Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 13:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: øretlf. til løb? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Hej..

Jeg savner lidt musik i ørene når jeg løber -jeg har tænkt' mig at bruge min mp3-afspiller, men de tilhørende øretlf'er falder hele tiden ud og ledningen er for kort !

Nogen som har en idé til hvilke øretlf'er jeg skal købe???

Mvh.
/Malik

på forhånd tak..

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 07 Maj 2004 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Hej Malik,

Jeg bruger B&O's hovedtelefon, som sidder rigtig godt fast på ørene. De sidder ind i øret, og samtidig går der er bøjle over øret.

Alternativt prøv en Sennheiser MX-500 som tilmed lyder rigtig godt.

Mvh. Becker

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2004 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

becker skrev:

Hej Malik,

Jeg bruger B&O's hovedtelefon, som sidder rigtig godt fast på ørene. De sidder ind i øret, og samtidig går der er bøjle over øret.

Alternativt prøv en Sennheiser MX-500 som tilmed lyder rigtig godt.

Mvh. Becker

Hej Becker.

Okay, B&O er måske lidt overkill (tænker mest på at design'et er ligemeget i dette tilfælde)..
-men har også overvejet MX-500, men sidder de fast i ørene???
-hvad når man sveder, kan de så ik gå i stykker??? -kan man få stød?
-til sidst...så har jeg også tænkt på den med bøjle, men er de behagelige at have på egentlligt???

Mvh.
/Malik..

tak for den hurtige respons..
(det er klart en af de fedeste ting ved dette forum )

kongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 Maj 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Shure har lavet en e-serie som ser fornuftig ud til det formål...

kongen

Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 07 Maj 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Hej Flaz,

Det med bøjlen, det er faktisk behageligt. Jeg sidder ofte med dem i 8-10 timer når jeg flyver til Asien. Og basalt set er det jo ikke anderledes end folk der går med briller eller høreapparat.

Men du har ret, de er dyre til blot at løbe med.

Held og lykke med at finde den rette løsning.

Mvh Becker

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

kongen skrev:

Shure har lavet en e-serie som ser fornuftig ud til det formål...

kongen

Shure...hmmm...har prøvet at søge lidt på google, uden held
-har du en henvisning til en hjemmeside eller nod'?

BoB på LoLland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 08 Maj 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

http://www.shure.com/earphones/index.asp?id=store1

Fandt jeg ved brug af HiFi4All`s  Link Katalog :)

Til top Vis BoB på LoLland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoB på LoLland

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 08 Maj 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Har mx500 fra Sennheiser, som jeg absolut ingen problemer har med at de ryger ud, hverken når jeg går eller løber.
Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Maj 2004 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også tage B&O Earphones. Om man vil det eller ej, så er det lykkedes B&O at lave en af de bedste af disse typer hovedtelefoner. Beklager alle Jer der pr. definition er imod B&O, me her er tale om en perle!

Og så sidder B&O Earphones helt perfekt. Nok ikke så underligt, at store dele af den prof. cykelverden benytter dem til konkurrencebrug. De falder IKKE ud!!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

BoB på LoLland skrev:

http://www.shure.com/earphones/index.asp?id=store1

Fandt jeg ved brug af HiFi4All`s  Link Katalog :)

Tak for linket

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

lorx skrev:
Har mx500 fra Sennheiser, som jeg absolut ingen problemer har med at de ryger ud, hverken når jeg går eller løber.

Okay, jeg tror nok også at det bliver dem (de er trods alt også billigst).. men hvad med sveden? -kan det ikke ødelægge høretlf.'erne???

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Jeg ville også tage B&O Earphones. Om man vil det eller ej, så er det lykkedes B&O at lave en af de bedste af disse typer hovedtelefoner. Beklager alle Jer der pr. definition er imod B&O, me her er tale om en perle!

Og så sidder B&O Earphones helt perfekt. Nok ikke så underligt, at store dele af den prof. cykelverden benytter dem til konkurrencebrug. De falder IKKE ud!!

Okay, de ser også meget fede ud syn's jeg...men har ik lige pengene til så'n et sæt (eller jeg havde ikke tænkt mig at bruge så mange penge på det)
-men tak for indlægget...kan jo være at det bliver dem jeg køber næste gang(?)

Mvh.
/Malik

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 08 Maj 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:

lorx skrev:

Okay, jeg tror nok også at det bliver dem (de er trods alt også billigst).. men hvad med sveden? -kan det ikke ødelægge høretlf.'erne???

Helt ærligt, hvor kraftigt sveder du? (et af de spørgsmål du ikke behøver besvare)

Jeg har aldrig hørt om nogen der har ødelagt ørepropper fordi de svedte. Tror man skal være meget uheldig, hvis sveden skal træge ind i ørepropperne.

Du kan evt. være påpasselig med at vende dem på hovedet når du er færdig med at løbe. De har menlig en bassreflex lign, port i for enden hvor ledningen kommer ud.

Har haft MX500 (1. par blev kørt over, andet par forsvandt sammen med mine skriveredskaber)

Og jeg må indrømme at jeg har haft svært ved at få dem til at sidde ordentligt, og efterlang tids brug kan de godt give ømme øregange. Så vil jeg anbefale dig at prøve dem inden køb, hvis det er muligt.

I øvrigt er det en meget god ækse der medfølger.

MEN jeg vil også anbefale dig at kigge på nogle af Sonys ørepropper. De har lavet nogle mindre ørepopper der bruger en speciel gummitragt til at forbinde til øret. De er virkelig gode til at lydisolere, og er meget behagelige at have i ørene og når de er spillet til lyder de rigtig godt. Deres bass er også anderledes klar, jeg oplevede at bass boost funktionen på min discman virkelig ødelagde lyden hvilket jeg ikke havde lagt mærke til på andre ørepropper. Jeg trode først de var ørepropperne det var galt, med men da jeg prøvede kom hjem og prøve at skrue op for bassen på en PC var der ingenting galt.

MDR - EX71SL

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

til omegasteffy

de der sony ser temlige gode ud, synes jeg!.. hvor kan man se dem?..og hvor meget koster de?

Mvh.
/Malik

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Mine egne fandt jeg i et at deres kataloger og fik dem bestilt hjem, ved en forhandler, hvilket iøverigt tog en evighed (tror ikke kun de var butikkens skyld).

Den viste udgave er så vidt jeg kan se på model nummeret en tak nyere. De kan findes på sony.com og står til 50$, hvor meget det vil løbe op i for at få dem hjem ved jeg ikke. Og slet ikke hvor du har mulighed for at høre dem.

http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store /en/-/USD/SY_BrowseCatalog-Start;sid=Xi9mITq_GJdmKHogHs9sKnW ws4YuMRyI64I=?CategoryName=pa_Headphones_FontopiaEarbud& Dept=pa

Desuden vil jeg lige nævne at de gummi tragte der sidder på, skal man passe på da jeg ihvertfald ikke har kunnet finde nogle reservedele til dem. Mistede den ene af mine, da ledningen blev viklet ind i mit cykelstyr. Meget ærgeligt da den rigtig bass gengivelse indtræder når begge er i ørene

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Jeg kommer til at tænke på en serie produkter som Philps og nike har udviklet sammen netop til det formål når man dyrker sport.

http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/catego ry.jhtml?divId=0&groupId=AUDIO_GR&catId=NIKEPHILIPS_ CA

Til top Vis vnv nation's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vnv nation Besøg vnv nation's Websted

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

omegasteffy skrev:

Mine egne fandt jeg i et at deres kataloger og fik dem bestilt hjem, ved en forhandler, hvilket iøverigt tog en evighed (tror ikke kun de var butikkens skyld).

Den viste udgave er så vidt jeg kan se på model nummeret en tak nyere. De kan findes på sony.com og står til 50$, hvor meget det vil løbe op i for at få dem hjem ved jeg ikke. Og slet ikke hvor du har mulighed for at høre dem.

http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store /en/-/USD/SY_BrowseCatalog-Start;sid=Xi9mITq_GJdmKHogHs9sKnW ws4YuMRyI64I=?CategoryName=pa_Headphones_FontopiaEarbud& Dept=pa

Desuden vil jeg lige nævne at de gummi tragte der sidder på, skal man passe på da jeg ihvertfald ikke har kunnet finde nogle reservedele til dem. Mistede den ene af mine, da ledningen blev viklet ind i mit cykelstyr. Meget ærgeligt da den rigtig bass gengivelse indtræder når begge er i ørene

Har også set dem på shopman.dk -meeeeen jeg ved sq' ikke helt med shopman.dk, er de til at "stole" på?

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

vnv nation skrev:

Jeg kommer til at tænke på en serie produkter som Philps og nike har udviklet sammen netop til det formål når man dyrker sport.

http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/catego ry.jhtml?divId=0&groupId=AUDIO_GR&catId=NIKEPHILIPS_ CA

Er det de der SBCHJ020 som at du tænker på???
-sorry farveskriften...men ved ikke rigti hvad der sker!? kopierede bare modelnummeret

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:
vnv nation skrev:

Er det de der SBCHJ020 som at du tænker på???
-sorry farveskriften...men ved ikke rigti hvad der sker!? kopierede bare modelnummeret

Ahhhhh....man kan få den hos electronic world for 197,-....det er trods alt billigere end MX500

msp2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Maj 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Hej

Har et par Sony magen til dem på fotoet, de er rigtigt gode til at løbe med. Der følger også tre prop størrelser med, således man kan finde den rigtige. Dette er meget vigtigt ellers lyder de ikke godt, men når først den rigtige er fundet er lyden god!

Hilsen

Morten

Til top Vis msp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msp2

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum