Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 16:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvid støj v. standby? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2015 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg har pt. et setup der ser sådan her ud:

MacBook Pro -> Apple TV - toslink - DAC - phono kabel - forstærker - højtalere.

Fra mit Apple TV er der også et HDMI kabel til mit TV og naturligvis strømkabel.

Fint nok, det kører egentlig som det skal (sådan da). Problemet er blot, at når det har stået ubenyttet lidt tid (alt fra 1 min. til et par timer) kommer
der pludselig white Noise ud af mine højtalere. Jeg kan ikke gennemskue hvilken del som skaber det, men det kommer pludselig. Det virker til at
noget går på standby eller tændes. Det går væk hvis jeg trykker på fjernbetjeningen til mit Apple TV.

Nogen der har oplevet noget lignende? Har sat mit Apple TV til ikke ikke at slukke eller lægge sig til at sove. Det går ikke væk hvis jeg hiver toslink ud
af Apple TV heller ikke ud af min DAC. Det tætteste led er phonokablerne til forstærkeren så det er ganske givet min dac eller mit apple tv. Men må
indrømme jeg er helt på bar bund.

Håber nogen har erfaringer eller viden omkring hvordan jeg undgår det, for kønt lyder det ikke.

Mvh
Peter
Til top Vis lAMME's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lAMME Besøg lAMME's Websted

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2015 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

(Ved ikke lige hvad der gik galt med formateringen af indlægget. Håber det er til at overskue alligevel!
Til top Vis lAMME's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lAMME Besøg lAMME's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes