Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 02:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Beolab setup på rotel/ikke B&O tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mark holmer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 05 April 2010 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Jeg er B&O fan, men er ved at køre lidt død i deres TV pga priser. mit setup lige nu er 7-40 MK I, 4 x beolab 4000, beolab 2, beolab 7 2. ? skal jeg bruge yderlige 9000 kr. på at få digital tuner i tv eller stopper jeg her. Jeg ønsker at bibeholde alle mine Beolab . Jeg overvejer en ROTEL sound proc. og så en fin Samsung (40"-50") er det det man gør ??? råd ønskes til dette STORE problem og er det muligt at bruge ROTEL til at løse dette problem.

Mvh

Mark

Til top Vis Mark holmer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mark holmer

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 05 April 2010 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Hmm, er det blot en digital modtager til styring med B&O du søger eller hvad?

Både Stofa og YouSee har digitale modtagere du kan betjene med en Beo 4/5.

Jeg bruger selv en Zaptor fra Stofa med Be4, virker perfekt

Mark holmer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

OK så, men den går på Scart stik Ik? og det er jo analog og ikke et rigtigt Digital billede ? Jeg ønsker et glans billede.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 April 2010 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

IMO er B&O's billede ikke noget at råbe hurra for. Et godt pioneer eller samsung, så er du kørende

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 April 2010 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
IMO er B&O's billede ikke noget at råbe hurra for. Et godt pioneer eller samsung, så er du kørende

Sagde drengen som endnu ikke havde set et B&O tv

Men mig bekendt så har Flatpanel har da lige nævnt at BV7-55" er det tv som kommer tættest på et Pioneer  Og husk så lige på at det er et kalibereret Pioneer mod et ikke kalibereret B&O tv

simonga
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Sendt: 05 April 2010 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Mark holmer skrev:

Jeg er B&O fan, men er ved at køre lidt død i deres TV pga priser. mit setup lige nu er 7-40 MK I, 4 x beolab 4000, beolab 2, beolab 7 2. ? skal jeg bruge yderlige 9000 kr. på at få digital tuner i tv eller stopper jeg her. Jeg ønsker at bibeholde alle mine Beolab . Jeg overvejer en ROTEL sound proc. og så en fin Samsung (40"-50") er det det man gør ??? råd ønskes til dette STORE problem og er det muligt at bruge ROTEL til at løse dette problem.

Mvh

Mark

Hej Mark

Som du måske kan gætte af min signatur, så ja, det er skam muligt.

Hvis din Beolab 7-2 idag hænger på dit Beovision 7, så skal du naturligvis have en fod til denne (eller lignende)

En Rotel surround processor vil sagtens kunne klare opgaven, endda med de nye DTS-HD Master og Dolby TrueHD signaler (som B&O desværre ikke har med i selv deres nyeste systemer - endnu)

Faktisk vil de fleste surround processorer kunne klare opgaven, da det der kræves er Pre-out til alle højttalere samt 12v trigger-out til at tænde og slukke alle Beolab-højttalerne samtidig med surround processoren.

Jeg giver  her et eksempel på hvad du skal bruge (bemærk: en anden surround processor vil kunne bruges):

Rotel RSP-1570 - http://www.av-connection.dk/?PGr=2335&PNo=RT-RSP1570S&am p;PicGr=3276&ML=212
2 stk. AV-D8B-XXX - http://www.av-connection.dk/?PNo=AV-D8B-XXX
2 stk. AV-D8A-XXX - http://www.av-connection.dk/?PNo=AV-D8A-XXX
2 skk. AV-D8C-XXX - http://www.av-connection.dk/?PNo=AV-D8C-XXX

De 2 AV-D8A-XXX tilsluttes Beolab 4000 placeret i højre side samt Rotel RSP-1570 Pre-out til FRONT L og REAR L og 12v Trig Out
De 2 AV-D8B-XXX tilsluttes Beolab 4000 placeret i højre side samt Rotel RSP-1570 Pre-out til FRONT R og REAR R og 12v Trig Out
Det ene AV-D8C-XXX tilsluttes Beolab 2 samt Rotel RSP-1570 Pre-out til SUB 1 og 12v Trig Out
Det andet AV-D8C-XXX tilsluttes Beolab 7-2 samt Rotel RSP-1570 Pre-out til CENTER 1 og 12v Trig Out

Til top Vis simonga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af simonga

simonga
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2010 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Kablerne kan naturligvis også loddes selv, se eksempelvis Peter Pans forumindlæg vedr. dette. ( http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32157&P N=1)

Her er også lidt mere forklaring vedr. Pre-out og valg af surround processor/forstærker

simonga
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2010 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Glemte helt, at du fra dit fjernsyn skal have et digitalt kabel ned til din surround processor. På de fleste Samsung fjernsyn er der, svjh., en S/PDIF optisk udgang, så du skal bruge et optisk kabel ala dette:

http://www.av-connection.dk/?PGr=739&ML=312

Og inden nogle spørger, så nej, av-connection.dk er ikke det eneste sted man kan købe surround processor samt optisk kabel - det er sund fornuft at kigge andre steder også.

Men det er tilgengæld det eneste sted, jeg har set, som handler med DIN til 12v trig-out og RCA med en modstand i så 12v trig-out bliver max. 5v (hvilket B&O specifikationen siger er max.)

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 April 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

At skifte fra et B&O tv til et non B&O er faktisk svært. Du finder hurtigt ud af hvor afhænig man er af de små ting som gør B&O til hvad det er.

Drejefunktionen på tv`et, en hammer fed fjernbetjening som bare altid virker, lige meget hvorhen man peger samt at der altid er en ordenlig stereolyd i deres tv. Bare disse ting har gjort det meget svært for mig at "komme" væk fra B&O og tro mig jeg har prøvet

Jeg har haft både MX7000, Avant 28", BV7-32" mkI, BV4-50" m/BS3 og nu har jeg så igen et Avant 28". Jeg solgte BV4 da jeg ville væk fra B&O, som dig syntes jeg at deres priser var blevet for høje osv. Men fandt hurtigt ud af at jeg ikke kunne undvære nogle basale funktioner, såsom Beo4, dreje funktionen og den gode tvlyd. Så derfor købte jeg et brugt Avant 28" som en nødløsning, indtil jeg fandt det helt rigtige non B&O tv.

Her et år efter, har jeg stadigvæk ikke fundet det og har derfor måtte "bide i det sure æble" og har nu været hos min B&O pusher og fået ham til at lave et yderst godt tilbud til mig på et nyt BV7-40" mkIV

Min anbefaling er at finde et brugt mkIII på dba uden stand og højtalere (altså kun skærm), det vil opfylde alle dine krav omkring digitalt billede/ tilslutninger og derud over så vil du også få et betydligt pænere billede og surround lyd end du har nu.

Husk på at de priser der er inde på DBA er "vejledende" og kan i mange tilfælde forhandler en hel del ned

Mark holmer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

takker for de gode råd, Ja B&O betjening er der INGEN der kan slå, men efter som TV udvikling går så hurtigt (jeg bliver træt af mine efter ca. 4 år så skal der ske noget nyt) og skifte til B&O hver gang bliver for dyrt til mig , selv om jeg gerne ville. Så jeg ønsker et stabilt fremtids sikret setup, hvor jeg kun behøver at skifte skræmen nå der skal ske noget nyt. Hvad med UMC-1 fra EMOTIVA ville den kunne gøre det samme som ROTEL ?. Det største problem i denne ændring er at overbevise konen, hun har lige sagt nej, det skal ikke ligne et lyd studio, men hende arbejder jeg på.

simonga
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Mark holmer skrev:

takker for de gode råd, Ja B&O betjening er der INGEN der kan slå, men efter som TV udvikling går så hurtigt (jeg bliver træt af mine efter ca. 4 år så skal der ske noget nyt) og skifte til B&O hver gang bliver for dyrt til mig , selv om jeg gerne ville. Så jeg ønsker et stabilt fremtids sikret setup, hvor jeg kun behøver at skifte skræmen nå der skal ske noget nyt. Hvad med UMC-1 fra EMOTIVA ville den kunne gøre det samme som ROTEL ?. Det største problem i denne ændring er at overbevise konen, hun har lige sagt nej, det skal ikke ligne et lyd studio, men hende arbejder jeg på.

Ja, Emotiva UMC-1 er også en surround processor. Den har dog kun 4 Trigger-Out, så du skal splitte en af dem (simpelt 3,5mm mini-jack splitter)

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 05 April 2010 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Roky skrev:
IMO er B&O's billede ikke noget at råbe hurra for. Et godt pioneer eller samsung, så er
du kørende

Sagde drengen som endnu ikke havde set et B&O tv

Men mig bekendt så har Flatpanel har da lige nævnt at BV7-55" er det tv som kommer tættest på et Pioneer  Og husk
så lige på at det er et kalibereret Pioneer mod et ikke kalibereret B&O tv

Det ved jeg vel bedst selv om jeg har - Så sent som i tirsdags var jeg ude at glo B&O fjernsyn hos forhandler. Og de
havde hele rækken af Samsung og Panasonic ligeså. Jeg synes ikke at billedet var imponerende - Og det selv om jeg ikke
havde set prislappen. Starter af tråden spørger om han skal gå all ind og betale 100 CD'er for at få en digital tuner
indbygget. Her mener jeg det bliver for overkill
...
Hvis du er tilfreds med billedet vil jeg da råde dig til at tilkøbe en digital tuner, og så være glad for at dit billede ikke er helt
ringe, samt du har den bedste brugeroplevelse på markedet - for det vil jeg ikke benægte.

Jeg må hellere komme i seng, skal jo op i skole i morgen, Pierre
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes