Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 19:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Technics SL1200 er tilbage (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 06 Januar 2016 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Det måtte jo komme. Panasonic genintroducere Technics SL1200. Den er netop blevet præsenteret på CES. Den kommer både i Limited Edition 1200GAE i 1200 stk, og så i en mere normal 1200G som vil tilgændelig i normalt omfang.

Gad vide om den blive til at betale, eller om den vil blive prissat fuldstændigt vanvittigt pga af navnet alene?

Læs mere via af disse 2 links

http://gizmodo.com/the-technics-1200-turntable-is-back-17511 57898

http://www.technics.com/global/introduction/hifi-direct-driv e-turntable-system-sl-1200gae/
Til top Vis boyscoutdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boyscoutdk
 
boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 06 Januar 2016 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Og nu med pris i følge What HI-FI: 4000$ er sgu en del.

http://www.whathifi.com/news/technics-sl-1200g-turntable-wil l-cost-4000
Til top Vis boyscoutdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boyscoutdk
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 700
Sendt: 06 Januar 2016 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Hvis det er samme konstruktion som tidligere, bør den vel koste datidens pris plus dyrtidsrgulering.
Men hvad er der forbedret? Har den en regulær motor?


__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2063
Sendt: 07 Januar 2016 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Som der kommenteres i linket til gizmodo, ligner Audio
Technica AT-LP120
temmelig meget en 1210'er, men til 2000,-

Er der nogen der ved om der er forskelle?

mvh

Præsten


__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 07 Januar 2016 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Er nu mere spændt på genintroudktionen af SP10 - deres studie udgave af et løbeværk. Har haft en ældre model, meget slidt men super! Hvis der kommer en ny, er jeg klar. Næsten uanset hvad den måtte koste!


__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 07 Januar 2016 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Her prototypen af den nye SP10. Den ser dyr ud!



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 700
Sendt: 07 Januar 2016 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:
Som der kommenteres i linket til gizmodo, ligner Audio
Technica AT-LP120
temmelig meget en 1210'er, men til 2000,-

Er der nogen der ved om der er forskelle?

mvh

Præsten


Et rigtig godt spørgsmål.


__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2168
Sendt: 07 Januar 2016 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Der er absolut et marked for kvalitetspladespillere der ikke er bygget så simpelt som en Rega. Jeg har i mere end et år søgt efter en af de tunge
japanske afspillere, Kenwood, Denon m.fl. Og jeg fandt en Kenwood kd 7010 her i DK til under 2K. Undervejs bød jeg 600€ for en magen til på Ebay,
men den gik for mere end 1000 €, og det er altså urimeligt for en ca 25 år gammel pladespiller, som kostede 5600 uden pu fra ny i 1990. KD 7010
er efterfølger til den mere almindelige KD 990 og reelt identisk. Den har direct drive og autostop ved pladeudløb, hvor pickuppen hæves. Vægt
13,9kg

Når priserne på Ebay og lign. steder er så høje er der en del der søger sådanne produkter, og Technics sl 1200 kunne vel på linie med andre
overvejende japanske producenter dække det behov.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
pkworld
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 07 Januar 2016 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har sådan en her https://www.studiospares.com/Performance/Turntables/Stagelin e-Turntable-DJp202-Black_451480.htm
Den dækker mit behov, jeg har haft flere technics sl 1200. Der var ikke bedre lyd dem.

__________________
Kanon godt sted, besøg det noget mere.
Til top Vis pkworld's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pkworld
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 700
Sendt: 07 Januar 2016 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

pkworld skrev:
Jeg har sådan en her https://www.studiospares.com/Performance/Turntables/Stagelin e-Turntable-
DJp202-Black_451480.htm
Den dækker mit behov, jeg har haft flere technics sl 1200. Der var ikke bedre lyd dem.


Technics har ikke levet forgæves, må man vel sige.


__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 757
Sendt: 07 Januar 2016 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:
Som der kommenteres i linket til gizmodo, ligner Audio
Technica AT-LP120
temmelig meget en 1210'er, men til 2000,-

Er der nogen der ved om der er forskelle?

mvh

Præsten


Audio Technicaen er ikke en high end grammofon, men en billigudgave. AT opgiver Wow & flutter til 0,2% Rummel til 50 dB.
Det kan selv en gammel slidt Technics 2000 overgå uden problemer.
AT har også selv grammofoner med bedre data.
AT ejes i øvrigt af Panasonic (tidligere Matshush*ta), moderfirmaet bag Technics.


__________________
mvh
Ningbo
Til top Vis Ningbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ningbo Besøg Ningbo's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 07 Januar 2016 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Den af Jan afbillede SP10, ligner jo noget, der er stjålet fra en håndvask i stål.  Men kunne godt forestille mig motoren minde lidt om den, som er i Denons DP75 løse motor del.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3053
Sendt: 07 Januar 2016 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Og holdbarheden for sp-10 .
Min er over 35år og still going strong.

Det er ligesom musikken med sp-10 bare fremstår mere opløst end med det meste andet.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 08 Januar 2016 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Så har What Hi-fi et First impression review af SL1200. Der er sket en del forandring i forhold til den oprindelige DJ plov. Alene vægten er op på 18
Kg!

http://www.whathifi.com/technics/sl-1200g/review
Til top Vis boyscoutdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boyscoutdk
 
Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 396
Sendt: 09 Januar 2016 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1445
Sendt: 09 Januar 2016 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Pioneer'en holder ikke standarden fra den gamle SL1200/1210

Tjek evt. dette review:

https://m.youtube.com/watch?v=mNzMcH2ZbtU

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 09 Januar 2016 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Pioneer plx 1000 har fået rigtigt meget dårlig kritik. Den er bestemt ikke en konkurrent til Technics. Det er de andre direkte kopier heller ikke. Jeg
håber ikke at de 4000$ holder, ellers må jeg på jagt efter en brugt sl1200/1210 der ikke er alt for udk****et
Til top Vis boyscoutdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boyscoutdk
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 700
Sendt: 09 Januar 2016 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Hvad kostede den oprindeligt og hvad var en månedsløn i den lidt bedre ende dengang? Da jeg købte en Thorens TD125
Mk II i 1969, for ca. 2100 plus 900 for en SME 3009, hvilket var næsten tre fjerdedele af min månedsløn. Sammenlignet
med den månedsløn jeg sluttede på som fabgladsredaktør, er den nyes pris mindre i forhold.
Alting stiger, og det gør brugtpriserne sikkert også, når ejerne ser den nye pris. I en brugtgruppe på facebook var der
debat om en pris på mellem 4 og 5 kilo for en SL, hvilke nogle mente var for meget. Det er det næppe nu. Forudsat at
den er i tiptop stand.

__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 700
Sendt: 09 Januar 2016 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Beklager min dårlige morgenstavning; meningen når vel frem.



__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 757
Sendt: 09 Januar 2016 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har en del brochure her http://www.gromit.dk/technics/index.html
men desværre ingen priser på SL 1200
men en SL1000 MK2 kostede 15.500 kr i '78 uden pickup, og det passer vel meget godt med en månedsløn dengang, eller lidt mere. Jeg mener selv at jeg havde 80 kr i timen i '79.

__________________
mvh
Ningbo
Til top Vis Ningbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ningbo Besøg Ningbo's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes