Forfatter |
|
lindahl007 Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 15 Februar 2012 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har sådan en ældre NAD 218 THX, og jeg har nu erfaret, at den støjer i den højre kanal. Støjen fremkommer kort tid efter,
der er sat strøm på effektblokken, og lyder i retningen af en termokande der fiser. Lyden i samme kanal er heller ikke ren. Den
anden kanal spiller perfekt. Lyden fremkommer også selvom effektforstærkeren ikke er forbundet til forforstærkeren, og jeg
har haft byttet rundt på højtalerne, for at eliminere, at støjen skyldtes dem.
Nogen herinde der har erfaring med en sådan noget støj, evt. ved hvad den skyldes, og hvad man kan gøre ved den?
Mvh. Martin
__________________ Do or do not - There is no try!
|
Til top |
|
|
lindahl007 Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 18 Februar 2012 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen bud?
Hvem skal man så lade kigge på den? Man kan betale Hifi-Klubben 495,- for fejlsøgning, samt et prisoverslag, men er der evt.
andre NAD-eksperter her i DK?
__________________ Do or do not - There is no try!
|
Til top |
|
|
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 18 Februar 2012 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke hjælpe med fejlen men er sikker på de fleste andre radio mekanikere kan hjælpe
|
Til top |
|
|
ernst_himself Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 104
|
Sendt: 19 Februar 2012 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lige med på en lytter her. Jeg har 2 NAD216 der larmer lidt ved lav volume, og den ene stopper nogle gange med at spille ved lav volume. Jeg søger en radiomekaniker der ved noget om problemet og evt kan opgradere mine blokke lidt, hvis der er noget at hente der.
|
Til top |
|
|
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 19 Februar 2012 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ernst_himself skrev:
Er lige med på en lytter her. Jeg har 2 NAD216 der larmer lidt ved lav volume, og den ene stopper nogle gange med at spille ved lav volume. Jeg søger en radiomekaniker der ved noget om problemet og evt kan opgradere mine blokke lidt, hvis der er noget at hente der.
|
|
|
nu skal jeg ikke goere mig klog paa om det kan vaere traadstarters problem ogsaa men ernst_himself jeg er ret sikker paa at dette er dit problem Problem med NAD218
__________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Februar 2012 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Visca Blaugrana skrev:
ernst_himself skrev:
|
|
|
nu skal jeg ikke goere mig klog paa om det kan vaere traadstarters problem ogsaa men ernst_himself jeg er ret sikker paa at dette er dit problem Problem med NAD218
|
|
|
Jeg har prøvet at rense mit relæ, men det kunne være jeg skulle ofre en udskiftning. Jeg lod mærke til at da jeg justerede bias på dem, så var den ene blok ( den der er ok ) meget nem at justere på. Mens den der skratter og falder ud, her svingede bias meget og vær slet ikke så stabil som på den blok der var ok. Jeg ved ikke om dette kan hænge sammen?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fejl fundet, det var den ene udgangs-transistor der var defekt. - bare til info :)
|
Til top |
|
|
Pjuske00 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv en NAD 218Thx, uden problemer. Men til de andre, en god og ærlig - måske lidt gammeldags - radiomekaniker, kan næsten altid klare disse "almindelige" forstærkere. Sålænge der ikke er tale om en masse "hemmelige" komponenter, eller særlige specielle IC-kredse som ikke kan fås i almindelig handel. Tjaa, så kan de klare det. Og jo længere ned på almindelig gadeniveau du kommer, jo længere ned kommer prisen.
Prøv f.eks. at spørge sådan en som JEC service, Bredegade i Slagelse. Over 25 års erfaring som selvstændig en-mandsfirma. Det opnår man kun hvis man yder en ordentlig service.
Mvh Pedersen __________________ Og han er kun fra `66
|
Til top |
|
|
kenni carstense Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 03 April 2012 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ligger inde med 2 stk nad 218. Og de har begge to udfald i højre kanal. Fejlen kom næsten samtidig. Relæèrne har jeg
haft ude og renset dem, men fejlen er der stadig. Hvis jeg slukker forforstærkeren, så spiller de igen ( imellem 5 sek og en
time ). Det mærkelige i det hele er, at når jeg kører brokoblet, så er det stadig højre kanal der svigter. Så skulle man mene,
at fejlen ligger i forforstærker eller signalkabler, men det er også prøvet udskiftet med flere forskellelige slags, ligesom der
er prøvet at bytte signalkablerne om, så de kører højre til venstre og omvendt. Men intet held ved det. Det kunne godt tyde
på at vi har det samme problem. Jeg er ude i, at det ligger i input boardet på effekten, men spørgsmålet er bare hvor, for
hver gang der kommer stel på udefra, så spiller det igen.
Hvis du sender den til rep, så er jeg meget interesseret i at høre, hvad de finder ud af, ligesom jeg nok skal give besked,
hvis/når jeg finder fejlen i mine blokke :-).
Mvh
Kenni
|
Til top |
|
|
kenni carstense Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 09 April 2012 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er fejlen fundet. Den ligger i brokoblingskontakten på inputboardet  . I og med, at forstærkerne kun har kørt stereo
gennem hele deres levetid og lige pludselig kommer over og kører brokoblet, har kontakten til stereo/brokobling " groet " fast
og ødelagt kontakten, da den er blevet trykket over i brokobling. Det tog oz kun lige 4 uger at finde den fejl. Godt den ikke har
stået 4 uger hos audionord, så havde det da kostet kassen.
Håber der er andre der kan afhjælpe deres problem med denne info
Og undskyld til trådstarter, for at have brugt hans tråd, men det kunne jo oz være hans effektproblem
Mvh
Kenni
|
Til top |
|
|