Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 19:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Advance MAP 800ii (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 09 April 2012 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Hej alle.. Håber på masser input på denne..

Jeg har fundet en såda herinde på ksb.

Mangler noget ren stereo forstærker til når det kun er musik jeg vil høre!
Idag kører jeg med min Denon 3808 og to NAD blokke til stereo brug. Det kan ko blive bedre tænker jeg!!

Kan denne Advance fungere ligeså godt som effekt forstærker til mine fronter når jeg ser film i surround som mine nuværende NAD'er, som er koblet
på Denon receiveren?

Og kender i til lyden i den.. Varm eller lys? Vil gerne have en lidt varmere lyd fra mentor 6LE end som det er nu.. ;-)

Mvh.

Håber på snarlig respons ...
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Sendt: 09 April 2012 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har flere gange haft advance produkter hjemme. Og idag ejer jeg selv reference forforstærkeren. Map800 spiller rigtig godt. Den spiller
meget transperant og velopløst. Men også meget afslørende.. jeg har selv testet lidt på min gamle dali suite 2.8.. og det går ikke godt sammen..
er det varm lyd du vil have, så skal du finde noget andet..

Vil du have korrekt gengivelse af musikken så er advance et godt valg. Det ligger ikke skjul på på noget. Men til dali tror jeg næppe vil gå særligt
godt.
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 09 April 2012 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Hmm.. Ikke lige det svar jeg havde håbet på..

Hvordan tænker du det lyder kontra det Denon/NAD jeg spiller med nu NAD-Mand? Kan vel kun blive bedre.. Søger ikke DET ULTIMATIVE, så kan jeg blive ved at søge jo...

Der skal som udgangspunkt bare være god lyd i den Advance og samtidig gerne lidt mørkere end Denon set-uppet. Nu har vi jo alle hørt utallige trådee om Denon/Dali kombinationen af at være meget lys i lyden..

Så hvis Advancen kan afhjælpe på det synspunkt og samtidig jeg kan køre stereo med de fordele der kommer med en ren intg. forstærker, er jeg dog stadig lidt hooked..

Men kom meget gerne med mere input hertil..

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 09 April 2012 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Lige dette spørgsmål igen:

Kan denne Advance fungere ligeså godt som effekt forstærker til mine fronter når jeg ser film i surround som mine nuværende NAD'er, som er koblet
på Denon receiveren?

Altså... Advancen skal være koblet på (næsten) samme måde som med de NAD blokke jeg har nu, hvis det kan lade sig gøre, så jeg stadig bruger Denon som surround del til film og Advance derfor skal fungere som effekt-del når der ses film?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 09 April 2012 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Sæt du roligt en MAP-800 på dine Dali. Jeg har spillet med en MAP-800 på mine egne Mentor 6 og det er en glimrende kombination.

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvad NAD-mand snakker om - det drejer sig jo netop om at få et setup der ikke pakker noget ind. MAP-800 har, når den er spillet til, den grad af varme der skal til uden at det hele bliver en gang farvelade. Samtidig spiller den åbent, nøgtern og magtfuldt. Det er muligt at det ikke fungerede med Suite-højttalerne i hans rum, men Mentor 6 fungerer det glimragende. Nu er Suite så også langt fra samme klasse som Mentor, og især dine LE´er - der er ingen sammenligning.

En af mine kolleger spiller med samme forstærker, men på Helicon 800 mk. II. Masser af kontrol, dynamik, overskud og flot opløsning kendetegner bedst den kombi. Og uanset om det er med Mentor eller Helicon.....lyst spiller den så absolut ikke!

Er du i tvivl, må du bare tage kontakt, så skal jeg sørge for at du kan komme til at høre det sammen - det er en væsentligt bedre løsning end at læse sporadiske "vurderinger" på et forum. Kun dine egne indtryk tæller, så sig til hvis du vil høre MAP-800 i hans setup, så skal jeg se hvad der kan arrangeres.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 09 April 2012 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Chromosome skrev:

på Denon receiveren?

Altså... Advancen skal være koblet på (næsten) samme måde som med de NAD blokke jeg har nu, hvis det kan lade sig gøre, så jeg stadig bruger Denon som surround del til film og Advance derfor skal fungere som effekt-del når der ses film?

Ja, det kan den sagtens uden problemer. Eneste forskel vil være forforstærker-delen i AVR-3808 kontra MAP-800´s egen forforstærker, men det fungerer fint.

Den har spillet hos mig som effekttrin i mit surround-setup, og det gjorde den glimrende.

Det fede ved MAP-800 er at man får så vanvittigt meget for pengene - det er slet ikke skidt

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 09 April 2012 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

.. NICE Ronin..

Et andet spørgsmål.. Og nok sidste..

Der står man kan bi-wire med Advancen! Men kan ikke helt se logikken i det, da det stadig kun er 2 forstærkere der trækker højttalerne og IKKE 4 som det vel BØR være før det bliver rigtigt BI-AMP??

Thanks in ADVANCE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 09 April 2012 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

No probs...

Bi-wire tilslutningerne ville jeg kun overveje at bruge hvis jeg alligevel havde kablet til det. Ellers er det lige meget. Bi-amp havde været meget sjovere, men så skal man jo have to af dem

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 09 April 2012 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Så hvor er idèen med BI-WIRE tilslutningerne?

Har kablerne til det jo.. Men til ingen nytte??

midget
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2010
Sendt: 09 April 2012 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

MAP-800 er meget lys i lyden, inden den bliver spillet til, men det ændrer sig.

Kablerne bør nok heller ikke indeholde sølv (fremhæver det lyse), men ellers er den OK.

Biwiring er nok mest en trossag, men brug da kablerne, når du har dem.

Til top Vis midget's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af midget

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 09 April 2012 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Sæt du roligt en MAP-800 på dine Dali. Jeg har spillet med en MAP-800 på mine egne Mentor 6 og det er en glimrende kombination.

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvad NAD-mand snakker om - det drejer sig jo netop om at få et setup der ikke pakker noget ind. MAP-800 har, når den er spillet til, den grad af varme der skal til uden at det hele bliver en gang farvelade. Samtidig spiller den åbent, nøgtern og magtfuldt. Det er muligt at det ikke fungerede med Suite-højttalerne i hans rum, men Mentor 6 fungerer det glimragende. Nu er Suite så også langt fra samme klasse som Mentor, og især dine LE´er - der er ingen sammenligning.

En af mine kolleger spiller med samme forstærker, men på Helicon 800 mk. II. Masser af kontrol, dynamik, overskud og flot opløsning kendetegner bedst den kombi. Og uanset om det er med Mentor eller Helicon.....lyst spiller den så absolut ikke!

Er du i tvivl, må du bare tage kontakt, så skal jeg sørge for at du kan komme til at høre det sammen - det er en væsentligt bedre løsning end at læse sporadiske "vurderinger" på et forum. Kun dine egne indtryk tæller, så sig til hvis du vil høre MAP-800 i hans setup, så skal jeg se hvad der kan arrangeres.

Du lyder meget imponeret! På hvilken baggrund har du lånt MAP 800 med hjem og i givet fald, af hvem? SUN audio kan det vel næsten kun være.

Det lyder jo alt sammen "meeeeget" godt.. Der er bare ikke meget at finde på nettet og min. halvdelen af det jeg læser! er direkte modsigende fra din post Ronin. Nu skal man self. ikke tro alt hvad der står på nettet (som du siger) , derfor mine spekulationer her også!  

Det er mange penge for en forstærker synes jeg. Og efter lidt research, af det, jeg kunne finde på nettet, er jeg klart mere i tvivl nu om den er pengene værd.....  

Hvor henne ligger kvaliteten på Advance/ kontra, NAD, Denon, som du arbejder med til daglig?

Tror klart jeg selv køber efter andres, som mine egne vurderinger, en god blanding og derfor lader jeg mig gå på af det jeg læser på nettet. (Måske derfor det er svært for så mange andre ting at få fast fodhvile på det danske marked.. DET skal først hypes og/eller blive moderne, før det kan slå rigtigt igennem. Trendsætterne.. Bandwagon ETC) ...

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 09 April 2012 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Chromosome skrev:

på Denon receiveren?

Den har spillet hos mig som effekttrin i mit surround-setup, og det gjorde den glimrende.

Det fede ved MAP-800 er at man får så vanvittigt meget for pengene - det er slet ikke skidt

Men ikke som intg. forstærker, kun effekt-del?

midget
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2010
Sendt: 09 April 2012 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Chromosome
  Jeg synes, du svinger på en tallerken: først beder du om erfaringer.

Når du så får dem fra et tilsyneladende velkvalificeret medlem, bliver du meget negativ og fremfører en masse ting imod denne forstærker (jeg har googlet den og kan nu ikke finde ret meget).

Mit bedste råd er, at du opgiver Advance Acoustic og køber noget andet og stopper denne tråd.

Til top Vis midget's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af midget

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 09 April 2012 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

midget skrev:

Chromosome

Når du så får dem fra et tilsyneladende velkvalificeret medlem, bliver du meget negativ og fremfører en masse ting imod denne forstærker (jeg har googlet den og kan nu ikke finde ret meget).

Mit bedste råd er, at du opgiver Advance Acoustic og køber noget andet og stopper denne tråd.

Skriver nu bare hvad jeg tænker  

Men tvivlen må jo komme mig tilgode. Har jo ikke hørt den endnu, men det er bestemt noget jeg vil gøre på opfordring fra Ronin.

Grunden til jeg svinger på en tallerken, har været alt det og intet, der er på nettet. Det jo nærmest som om Advance ikke eksistere!  Så jo mere feedback fra kvalificerede mennesker herinde, der har erfaring med Advance Acoustic, inden man tager fri fra en stram dagligdag, jo bedre!

Undskylder hvis forrige indlæg blev negativt præget!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 09 April 2012 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

midget skrev:

Chromosome

Ja, det var også lige nu at jeg pludselig fortrød at jeg overhovedet gad skrive i denne tråd!!

Jeg har ikke mere at tilføje til denne tråd udover disse:

http://en.audiofanzine.com/hifi-amplifier/advance-acoustic/m ap-800/user_reviews/r.7543.html

http://www.audio.de/testbericht/advance-acoustic-map-800-333 654.html

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 09 April 2012 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Undskylder blankt her.....

Rettede posten til så det ikke fremstår som negativt ment.. I bund og grund er jeg bare i mega tvivl om hvorvidt jeg tør hoppe på Advance eller ej.

Sorry guys......

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 09 April 2012 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
midget skrev:

<SPAN ="bold">Chromosome</SPAN>  Jeg synes, du svinger på en tallerken: først beder du om erfaringer.

Når du så får dem fra et tilsyneladende velkvalificeret medlem, bliver du meget negativ og fremfører en masse ting imod denne forstærker (jeg har
googlet den og kan nu ikke finde ret meget).

Ja, det var også lige nu at jeg pludselig fortrød at jeg overhovedet gad skrive i denne tråd!!

Jeg har ikke mere at tilføje til denne tråd udover disse:

http://en.audiofanzine.com/hifi-
amplifier/advance-acoustic/m ap-800/user_reviews/r.7543.html

http://www.audio.de/testbericht/advance-acoustic-map-800-333
654.html

Hov .
Ikke flere øl til denne herre i aften...   

Undskylder drenge..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes