Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 13:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Dynamisk kompression (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 14 August 2015 kl. 07:14 | IP-adresse registreret  

Ved godt at emnet har været berørt før ....... men jeg håber virkelig at musikindustrien tar sig sammen og gør noget ved problemet ! Selv en vinyl lyder ad h...... til i dag, fordi at masteren er ødelagt på forhånd ! DET er sgu da træls

http://gramex.dk/fingrene-vaek-fra-min-musik/

Prøv at læse ovenstående link ...... EN ting er at radiostationer og streamingsudbydere ødelægger musikken, MEN når den allerede blir ødelagt under indspilningen så tror da f..... at jeg ikke gider købe vinyl mere! Og hvad skal vi med et hi-fi anlæg til 100K eller mere når de ( musikindustrien ) ødelægger musikken på forhånd !
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 August 2015 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Ja dette emne har været oppe og vende en del gange på dette forum, problemet er lidt at man prædiker til koret når vi diskuterer det herinde - ude
i den vide verden hvor folk hører musik på tablets med elendige in-ears er problemet ikke-eksisterende - den gænge musikforbruger er godt tilfreds
så længe musikken kan streames mere eller mindre gratis, og så tæller en meget begrænset skare af musikinteresserede med gode anlæg meget
lidt.

Jeg synes at det er fint at en mand som Lyngdorf sætter fokus på det, men i det store hele tror jeg desværre ikke det rykker noget, fint nok at
'Nordic Dynamic' udgiver musik uden en masse komprimering - det er bare ikke den slags musik jeg typisk søger, ligeså udgiver Mark Knopfler fine
udgivelser, men det hjælper ikke så meget hvis man som jeg synes at mandens musik er til den kedelige side. Jeg er lykkelig for at jeg kan lide en
del bands som har udgivet musik i 70/80 og start 90'erne for så kan man udsøge de oprindelige cd udgivelser fra før loudness wars rigtig kom i spil.
De lyder ofte, men ikke altid..., bedre end de brickwall'ede remasters man kan købe/streame/downloade.
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 August 2015 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

exciter skrev:
Ja dette emne har været oppe og vende en del gange på dette forum, problemet er lidt at man prædiker
til koret når vi diskuterer det herinde - ude
i den vide verden hvor folk hører musik på tablets med elendige in-ears er problemet ikke-eksisterende - den gænge
musikforbruger er godt tilfreds
så længe musikken kan streames mere eller mindre gratis, og så tæller en meget begrænset skare af musikinteresserede
med gode anlæg meget
lidt.

Jeg synes at det er fint at en mand som Lyngdorf sætter fokus på det, men i det store hele tror jeg desværre ikke det rykker
noget, fint nok at
'Nordic Dynamic' udgiver musik uden en masse komprimering - det er bare ikke den slags musik jeg typisk søger, ligeså
udgiver Mark Knopfler fine
udgivelser, men det hjælper ikke så meget hvis man som jeg synes at mandens musik er til den kedelige side. Jeg er
lykkelig for at jeg kan lide en
del bands som har udgivet musik i 70/80 og start 90'erne for så kan man udsøge de oprindelige cd udgivelser fra før
loudness wars rigtig kom i spil.
De lyder ofte, men ikke altid..., bedre end de brickwall'ede remasters man kan købe/streame/downloade.

Tror desværre du har ret ..... Hi Fi er en uddød "race" og for mit eget vedkommende så har jeg optaget/rippet al den vinyl
jeg havde som jeg synes var vigtig og pladespilleren er gemt væk og mht. mit anlæg ( godt 100K ) så tvivler jeg på
at jeg fortsætter med hi fi hvis udviklingen mht master kvalitet IKKE blir bedre !
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes