Forfatter |
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
På mit arbejde står der lige nu et par B&W DM6 og spiller lystigt, hver dag mine elever er i praktik, til stor fryd og glæde for de unge mennesker
Jeg glæder mig til at få dem med hjem, for netop at høre dem i min lille stue. Jeg glædes hver dag når de spiller, og har netop de samme tanker som
du har
Med venlig hilsen
Birger
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror vi er nået dertil hvor kvalitet kan erhverves for relativt billigere penge end i gamle dage.
Derudover er der vel stadig sket en stor udvikling i den professionelle lydverden, specielt med mere og mere effektive forstærkere, som folk også er begyndt at bruge privat.
F.eks.
http://www.lcaudio.dk/index.php?page=70
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højttalerne ser da meget nyere ud i forhold til resten.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
På mit arbejde står der lige nu et par B&W DM6 og spiller lystigt, hver dag mine elever er i praktik, til stor fryd og glæde for
de unge mennesker
Jeg glæder mig til at få dem med hjem, for netop at høre dem i min lille stue. Jeg glædes hver dag når de spiller, og har netop de samme tanker
som
du har
Med venlig hilsen
Birger |
|
|
Har du lyttet til linket ?
Har iøvrigt selv en Thorens 166 Mk II, den spiller sgu godt, efter den har fået lidt kærlig pleje og omhu
overvejer at forsyne den med spikes under bunden ligesom den på youtube, har 4 superspikes fra IXOS liggende
så det kan måske komme til at gøre gavn. __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
Jeg tror vi er nået dertil hvor kvalitet kan erhverves for relativt billigere penge end i gamle dage.Derudover er der vel stadig
sket en stor udvikling i den professionelle lydverden, specielt med mere og mere effektive forstærkere, som folk også er begyndt at bruge privat.
F.eks.http://www.lcaudio.dk/index.php?page=70
|
|
|
Muligvis __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Højttalerne ser da meget nyere ud i forhold til resten.  |
|
|
Ja uden tvivl, er vistnok B&W 807 __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skulle jo næsten så være B&W DM7/ll. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Jensiman Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror heller ikke vi er kommet særligt langt.
...men, jeg bliver nødt til at spørge:
Hvor godt skal lydkortet i min computer være, og hvor gode mine høretelefoner, for at jeg på nogen måde skal kunne vurdere kvaliteten af hifi
afspillet på et Youtube-klip?
|
Til top |
|
|
lander Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Februar 2015 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan jo ikke høre sådan rigtigt på en video ;-).
Men - jeg er enig i dit hovedbudskab (og man kan fornemme en snert af det (hjælper lidt med DragonFly og B&W P5, men...)).
Der er klart sket et generelt skift fra krop, energi og fylde ("kød på") og uanmassende top... til et mere stramt, "præcist", slankt
og lysere og highlight'ende idealbillede.
Det er noget, der kan dele vandene ;-). Big Time. For min del er jeg ikke i tvivl: Musik lyder jo varmt, fyldigt og også åbent,
levende men uskingert, i virkeligheden.
Det er selvfølgelig helt generelt; hifi har flyttet sig indenfor begge "verdener" siden 70'erne. Så måske ikke lige entydigt og ikke
kun i den rigtige retning ;-).
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Det skulle jo næsten så være B&W DM7/ll.  |
|
|
Nej, ikke helt, se billede af B&W DM7/ll __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensiman skrev:
Jeg tror heller ikke vi er kommet særligt langt.
...men, jeg bliver nødt til at spørge:
Hvor godt skal lydkortet i min computer være, og hvor gode mine høretelefoner, for at jeg på nogen måde skal kunne vurdere kvaliteten af hifi
afspillet på et Youtube-klip?  |
|
|
Youtube giver kun en smagsprøve af virkeligheden, lige som mange andre medier, men jeg mener nu godt man kan fornemme at lyden ikke er helt
tosset på det gamle udstyr.
Jeg kører selv med et Audissy 24 bit lydkort og et Typhon ht sæt og Sennheisser HD600 altså et ret beskedent pc lyd setup. __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
Jeg tror vi er nået dertil hvor kvalitet kan erhverves for relativt billigere penge end i gamle dage.Derudover er der vel stadig
sket en stor udvikling i den professionelle lydverden, specielt med mere og mere effektive forstærkere, som folk også er begyndt at bruge privat.
F.eks.http://www.lcaudio.dk/index.php?page=70
|
|
|
Det er vi så ikke 100% enige om, god lyd har også en høj pris idag
Hvis du tænker klasse D forstærkere, så synes jeg der er langt mellem snapsene, men der findes gode eksemplarer af dem, men så koster de altså
også kassen, feks. Devialet , Rowland , etc. __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det samme som flere - nemlig at den præsenterede lyd på tuben er fuldstændig umulig at bruge i en lydkvalitativ vurdering af dette ellers smukke anlæg. Det lyder såmænd ganske fint i mine hovedtelefoner, men er ikke muligt at vurdere på.
Som Vintage-hifi devotee er jeg selvfølgelig totalt tilhænger af udstyr fra dengang og kan derfor - alene af den grund godt lide klippet.
Så er der oven i købet en klassisk Marantz med på videoen  - og der er jeg så solgt.
Nu skal det siges, at dén Marantz-generation ("Silverface" 1977-1980) alt andet lige er en smule mest "lyst - lydende" end de gamle kæmper fra generationen før.
Havde man stillet en 2250B (fra generationen før) eller endda en endnu ældre 2230/2245/2270, havde der om muligt været endnu mere "kød" på - men det ville nok heller ikke været muligt at høre på en videolyd på tuben.
Men lækkert gear IMO.
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 02 Marts 2015 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes dog, at man godt kan fornemme, at det er en ikke-helt-ved-siden-af-lyd = ganske god - men stadig er det kun en yderst grov rettesnor.
Vh freddy
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 03 Marts 2015 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Perspektivet er fraværende, dynamikken er som på en mobiltelefon, den tonale balance er begrænset til et smalt melemtonebånd, signal
støjforholdet er elendigt.
Men det er veldig pænt !
Gad vide om det spiller godt i virkeligheden.
At tro man kan vurdere noget som helst ud fra en youtube video må siges at være tegn på det totale fravær af ambitioner om kritisk
kvalitetsvurdering......
|
Til top |
|
|
Entusiasten Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Februar 2015 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 73
|
Sendt: 03 Marts 2015 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2015 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu startede jeg jo ikke tråden for at irritere folk, men det gør den åbenbart alligevel, og det er selvfølgelig beklageligt.
Hvis man synes noget er godt, er det måske bedst at holde det for sig selv, der er åbenlyst ingen interesse for indlæg af denne type
da det afviger for meget fra den vedtagne norm.
Så blev jeg det klogere __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 03 Marts 2015 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Nu startede jeg jo ikke tråden for at irritere folk, men det gør den åbenbart alligevel, og det er selvfølgelig beklageligt."
Ramma, det skal du bare skide højt og flot på. Du har startet tråden ud fra din egen interesse. Hvis den irriterer folk, er det deres problem, de kan s´gu bare blive væk fra den.
"Der er åbenlyst ingen interesse for indlæg af denne type da det afviger for meget fra den vedtagne norm."
Der er masser af interesse, når man først får sorteret tågehornene fra. At drømme om at få SFO´en til at lytte til sådan nogle gamle røvhuller som os, er nok temmelig utopisk. Fortsæt endelig. Måske nogle klip på Youtube ikke er de bedste, men de gi´r tit en "hint". Og så er vi jo nogle, som har hørt det i virkeligheden __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Entusiasten Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Februar 2015 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 73
|
Sendt: 03 Marts 2015 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes vintage er fedt og hyggeligt og alt muligt. Det er da en herlig hobby
Men at tro at man på nogen som helst måde kan få noget ud af at lytte til et you tube klip, går over min forstand.
Det siger jo sig selv (for de fleste) at man INTET kan afgøre vedr. dynamik, opløsning, stereoperspektiv, signal/støj og alle de termer i hifi der findes
vedr. at høre/opleve/mærke musikken.
Ja, man kan forestille sig hvordan det lyder. Drømme sig til noget. Men det er så det. Fint nok at drømme og forestille sig. Men udtale sig om
lyden, det kan man da godt glemme, med mindre man vil være til almindelig morskab
|
Til top |
|
|