Hejsa alle
Først et stort tak til alle der har bidraget til dette fede forum, det har virkeligt hjulpet mig meget gennem årene.
Jeg laver sjældent oplæg, men denne gang syntes jeg ikke rigtigt jeg har kunnet finde svar
Jeg tænker på at peppe mit gamle samsung LE32B355F1WXXE op med en soundbar.
På denne billige ældre samsung model er der kun én mulighed for få lyd ud, nemlig via den optiske udgang bagpå, der er ingen aux minijack out eller
lign. , nuvel, på de fleste soundbars er der mulighed for tilslutning af toslink osv. , så det i sig selv er ikke det store problem, MEN jeg kunne rigtigt
godt tænke mig at have mulighed for at tilslutte mine lidt ældre B & O headphones, da jeg indtil videre ikke har haft denne mulighed.
Selvf. Kunne jeg købe en DAC-konverter, men desværre kan jeg ikke skrue op og ned for lyden på den optiske udgang og derved ville de tilsluttede
headphones kun spille med en lydstyrke ... Og ja, det er træls !
Så jeg tænkte/håbede at jeg kunne slå to fluer med et smæk og få bedre lyd via en soundbar og samtidig få muligheden for at tilslutte et sæt
hørebøffer, som jeg kan regulerer lyd niveauet på.
Er der mon nogen der kan anbefale en soundbar eller flere, med mulighed for tilslutning af headphones eller bare et aux out , så man kan fixe en
headphones connection på tv'et ...?
------------------------------------------------------------ ----------------------------------------------------
Og jeg ville også gerne høre om der findes en slags fjernbetjent volume kontrol dims, som man kunne montere imellem et identisk samsung tv som
førnævnt, dette står bare i mit soveværelse istedet, således Man fik mulighed for at skrue op og ned for lyden fra den optiske udgang.
Så kunne jeg tilslutte et sæt computer sorround sound højtalere + sub , der spiller rigtigt godt, men bare står og samler støv lige pt. Det ville være
fedt at kunne sætte det til tv'et i soveværelset. Og det ville være rigtigt sejt hvis jeg også kunne regulere lydstyrken
Eller ville det være bedre at finde en form for forstærker, med fjernbetjening hvor man så kunne styre lydniveauet på den måde ...
Har nogen mon lidt input på dette projekt ?