Forfatter |
|
Miav Forum Bruger
Bruger siden: 24 November 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så BoyDK, hvordan går det i Storbyen, har du fået gang i din RIAA og dine fine traffoer, eller skal du en tur forbi på MC'en.
Ellers kunne det jo være jeg skulle en tur forbi Storbyen og høre dit setup, det har jeg jo til gode, mest kunne det være spændende at
høre din Pæretræs PickUp. Jeg kigger jo lidt efter ny og bedre PU.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger
Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6329
|
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får besøg på "kværnen" efter nærmere aftale. Ville ikke gøre riaa´en færdig før jeg havde trafoerne i orden/brumfri. Det er efterhånden ved at blive en plage..... med andre ord, det får du lov til . Ringer en eller anden dag, hvis jeg ikke slår hovedet i stykker ved at banke det i muren i mellemtiden __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Miav Forum Bruger
|
Sendt: 24 September 2015 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå BoyDK, er du snart med på PH3 bølgen?
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger
|
Sendt: 24 September 2015 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da pokkers, som du presser på . Til andre der måtte være intersseret... Grunden er seovfølgelig, at jeg skal ha´ stepup på, og før jeg har en 100% brumfri stepup, har jeg gearet projektet en anelse i baggrunden. Nu har jeg søgt hjæp omkring at få mine Silk stepuptrafoer brumfri (der er en eller anden i det midtjydske, der har en anelse mere fingerspitzgefühl, end jeg har), der mener, at han kan det pis, så når jeg har svar derfra, går jeg i gang med at få den monteret i dens respektive kasse. Nu er min bekendte ikke kendt for at arbejde hurtigt, så det kan da godt ha´ lange udsigter __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger
|
Sendt: 25 September 2015 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen nu må det så være min tur til at udøve presset . Hva´ så Miav??? Har du snart fået leget så meget med de dér SacThailand (Silk) trafoer, så de kan kaldes brumfri??? Det er jo det eneste incitament, der mangler, for at få mig i "bunken" og få PH3´eren monteret i kasse m.m. Der var vist også noget med en tur til storbyen for at dufte til Single Malt, friskkværnet kaffe, en IPA og så et lyt på et gammelt pæretræ??? __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Miav Forum Bruger
|
Sendt: 27 September 2015 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du behøver vist ikke at presse, føler mig i hvert tilfælde godt presset, jeg kører pt. med mere end 10 overtimer om ugen.
Men kabinettet er lavet og hullerne er også lavet, og de passer både i størrelse og placering, hvilket jeg har hørt skulle være meget svært.
Så der mangler faktisk kun en gang maling, samt montering. Så mon ikke SILK traffoerne spiller før din PH3 Riaa.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger
|
Sendt: 27 September 2015 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er så glad for, at jeg fandt det rigtige sted at købe hulller. Og så oven i købet hos én, der forstår at placere dem med perfekt finish. Spændt på at se, hvad sådan et par huller ender med at koste i dagens mønt. ed af at høre, at du er presset, men smags- og lytteindtrykkene ligger stadig og venter i den jydske hovedstad __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Miav Forum Bruger
|
Sendt: 28 September 2015 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej BoyDK
Her kan du lige se hvordan kabinettet ser ud, det bliver samme stil som PH3 RIAA'en, det kunne jo være du alligevel ikke skulle bruge den,
og i et øjebliks forvirring forærede den til mig.
Huller er monteret , og kabinettet er grundet så det ikke ruster, for det er lavet i jern for bedst mulig afskærmning.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger
|
Sendt: 28 September 2015 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som sædvanligt super arbejde/finish fra din hånd, yepppps.... intet mindre. Men havde måske (og kun måske) på fornemmelsen, at de kunne blive sværee at vride ud af dig igen, hvis den spiller op til eller bedre, end de andre du har samlet sammen __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger
|
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rom blev jo ikke bygget på en dag , det går ikke altid helt så hurtigt, men nu kom der da en nettrafo hjem. Det originale powersupply kører med to separate glødeforsyninger, hvoraf den ene er løftet dc-mæssigt, derfor de to separate 9 volts viklinger. De 165 volt gi´r efter ensretning og udglatning 233 volt dc, så skal der "kun" brændes 23 volt af i regulerings-FET´en ned til de 210 volt. Det kan vist ikke passe bedre. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9397
|
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud. Hvordan bukker du pladerne? Pladebukkere er jo rimeligt dyre, og de små bordmodeller har jeg ikke kunnet finde i DK.
Jeg er derfor ved at udvikle en lille simpel pladebukker selv. Derfor vil jeg gerne høre hvordan du har gjort.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger
|
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ser godt efter , så er det Miav, der har bukket. Smed mine Silk trafoer ned til ham, da jeg ikke selv kunne komme af med det sidste brummen. Så det er ham, vi skal ha´ på banen, men mener, at han har noget bukkemaskine ude på hans arbejde. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var også stilet til Miav - tænkte blot at et "Citer" ikke var nødvendigt. Jeg har selv brugt banke metoden tidligere, men pænt bliver det ikke. Tror jeg kan lave en fungerende metalbukker til under 500 kr.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger
Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9876
|
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Rom blev jo ikke bygget på en dag, det går ikke altid helt så hurtigt, men nu kom der da en nettrafo hjem. Det originale powersupply kører med to separate glødeforsyninger, hvoraf den ene er løftet dc-mæssigt, derfor de to separate 9 volts viklinger. De 165 volt gi´r efter ensretning og udglatning 233 volt dc, så skal der "kun" brændes 23 volt af i regulerings-FET´en ned til de 210 volt. Det kan vist ikke passe bedre.
|
|
|
.....n****r så fik du dan endelig, den lille spradebasse dér..... __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
canielsen Forum Bruger
Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for link. Jeg har købt ind til min DIY model. Hvis det ikke virker, køber jeg en af dem fra Conrad. Biltema har også en model, men de sender ikke.
|
Til top |
|
|
canielsen Forum Bruger
Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Tak for link. Jeg har købt ind til min DIY model. Hvis det ikke virker, køber jeg en af dem fra Conrad. Biltema har også en model, men de sender ikke. |
|
|
Der er nu også en særlig tilfredsstillelse ved at lave tingene selv :-)
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig. Savede og skruede lige 1½ time i aftes.
Selve pladebukkeren - den er funktionsdygtig men ikke færdig. Der skal laves en dingenot, så pladen nemt kan spændes fast inden den bukkes. Lige nu gøres det med skruetvinger. Materiale er 2mm aluprofil og hængsler fra Bauhaus. Pris ca 150 kr.
Hermed resultat på en tilfælding plade (0,5 mm). Jeg regner med jeg kan bukke 1,5 mm og måske endda 2 mm.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger
|
Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva´ så drenge, skal I også snart til at lave en Audio Research PH-3 riaa, inden I får lavet tråden om til et diy smedeværksted???? __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger
Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1004
|
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er jo svært at finde et kabinet, der kan rumme herlighederne. Derfor har jeg da også gået og tænkt over en pladebukker! Ville dog lave den i stålprofil i stedet, da det er mere vridningsstabil... Nej skal nok holde nu! Mangler stadig en ordentlig omgang modstande, men er ellers ved at have samlet lidt mulige komponenter. Bare se billedet. Der er givet vis mange stumper der bliver skiftet ud, inden montagen. Men der er også en mening bag galskaben. Og der gemmer sig flere rigtig gode stumper i mellem. Bl.a. silver mica, Allen Bradley og Beyslag & Rosenthal... Ikke nødvendigvis de mest støjfrie, men til gengæld kendt for at lyde godt! Så langsomt fremad...
__________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|