som fjederøjet peger henimod, burde der sidde en lille tap, som fjederen skal krænges omkring. Den er knækket af på din slæde, så derfor kan du ikke finde den. En løsning (når man nu ikke kan få en ny slæde) er, at bore et lille 2.6mm hul og dreje et 3mm gevind i. Derefter drypper du lidt cyanoacrylat/loctite i hullet og skynder dig at skrue en lille, kort 3mm skrue ned, så den flugter med undersidenb af slæden. På den monterer du fjederen, og får så justeret entryposition igen for 7" og 12". Voila, din grammo duer igen  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 10 Januar 2016 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillæg: Det er den tap, der hedder "H", som er knækket af. På dit billede kan man også se en lille grat, der hvor den er knækket  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 10 Januar 2016 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øj, tak for det hurtige og hjælpsomme svar, canielsen.
Jeg skiller lige fætteren ad igen (ivøvrigt utrolig smart man lige kan skrue 2 skruer ud, vippe hele overdelen op som en motorhjælm på en bil) og leger videre.
På mit billede kan du se, at min holder H er faldet af, for der er bare et hul. Vil lige prøve en rystetur og se om noget falder ud, men ved du hvordan H ser ud?
Jeg synes også tråden på min er væsentlig kortere i den ende hvor fjederen sidder, men ellers giver det mening. Kigger på sagen asap, og vender retur.
__________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 10 Januar 2016 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tappen er en hvid tap. Måske kan disse billeder hjælpe. På det nederste er tappen erstattet af en skrue.
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 11 Januar 2016 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til BOYDK og CANIELSEN. Jeg har med araldit limet en lille skrue i hullet, og den står nu til hærdning. Uploader et billede når det er færdigt.
Tak for hjælpen - det er bare SÅ godt - alternativet ville have været både usikkert, dyrt og meget mere bøvlet.
__________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 11 Januar 2016 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
Tak til BOYDK og CANIELSEN. Jeg har med araldit limet en lille skrue i hullet, og den står nu til hærdning. Uploader et billede når det er færdigt.Tak for hjælpen - det er bare SÅ godt - alternativet ville have været både usikkert, dyrt og meget mere bøvlet.
|
|
|
Det var da så lidt :-)
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 11 Januar 2016 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja  , det er jo blandt andet derfor, vi er her __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 14 Januar 2016 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har min gamle Beogram 5500 også fået transplanteret sin tonearmsvogn:
__________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 14 Januar 2016 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og her kom så billedet:  Der er isat en skrue i hullet med Araldit, og det virker efter hensigten. Igen, tak for hjælpen.I øvrigt en meget gennemtænkt konstruktion, sådan en gammel B&O pladespiller, som trods en masse mekanik til automatikken virker godt. Min er med en MMC1, så skulle vist spille nogenlunde godt. Den bruges i stueanlægget, og der spiller det bare som baggrundsmusik, i et samlet Beo-stak 5500.
__________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 15 Januar 2016 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at operationen lykkedes :-)
God weekend.
|
| Til top |
|
| |