Forfatter |
|
Jensen123 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2012 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 96
|
Sendt: 29 Marts 2012 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvor kan man skaffe et diagram over udgangsprintet i en Pathos Lògos Integrated Stereo Amp. (2x110 Watt i 8 ohm) ?
Findes der en importør af dette mærke her i Danmark ?
Forstærker-udgangen (venstre kanal) er ustabil og går i sving med lavt frekvenstal (nogle få Hertz) + lavt output !
MOSFETs'ene fejler intet og det hjælper intet at skifte OP.-amp'en AD797AN (Ic'en med 8 ben DIP) + 2 stk. zenerdioder på 12 Volt + 2 stk tantalkond. på 10 uF/35 Volt.
Hvis, at man varmer med en hårtørrer i ca. ét minut på midten af printet, så bliver den mere stabil, men den forvrænger stadigvæk !
Forforstærkeren med trioderør fejler intet.
På forhånd tak
Steen Jensen
|
Til top |
|
|
SørenD Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2011 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 76
|
Sendt: 29 Marts 2012 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen123
Du kan prøve at kontakte SUNaudio i Aalborg. Så vidt jeg ved er de forhandlere af Pathos.
VH
Søren
|
Til top |
|
|
Jensen123 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2012 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - SørenD
Tak for dit svar !
Jeg har haft kontakt til et firma i Nordjylland (Audio Concept) og de gav lidt oplysning på Ic'en, men ikke noget yderligere !
Disse forstærkere er ikke særligt udbredt (prisen var ca. 30.000 kr.) og er faktisk lavet pænt og ordentligt (Italiensk firma).
Man skal vel være heldig, hvis man støder på folk som har haft problemer med sådanne forstærkere.
Vh.
Steen
|
Til top |
|
|
SørenD Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2011 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 76
|
Sendt: 29 Marts 2012 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen123 skrev:
Hej - SørenD
Tak for dit svar !
Jeg har haft kontakt til et firma i Nordjylland (Audio Concept) og de gav lidt oplysning på Ic'en, men ikke noget yderligere !
Disse forstærkere er ikke særligt udbredt (prisen var ca. 30.000 kr.) og er faktisk lavet pænt og ordentligt (Italiensk firma).
Man skal vel være heldig, hvis man støder på folk som har haft problemer med sådanne forstærkere.
Vh.
Steen |
|
|
Jeg kender skam godt forstærkeren og producenten. Jeg har haft fornøjelsen af at høre en Pathos Logos hos SUNaudio, og
det er bestemt en lækker forstærker. Jeg kender desværre ikke til forstærkeren på et teknisk plan så kan ikke hjælpe dig med dit problem.
|
Til top |
|
|
lambs Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 78
|
Sendt: 29 Marts 2012 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også en Pathos Logos. Har selve haft kontaktet Pathos i italien fordi remote delen fungere ikke (det kan jeg dog godt
leve med), men uden held. Ellers har Sun Audio haft Pathos, men jeg tror ikke de har dem mere.
Har haft den ind til service og skiftet rør en gang hos værksted her i Aarhus, men det kunne de godt klar uden diagram osv.
Det hjælper ikke rigtig, desværre.
__________________ Danish Audio Design DAC 11*Krell kav-400xi*Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand Symphony Edition* M2Tech HiFace Evo + BOTWS* Dyrholm Design Audio* Black Magic Gaint
|
Til top |
|
|
Jensen123 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2012 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - lambs
Kan du oplyse adressen på Pathos Lògos i Italien ?
På forhånd tak
Steen
|
Til top |
|
|
lambs Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2012 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg:
PATHOS ACOUSTICS SRL
VIA PALU'
Grumolo delle abbadesse
36040 VICENZA
ITALY
Tel. +39 0444 264732
Fax. +39 0444 381275
info@pathosacoustics.com
Sig gerne til hvis du få fat i dem - jeg vil stædig gerne fixe remote delen på min Pathos.
vh.
Peter
__________________ Danish Audio Design DAC 11*Krell kav-400xi*Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand Symphony Edition* M2Tech HiFace Evo + BOTWS* Dyrholm Design Audio* Black Magic Gaint
|
Til top |
|
|
Jensen123 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2012 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til dig - lambs
Jeg prøver at kontakte dem dernede i "støvlelandet"
Hvis, jeg får oplysninger, så skal jeg nok vende tilbage til dig.
Man skal oplyse stelnummer på de appa., som man forespørger om, har jeg hørt.
Vi må se hvad det bringer.
Vh.
Steen
|
Til top |
|
|
Jensen123 Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2012 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen - lambs eller Peter Så er der "hul" igennem til Italien ! Kan du give mig din forstærkers typebetegnelse + stel-nr. og hvad den fejler (remote) Er det selve fjernbetjeningen eller modtagersystem (IR-receiveren indbyg. i Amp.), som fejler ? Du kan tjekke fjernbetj. med en lille IR-detector hos din nærmeste forhandler for, at se om der kommer pulser ud af den. Men, pulskoden kan selvfølgelig være forkert og derved ikke kunne nå frem til et brugbart "sprog" i microcomputeren i Amp. Jeg tror at den italienske tekniker blev glad, da han så min e-mail-adresse, fordi den starter med: bambino Vh. Steen
|
Til top |
|
|
lambs Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2012 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Steen
Har sendt dig en privatbesked med stelnr. osv.
Vh.
Peter
|
Til top |
|
|