Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 01:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Opgradering - Forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2012 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Den arcam kan nemt trække de fleste højttalere uden problem. Jeg ser ingen grund til at bruge den som effekttrin. Jeg ville
klart sælge den Crown og bruge pengene på et par fede speakers og en cd afspiller
Kig efter i en micromega (500-12000kr) cd afspiller og fx en 2 vejs gulv eller stander højttaler ala Snell J, Snell E, Rega RS
eller lignende, så får den mellemtone, blød diskant, musikalitet og punch i løgene! ;)
Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979

Bungi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 31 Marts 2012 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige testet lyden lidt. Ved sidste test havde jeg ikke skruet særlig højt op, så jeg tænkte at det nok ville være lettere
at høre hvis jeg gav lidt mere volume. Den ene højttaler sluttede jeg direkte til arcam og den anden blev slået til crown
gennem pre-out til crown. Nu er det meget lettere at høre forskel. Bassen er blevet mere stram med arcam, for der var
mere bulder ved crown forstærkeren. Diskanten er også blevet "trukket" mere, hvor den stoppede brat ved crown - Jeg
sammenligner det lidt med fjernsyns diskant? Tonen nåede ikke helt op, så det havde lidt mellemtone i sig. Ud over det, er
mellemtonen og diskanten blevet mere detaljeret i lyden.
Til sidst har jeg testet med den som preamp til cerwin vega højttalerne, som klart giver mindre diskotekslyd. Så indtil jeg
skal sælge cv'erne, kører arcam som preamp til crown, som kører cv, mens arcam selv tager sig af dalierne. (Jeg regner
med at sælge crown forstærkeren og cverne samlet. )

micromega har jeg ikke hørt om før? Men jeg skal da prøve at holde øje med det, samt de forslåede højttalere
Snell, Rega og Linn vil jeg prøve at kigge lidt efter så. Der går dog noget tid før jeg får pengene til det endnu
Til top Vis Bungi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bungi

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Marts 2012 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Der er meget mere derude der spiller godt til billige penge (af højttalere)
;)
Kig efter noget der har en lyd ala "god timing, musikalsk, ikke øretrættende, fodtramp, sprød, luftig", så er du på vej i den
rigtige retning i forhold til det du beskrev tidligere i tråden.

Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes