| Forfatter |
|
Alex ktm Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan Onkyo tx-sr608 eller tx-sr508 spille mine cerwin vega (ve-12f, xls-6 og xls-6c)??? hifi klubben siger de ikke kan, men er det bare noget fis? hvis der er nogen der ved det må i meget gerne skrive!
|
| Til top |
|
| |
tonka Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kan begge fint trække dem til Surround brug (og kan da ikke forestille mig at hvorfor nogen skulle give dig anden besked) Til krævende Cerwin Vega stereo-lytning derimod  (når der skal spilles RIGTIGT højt) er det en anden sag. Der er en surround receiver i den prisklasse nok ikke den optimale løsning (uanset om det er en Onkyo, Yamaha, Sony eller Denon receiver). Der vil det være langt bedre med en kraftig stereoforstærker som ikke har noget imod lavere impedanser.
__________________ hilsen Tonka
|
| Til top |
|
| |
Alex ktm Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det, ville du vælge Denon AVR-1911 eller Onkyo TX-SR608 ?
|
| Til top |
|
| |
Alex ktm Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mest til surround sound, men også lidt Stereo pga. musiken.
|
| Til top |
|
| |
Thomasdk1405 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 26 Marts 2010 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex ktm skrev:
Kan Onkyo tx-sr608 eller tx-sr508 spille mine cerwin vega (ve-12f, xls-6 og xls-6c)??? hifi klubben siger de ikke kan, men er det bare noget fis? hvis der er nogen der ved det må i meget gerne skrive! |
|
|
Hej !
???? Har Hifiklubben virkelig sagt det ? Det er godt nok en meget uærlig sælger du der har haft fat i ! Onkyo kan med lethed trække dine cerwin vega. Cerwin vega er da noget af det nemmeste at trække og Onkyo er da kendt for at have masser af power - såå no problems her
Useriøst af Hifi klubben bare fordi man iikke sælger Onkyo - han var nok klar med en nad eller denon til dig - til Hifiklubben
Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |
Thomasdk1405 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 26 Marts 2010 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonka skrev:
De kan begge fint trække dem til Surround brug (og kan da ikke forestille mig at hvorfor nogen skulle give dig anden besked) Til krævende Cerwin Vega stereo-lytning derimod (når der skal spilles RIGTIGT højt) er det en anden sag. Der er en surround receiver i den prisklasse nok ikke den optimale løsning (uanset om det er en Onkyo, Yamaha, Sony eller Denon receiver). Der vil det være langt bedre med en kraftig stereoforstærker som ikke har noget imod lavere impedanser. |
|
|
Husk også på at selvom en højttaler står som nom. impedans 4, 6 eller 8 så er det ikke det den ligger på i real life - kører op og ned. Har set målinger på højttalere som har imp. på 8 og så alligevel dykker ned til under 4. Nu ved jeg ikke hvad du har i tankerne til at drive sådan en cerwin vega - meen nu skal vi heller ikke skyde gråspurve med kanoner.
Cerwin vega er nemme at trække - så selvom de ligger på 4 ohm så er det begrænset hvor mange watt vi skal have ud af forstærkeren førend de spiller rigtigt højt (93 db / 1 w / 1 m - står der på HK's hjemmeside). 93 db - det er højt ! Vigtigst med forstærkere og 4 ohm - luft - masser af luft over forstærker.
Ville være mere betænkelig ved at slutte de små forstærkere til noget af det større B&W eller Dali
Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |
MarkR Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 01 April 2010 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld jeg sådan stjæler tråden - men er en Pioneer VSX-919 AH-K kraftig nok til at trække et sæt B&W 683 hvis de bi-ampes?
|
| Til top |
|
| |
CrashTestDummy Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 08 April 2010 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld for genopvækningen.. Hvilken Hifi-klub var dette?, da jeg har haft en lignende episode med en i Kolding, hvor jeg derefter skiftede til
Esbjerg.
|
| Til top |
|
| |
Alex ktm Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silkeborg
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomasdk1405 skrev:
Alex ktm skrev:
Kan Onkyo tx-sr608 eller tx-sr508 spille mine cerwin vega (ve-12f, xls-6 og xls-6c)??? hifi klubben siger de ikke kan, men er det bare noget fis? hvis der er nogen der ved det må i meget gerne skrive! |
|
|
Hej !
???? Har Hifiklubben virkelig sagt det ? Det er godt nok en meget uærlig sælger du der har haft fat i ! Onkyo kan med lethed trække dine cerwin vega. Cerwin vega er da noget af det nemmeste at trække og Onkyo er da kendt for at have masser af power - såå no problems her
Useriøst af Hifi klubben bare fordi man iikke sælger Onkyo - han var nok klar med en nad eller denon til dig - til Hifiklubben
Hilsen Thomas
|
|
|
Ikke enig i at Onkyo er kendt for at have masser af power.. ihvertfald ikke i de mindre modeller.. se nogle af de tests rundt om på nettet... men mon ikke de kan klare de højttalere.. de kræver jo ikke så meget. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |