| Forfatter |
|
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 11 August 2014 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan sådan en target pladespillerhylde egentlig holde til en pladespiller som vejer 30 kilo?
|
| Til top |
|
| |
jøka Forum Bruger


Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 391
|
| Sendt: 11 August 2014 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart ja. Jeg brugte den for en del år siden til en pladespiller på ca. 25 kg. Jeg tror du i ligeså høj grad skal tænke på den væg den skal sidde
på.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 11 August 2014 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig, hvad type væg skal den sidde på?
|
| Til top |
|
| |
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 11 August 2014 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bor i gammel lejlighed - det er murstens væg med puds på
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 11 August 2014 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle moppedrenge af nogle Fischerdübel (eller tilsvarende fra anden producent) burde klare sagen. Tjek lige producentens datablade, hvad de
forskellige typer kan bære, så du ikke underdimensionerer (at overdimensionere gør nok ikke noget)
Jeg kan dog nævne, at Fischers klassiske S8-dyvel kan klare en belastning på 0,5 kiloNewton i teglsten (mursten), hvilket svarer til ca. 51 kg. Så hvis
Targethylden kan sættes op med fire S8-dyvler, så kan den teoretisk set bære ca. 200 kg ...
Så er du fremtidssikret, hvis du på et tidspunkt skulle anskaffe dig en pladespiller på 200 kg
|
| Til top |
|
| |
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 12 August 2014 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal jeg forsøge at ramme mursten når jeg borer - og ikke fugerne.....den har 6 huller den Target....svært at ramme mursten på dem alle ?
|
| Til top |
|
| |
jøka Forum Bruger


Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 391
|
| Sendt: 12 August 2014 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
truef skrev:
Så skal jeg forsøge at ramme mursten når jeg borer - og ikke fugerne.....den har 6 huller den Target....svært at ramme mursten på
dem alle ? |
|
|
Forsøg såvidt muligt at ramme mursten på de øverste da det er der det største træk vil være.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 12 August 2014 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah, så svært er det ikke, en mursten svinger mellem 55 og 60 mm i højden og en lejefuge(den vandrette ligger som oftest mellem 10-12 mm, så det
passer med en skiftegang på 200 mm eller 20 cm for lægfolk  nå ja et skifte er 3 mursten høj.
God fornøjelse
Det eneste der kan bringe lidt skår i glæden er at stenene ikke er massive men mangehulssten eller endnu værre, de porøse molersten man brugte på
et tidspunkt.
Mvh.
Birger
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 12 August 2014 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Birger, det er da sædvanligvis lægfolk, der måler i cm, mens fagfolk måler i mm, ikke sandt?
Du fik vist skrevet det omvendt
|
| Til top |
|
| |