| Sendt: 24 December 2015 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer
Jeg har en Længe haft en Denon AVR 2807 en Bluesound Node og et par Infinity Kappa 600.
Jeg troede at der var mere i det sæt Infinity end det min Denon kunne levere. Især i stereo.
Jeg købte derfor en effekt forstærker, Cambridge audio 651W. Og hold da op hvor havde jeg ret.
Vi har været igang med en større renovering af hjemmet. Mit anlæg var derfor pakket ned.
For at få lidt musik, og prøve min nye effekt, lavede jeg en hurtig opsætning.
Bluesound forbundet med phono direkte til min effekt, og for satan det lød godt.
En anden stor fordel ved denne opsætning er den at min effekt vågner når den får input fra bluesound.
Man skal derfor bare trykke plat på bluesound app og så er der musik, så kan selv konen finde ud af det.
Nu har jeg så fået hele mit anlæg sat op. Bluesound med optisk til Denon, fra Denon preout til effekt.
Det har givet dårligere lyd og brugervenligheden er meget ringere, bla skal konen nu igen slås med den Denon.
Når konen og Denon slås, er det altid Denon som vinder, derfor kommer jeg nogen gange hjem og oplever at hun høre radio på vores tv.
Selv med hendes ringe interesse for god lyd, så mener hun ikke det er optimalt.
Jeg har derfor fået den ide at købe en Cambridge Dacmagic.
Tilslutte Bluesound og Denon til Hver deres indgang til dac, og selvfølgelig effektforstærkeren til udgangen.
Da jeg også bruger min Denon til at trække et par højttalere i køkkenet, vil jeg også tilslutte bluesound til Denon med phono.
Hvis DAC som udgangspunkt altid står på den indgang hvor bluesound sidder har jeg følgende muligheder.
1. Jeg starter bluesound via app og musikken spiller på mine Infinity
2. Samtidig med 1. tænder jeg Denon , nu spiller både Infinity og køkkenhøjttalere
3. Jeg skifter DAC til indgangen hvor Denon sidder, og kan spille lyd fra tv, bluray osv.
Så langt så godt (håber jeg )
Min Denon har en optisk udgang der hedder digital ud, den påtænker jeg at tilslutte DAC.
Jeg ved dog ikke om Dacmagic kan bruge det signal da det måske kan være Dolby digital, hvis det er det min Denon modtager fra tv eller bluray.
Hvis dette er tilfældet vil jeg købe en A/D konverter, tilslutte Denon til A/D konverter via preout og A/D til Dacmagic via optisk.
Det vil nok give en lidt dårligere lyd fra tv og bluray, men det kan jeg godt leve med for at få den gode lyd og brugervenlighed tilbage som jeg havde
ved min simple opstilling
Hvad siger i ?
Lyder det helt skørt eller kan det virke, og ikke mindst har i bedre forslag.
Glædelig jul og godt nytår til alle.
|