| Forfatter |
|
CarstenBe Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juli 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 05 August 2014 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg er på udkik efter en ny pladespiller, jeg har kik på Clearaudios Concept og Emotion SE (har ikke råd til deres Performance)
Jeg ved at ktradio har en Concept med en MM pu som jeg dog ikke har hørt endnu.
Er der nogle som har erfaring med Concept vs. Emotion SE, jeg hælder nok mest til deres Emotion da jeg ikke er så sikker på
magnet armen der er på Concepten.
Det er umildbart svært at se hvilken der er bedst "på papiret". Jeg er klar over at det bedste ville være at lytte til dem alle tre,
det virker bare ikke muligt.
Det er relativt mange penge (for mig) at kaste efter en pladespiller, så jeg ser det lidt som en investering der ikke skal udskiftes
foreløbigt
Concept fås med Concept arm og Concept MM eller MC pu
Emotion SE er med Satisfy Cabon arm og Artist V2 pu
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 07 August 2014 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan fortælle dig hurtigt at du overkøber pladespiller deroppe med den A/V receiver, og bortset fra det, så var jeg da gået med
en Rega - RP3 m. Elys Pickup, den passer perfekt til dine cm8, den spiller åbent, luftigt og detaljeret ligesom alt anden rega,
clearaudio concept'en graver for meget efter min mening, cm8 er detaljerede ikke præcise eller åbne..
http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=2962&fkLounge=2
|
| Til top |
|
| |
CarstenBe Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juli 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 07 August 2014 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apexx tak for dit svar, jeg kan sige jeg var forbi og høre Clearaudio Concepten og blev noget skuffede, motoren lamer, magnet
armen er noget juks og jeg fik ikke den aha oplevelse som jeg forventede med en plade spiller i den klasse.
Ang. RP3 en, så har jeg hørt den, og udover at det ligner noget fra IKEA så bryder jeg mig ikke om lyden fra Elysen, den virker
meget mudrede.
så jeg tror jeg går tilbage til mit udgangs punkt og kikker efter noget lidt billigere, bliver muligvis noget Project.
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 09 August 2014 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mudret? Men hvilken forstærker - detaljegrad i det nedre på surround receiver f.x. så er mudret udmærket. Tror du skal tænke
2 gange før du går uden om den rega med Deres elys pick'up, du mangler en effektblok i din signatur.
|
| Til top |
|
| |
CarstenBe Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juli 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 09 August 2014 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var hos ktradio med en 6-7000 stereo forstærker, husker ikke lige hvilket mærke. Men hvis man skal op i en +10000kr stereo forstærker og
effektblokke for at en rega skal lyde godt ( = ikke lyde crap ) så er der altså noget galt.
Men ellers så har du jo meget godt tjek på hvordan mit anlæg lyder
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 09 August 2014 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarstenBe skrev:
Det var hos ktradio med en 6-7000 stereo forstærker, husker ikke lige hvilket mærke. Men hvis man skal
op i en +10000kr stereo forstærker og
effektblokke for at en rega skal lyde godt ( = ikke lyde crap ) så er der altså noget galt.
Men ellers så har du jo meget godt tjek på hvordan mit anlæg lyder  |
|
|
Sjovt nok passer det jo udmærket med en integreret stereo forst. til 6-7k at den er lidt mudret i bassen, der er jo der
opløsningen er størst. Og ja, jeg ved rent faktisk meget præcist hvordan surround receivere spiller for det er så nemt så nemt
og karakteristikken er let at kende. Det er rent faktisk sådan du har gået i byen.
|
| Til top |
|
| |
broelling Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 09 August 2014 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarstenBe skrev:
Ang. RP3 en, så har jeg hørt den, og udover at det ligner noget fra IKEA så bryder jeg mig ikke om lyden fra Elysen, den virker
meget mudrede.
|
|
|
Har godtnok aldrig hørt en RP3 (eller større) som lyder mudret uanset forstærker!???? __________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
| Til top |
|
| |
CarstenBe Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juli 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 09 August 2014 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
broelling skrev:
CarstenBe skrev:
Ang. RP3 en, så har jeg hørt den, og udover at det ligner noget fra IKEA så bryder jeg mig ikke om lyden fra
Elysen, den virker
meget mudrede.
|
|
|
Har godtnok aldrig hørt en RP3 (eller større) som lyder mudret uanset forstærker!???? |
|
|
Jeg er skam ikke i tvilv om at den er god, problemet er bare at nå man er på jagt efter nyt og lytter i butikkerne (lytterum eller ej)
så er man afhængig af deres opsætning. Jeg er ikke i tvivl om at jeg ville kunne få den til at lyde super hjemme hos mig selv, jeg
har bare ikke råd til at købe en masse forskellige så jeg kan lytte på den hjemme. Og så har man kun indtrykket fra butikken, og
det var ikke godt i det her tilfælde...
|
| Til top |
|
| |
CarstenBe Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juli 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 09 August 2014 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forresten købt en 2Xperience Classic (super lækker) hos lydbutikken, rigtig fin service, de kan godt anbefales.
Men nu blev det her mere til en "Dit anlæg er dårligt, nej det er ej" tråd, hvilken endeligt var meget sjovt...
[popcorn]
|
| Til top |
|
| |
Tournesol Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 05 September 2014 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har det på samme måde med Rega RP3 og Elys. Lyder mørk og indelukket sammenlignet med min Pro-jext 1Xpression. Har hørt begge på en
40.000.- Naim forstærker. I øvrigt synes jeg Rega ligner noget billigt skrammel. Det gør de fleste af deres produkter. Bl.a. deres Rega DAC som lyder
fantastisk, men har den mest fesne plastikfront.
Jeg er meget overrasket over, at du skriver, at Clearaudio Concept er noget juks. Den lovprises jo af både anmeldere og brugere på nettet.
Den danske anmeldelse jeg fandt skrev dog det samme med at motoren larmer. Er det meget? Og hvorfor er tonearmen noget juks? Fordi den hænger
"løst" i magnetgrebet?
__________________ ___________
Naim Nait XS, Rega DAC, Logitech Squeezebo, Pro-ject 1Xpression Carbon, Ortofon 2M Bronze, Dynaudio Focus 110.
|
| Til top |
|
| |
CarstenBe Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juli 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 06 September 2014 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke sige så meget om lyden da opsætningen at pladespilleren i butikken nærmest var en joke... (på trods af jeg ringede i
forvejen for at sige jeg gerne ville høre den)
Jeg kikkede så primært på den daglige betjening og:
1. motoren larmer, man kan høre den hvis man sidder ved siden pladespilleren og der ikke er noget musik. Til den pris er det ikke i
orden, hverken min gamle Technics eller nye Project siger en lyd.
2. Magnet ophænget er sikkert god, med når man flytter armen f.eks. for at ramme en bestemt skæring var den for upræcis og
gyngede en del frem og tilbage.
Og så bryder jeg mig ikke om den måde de har lavet deres anti-skating, men der er ProJects fiskesnøre system ikke meget bedre...
Efter meget research og lytten frem og tilbage kom jeg frem til at de alle (i den prisklasse ca. 10.000) er nogelunde lige gode, så
jeg kikkede også efter hvordan de 1: så ud og 2: deres betjening. Og der faldt Projecten mest i min smag.
|
| Til top |
|
| |