Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 17:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: The End byggesæt interesse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Bruger siden: 24 August 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 September 2014 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Nu hvor selvbygger-årstiden er ved at nærme sig, bringer jeg lige et "gammelt" emne op.:

Der har tidligere været snak om muligheden, for at få produceret nogle The End moduler af LC audio. Men det gik vist i stå, da minimum-styktal fra LC
Audio var større end interessen her på siden, sikkert fordi prisen ville ende på ca. 1600,- pr modul (De kostede oprindeligt 649,-).

Se gammel tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=96245

Jeg tilbød i den gamle tråd, at stå for en selvbyg-udgave, hvis nogen var interesseret. Nu har jeg imidlertid besluttet at gøre noget ved det, idet jeg
skal igang med årets selvbyg projekt.
Jeg har bygget/hørt samtlige udgaver af LC Audio's The End, og min klare holdning er stadig, at Mk 3.1 er den bedste, dog med relativ lille margin
over den nyere Millennium. Min bedste overbevisning er dog, at man kan komme ganske langt med en optimering af Millennium-udgaven, ved at
eksperimentere med andre transistortyper.

Hvorvidt det skal være 3.1 eller Millennium, afhænger af om andre er inteersseret og har nogle præferencer. Jeg vil dog uanset hvad, udvide en evt
Mk 3.1 med onboard valgfri DC-servo.
Derudover kunne man udvide printet, så der som standard er plads til ekstra transistorer, hvor man med de originale print var afhængig af extention-
boards. Når man alligevel er i gang, vil udgiften til et større print være minimalt sammenlignet med extention-boards. Og på den måde vil modulet
allerede som standard være klar til klasse-A drift, såfremt man skulle ønske det. Alternativt bare i stand til at drive ekstremt lave impedanser.
Yderligere kunne man overveje at benytte andre/bedre transistor-typer end de originale fra Sanken. Jeg ved at Motorola (ON Semi) har lanceret nye
typer med fokus på linaritet fremfor frekvensområde, der potentielt kunne være bedre.

Jeg mener stadig at man vil kunne bygge en standard-udgave til ca. 400 kroner pr kanal (pirnt inkl komponenter). Dertil selvfølgelig kabinet og
strømforsyning. Vælger man eks en løsning med 4 sæt udgangstransistorer pr kanal, ender det nok i det dobbelte.

Så kom frisk. Er der interesse??
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes