I midt halvfemserene, blev nogle af Steen Duelund's ideer afprøvet i forstærker kredsløb. Det var dengang min gode ven Waal'en der fik mig med
i Hr. Duelund's kælder. Et spændende "georg-gearløs" værksted, hvor det efterhånden gik op for mig at det næsten var "grundforskning" i
forskellige materialers elektriske, magnetiske og isolerende virkning i forhold til anvendelse i HI-FI sammenhæng, Det blev jo som bekendt til
silke og bomuld som isolering på fladvalsede kobber eller sølv tråde, den flade kondensator og spoler i kobberfolie, blyants-modstanden i
pertinax-rør og LINDOLIE bogstaveligtalt over alt.
Nogenlunde samtidigt kom et perifætr samarbejde igang med Jensen Kondensatore i Brøndby, der var med på at efterprøve tingene. I den
forbindelse fik jeg fat i en stor potion Jensen'er
Nok om det, jeg fik lysten til at bygge en forforstærker der i videst muligt omfang var bygget efter hans ide'er. Til Steen' s store bestyrtelse blev
den med rør. FØJ
(Hvis den tidligere mand bag Mantra-sound ser dette, må han gerne give sig til kende.)
Som det måske kan anes på billederene er det tale om et 5mm pertinax chassis, keramiske rørsokler og omskiftere, sølvkabel fra Hr. Duelund's
egen hånd, caps fra div. prøve prod fra Jensen. og flere andre ting. Bl.a. næsten totalt fravær at plastic og alu. i f m. signalvej.
Bund og svøb er sort lakeret kobber.
Udstyret med en faseskifter, kan man uden at flytte højtt. kabler vende totalfasen. En nødvendighed hvis man godt kan lide musikken gegivet
korrekt. Mange af de tilsluttede appareter vender totelfasen, endu flere aner ikke om de gør. Har selv flere af Hghfidelety's test cd'er hvor der er
faseforvirring mellem de forskellige tracks.
Nye tider, gammelt projekt: Er opsagt, firmaet jeg var ansat i, er under rekonstruktion. I den ufrivillige pause der her opstår, bliver der pustet nyt
liv i gamle projekter, alt imedens en udtrådt Vector research forstærker pt. tøffer i stuen, midlertidigt.
Lidt mere færdig.
-efter 16 år i garagen.
exrumpyt