Hej
Jeg har et lille problem. Jeg har indgået et forlig med min kæreste om at købe en flot og elegant center der passer i lyden
sammen med et par KEF 104/2.
Budgettet er 2-3000,- men hvis man kan få et eller andet helt fantastisk der er lidt dyrere kan jeg godt presse budgettet op
på 6000,-
Mvh
Christian
Ikke aktuelt mere:
Jeg har et kæmpe problem, min kæreste syntes at mine gode gamle KEF 104/2 ser forfærdelige ud. Jeg er derfor (for at
bevare husfreden) gået på jagt efter et par nye højtalere
Efter stort pres fra hende indvilgede jeg i at tage et sæt brugte B&W DM 603 S2 med hjem, selvom jeg ikke var overbevist
hjemme hos sælger. Men da jeg så kom hjem var der desværre, efter min mening, ikke ret meget ved dem med mindre
man skruede så højt op at naboerne fik ondt i ørerne. Da vi bor i lejlighed og hører al TV lyd igennem anlægget nytter det jo
ikke så meget, så de ryger retur.
Men er der nogen af jer der kan anbefale nogle højtalere der giver et ligeså lækkert varmt, nuanceret og spændende
lydbillede som mine KEF'ere efter min mening gør. For jeg syntes ærlig talt at B&W'erne lød ret kedelige ved
lejlighedsvenlige niveauer og stadig ikke helt ligeså gode når de fik fuld spade (men den lige smule kunne nok være en vane
sag).
Mit budget er max. 6-7000,- men det må gerne være billigere. Min kæreste kan ikke lide overdimensionerende højtalere
med en masse bling, så det må gerne være nogle elegante gulvhøjtalere der ikke er bredere end 26-27 cm. Jeg har haft lidt
kig på DLS R55, men er de også gode ved lavere lydniveauer? Er der nogle andre bud?
Jeg skal i øvrigt også bruge en ny center (min gamle er også et stort monstrum uden at være særlig god) til maks 2k hvis
der er nogen der evt. også kan hjælpe med det.
Jeg håber virkelig at i kan hjælpe da der virkelig er krise herhjemme, men jeg vil stadig gerne kunne nyde lidt Pink Floyd
eller Miles Davis i ordentlig kvalitet i ny og næ, så den bliver ikke løst før der dukker noget der lyder ordentligt op.
Mvh
Christian
EDIT: Nå ja hvis det er relevant sidder/skal de sidde i en Pioneer VSX-922