Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 00:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pulley dimensioner? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Is there anybody out there (Pink Floyd)?

Vil høre, om en af jer forumbrugere helt tilfældigvis ejer eller skulle være i nærheden af en Pink Triangle i versionen med ac-motor og derfor har mulighed for at give mig dimensionerne på motorpulleyen?

Jeg er ved at renovere en Pink Triangle, der mangler motorpulleyen, så inden jeg starter drejebænken og forsøger at fuske mig frem til nogle dimensioner, som måske - måske ikke - vil fungere, så vil det være en stor hjælp, hvis jeg havde originaldimensionerne.

Diameteren på pulleyens anlægsflade, hvor remmen kører, kan jeg sagtens regne mig frem til - det er alle de øvrige dimensioner, jeg gerne vil kende.

Jeg har selvfølgelig også sendt en forespørgsel til The Funk Firm, som er den tidligere Pink Triangle ejers nye biks, men jeg har selv efter gentagne henvendelser ikke modtaget noget svar ...

Og nej, jeg har ingen intentioner om at konvertere til dc-motor/-drift, så den slags forslag behøver I ikke at komme med
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Er der ikke noget med, at en dc motor kører i små ryk, som ac ikke gør? Er det derfor du ikke vil have disse?

BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Tror ikke Arthur er særlig interesseret i Pink Issues men du kunne evt prøve at ringe til dem, de er yderst flinke folk at snakke med

du kunne også indrykke en tråd på wigwam eller pink fish, der er helt sikkert nogle der ved det
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Er der ikke noget med, at en dc motor kører i små ryk, som ac ikke gør? Er det derfor du ikke vil have disse?

Diskussionen ac vs. dc er taget ad nauseam - der er fordele og ulemper ved begge. Når jeg holder fast ved ac, så skyldes det i dette tilfælde, at jeg har ac-motor og - styring, og jeg har mere end rigeligt at se til i forbindelse med renoveringen, så ingen grund til samtidig at begynde at konvertere til dc-drift

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

BLund skrev:
Tror ikke Arthur er særlig interesseret i Pink Issues men du kunne evt prøve at ringe til dem, de er yderst flinke folk at snakke med

du kunne også indrykke en tråd på wigwam eller pink fish, der er helt sikkert nogle der ved det

Nej, Det er Arthur næppe - måske er en opringning vejen frem. Om ikke andet får jeg øvet lidt telefonengelsk ... sidst det skete havde jeg fat i SME (og hvilken service, i øvrigt).

Og jeg vil helt sikkert indrykke en tråd på wigwam, pink fish og vinylengine, hvis denne tråd ikke kaster et resultat af sig

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Nå, da der ikke umiddelbart var bid herinde, så har jeg nu efterspurgt dimensionerne på Vinylengine

Nu er det selvfølgelig også lørdag aften, hvor vi alle har travlt med at lytte til musik i stedet for at læse og skrive indlæg på HiFi4All

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 18 Oktober 2015 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Jeg tillader mig lige at genoplive tråden, da lørdag aften - nok helt efter forventning - ikke gav den store respons

Så derfor: Hvis I ejer eller skulle være i nærheden af en Pink Triangle i versionen med ac-motor og derfor har mulighed for at give mig dimensionerne på motorpulleyen, så vil det være helt fantastisk

Diameteren på pulleyens anlægsflade, hvor remmen kører, kan jeg som nævnt tidligere sagtens regne mig frem til - det er alle de øvrige ydre dimensioner, jeg gerne vil kende.

Hav en god søndag

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes