Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Pioneer VSA-E06 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
frekeloke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 25 September 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

jeg har fået tilbudt denne forstærker til 2000,- men har også hørt et svagt brøl om at den ikke er god. er der nogen der ved hvad der er galt med den, den kostede trods alt omkring de 13.000 fra ny. Kunne godt bruge et par tip til et surround forstærkerkøb i prisklassen 2-3000,-. jeg forventer at købe projektor i begyndelsen af næste år. Jeg bruger pt. Audio Vector pro4 som front, System Audio 930 til bag, center bliver om kort tid også en Audio Vector, subben er pt en gammel Las Vegas baskasse.

Til top Vis frekeloke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frekeloke

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 September 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Selve forstærker trinnet spiller ganske fremragende.
MOSFET tranistorerne og den solide strømforsyning giver en 'saftig' og detaljeret klang.
Den blev toptestet i mange hifi blade da den kom frem.
Men der er selvfølgelig kommet en del nye surroundformater til, som processordelen ikke kan dekode.

Det er et svært valg, for hvis du vælger en helt ny surround receiver i den prisklase (altså kr. 2-3000) får du godt nok flere surroundformater, men selve forstærkerdelen vil slet ikke være i samme klasse.

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

frekeloke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

den behøver ikke være ny, da der formentlig opstår en økonomisk krise efter køb af projektor. så et godt tip på en brugt der kan bruges i 2-3 år vil også være rart

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 September 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

hej

til den pris får du ikke noget der er ret meget bedre end E-o6

Syntes det er en rigtig god og vellydende forstærker.  selv i dag

power

frekeloke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

power skrev:

hej

til den pris får du ikke noget der er ret meget bedre end E-o6

Syntes det er en rigtig god og vellydende forstærker.  selv i dag

power

jeg er klar over at selve forstærkerdelen i stereo skulle være ok, men nogen har fortalt mig at den er dårlig i surround bl.a. på grund af manglende dts. dette er der også et par stykker herinde der skriver. jeg forstår bare ikke hvorfor det skulle betyde at den skulle lyde dårlig i surround. Men pyt jeg køber den sgu nok så finder jeg da i hvert fald ud af det

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 September 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Er der ikke noget med at de har 5,1 pre-ind, for hvis det er rigtig, kan man jo også få glæde af de ny HD lyd formate, så skal man bare ud og havde
fat i en Blu-ray afspiller der decode allle HD lyd format og har 5.1 analog udgange.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 September 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

ja den har godt nok ikke dts

men det den gøre i dolby digital 5.1 gøre den altså godt.

det er jo heller ikke altid dts lyder bedre end dolby digital.

power

Defekto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 September 2008 kl. 03:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv VSA-E06, og jeg er vældig tilfreds. Du skal bare være opmærksom på at du ikke kan bruge almindelige optiske kabler dertil. Har ikke fundet et som passer til den indgang. Du skal investere i en optisk-coaxial konverter, som koster ca. 200 kr, for at få Dolby Digital Surround.

Til top Vis Defekto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Defekto

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 September 2008 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

frekeloke skrev:

jeg har fået tilbudt denne forstærker til 2000,- men har også hørt et svagt brøl om at den ikke er god. er der nogen der ved hvad der er galt med den, den kostede trods alt omkring de 13.000 fra ny. Kunne godt bruge et par tip til et surround forstærkerkøb i prisklassen 2-3000,-. jeg forventer at købe projektor i begyndelsen af næste år. Jeg bruger pt. Audio Vector pro4 som front, System Audio 930 til bag, center bliver om kort tid også en Audio Vector, subben er pt en gammel Las Vegas baskasse.

Der er intet galt med denne forstærker, hvade den selv og jeg købte den da den lige var kommet frem, jkeg har skiftet den ud, men nu står den og driver de store højttalere jeg har bygget til mine forældre, og de spiller meget musik. Og jeg glædes hver gang over hvor musikalsk denne forstærker er i stereo. På surround siden halter den bestemt heller ikke, det eneste minus er at den ikke følger med i de nye lydformater. Men idag laver de ikke surround forstærkere som er lige så gode i stereo, som de gjorde dengang hvor vsa-e06 er fra. Synd. Du får intet i den prisklasse af ny forstærker der kan hamle op med den. du skal mindst op på vsa-e06´s nypris, og så tvivler jeg endda, konstruktionen her er jo bygget som en hi-fi forstærker, bare med 5 kanaler, Idag går det mere på effekt og semi-digitale-et-eller-andet som bare ikke gør det særlig fedt i stereo. Min egen Denon avr-3808 har jeg brugt en gang til at høre musiki i stereo, og det syntes jeg ikke om, min gamle Marantz PM-80mk2 klarer denne opgeve langte bedre.

Men tillykke med din vsa-e06, det er en fed musikalsk forstærker der klare stereo til et 10 tal (gamle skala) og surround til et 9tal.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 September 2008 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Defekto skrev:

<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=2>Jeg har selv VSA-E06, og jeg er vældig tilfreds. Du skal bare være opmærksom på at du ikke kan bruge almindelige optiske kabler dertil. Har ikke fundet et som passer til den indgang. Du skal investere i en optisk-coaxial konverter, som koster ca. 200 kr, for at få Dolby Digital Surround.

Hvad? Den har da både Toslink og coaxial indgang.

Defekto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
Defekto skrev:
Jeg har selv VSA-E06, og jeg er vældig tilfreds. Du skal bare være opmærksom på at du ikke kan bruge almindelige optiske kabler dertil. Har ikke fundet et som passer til den indgang. Du skal investere i en optisk-coaxial konverter, som koster ca. 200 kr, for at få Dolby Digital Surround.

Hvad? Den har da både Toslink og coaxial indgang.

Ja, det har den, men har aldrig kunne finde et kabel det passer til den optiske indgang. Spurgte inde i Hi-Fi klubben, men de to gutter som jeg snakkede med havde aldrig hørt om den slags. Så jeg skrev en mail til Pioneer, men blev bare henvist til manualen, som ikke hjalp mig en dyt. Den eneste løsning jeg har fundet ud af er en konverter, som ellers virker helt fint for mig.

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Som jeg skriver, er det en Toslink indgang - det er en helt almindelig indgang, som er at finde på meget udstyr.

Jeg har gennem tiderne haft både LaserDisc, PS3, AirPort Express og Samsung HD DVB-C boks tilsluttet med ganske alm. toslink kabel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Toslink

Defekto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Vidste kke at TOSLINK var en bestemt ingang. Troede bare at det dækkede over alle optiske indgang. Så blev jeg så klogere

Men det du linker til, passer ikke i min E06. Har haft sådan et kabel med hjem, og det kunne godt gå i min Xbox, men ikke i forstærkeren.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 September 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Her er lige et bilde af bag side af Pioneer VSA-E06. og her er der jo 3 normal digital indgang plus 1 optisk digital indgang, men forvirringen at der
står AC3, men AC3 var bare hvad Dolby Digital hedde i starten, det var noget med at man ikke måtte kalde Dolby Digital i europa, derfor fandt
man på at kalde det AC3, men er det samme (AC3 kan også ses på nogle af de først DVD udgivlser).

Kilde: c7344b742fdc300585bfbfdad5bf5b7f">http://hifi-leipzig.de/sho p/product_info.php/info/p134_Pioneer-VSA-E06-THX-Ultra-Verst aerker.html/
XTCsid/
c7344b742fdc300585bfbfdad5bf5b7f
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

frekeloke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

jeg takker for hjælpen og har besluttet at afprøve den. jeg får den om to uger, manden der har den skal lige komme hjem fra udlandet.

kan jo så starte en ny dialog, idet jeg også har besluttet at købe en Yamaha DSP-A2,så vidt jeg husker er den fra 99 eller 2000. så beholder jeg den der lyder bedst

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2008 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Defekto skrev:
Vidste kke at TOSLINK var en bestemt ingang. Troede bare at det dækkede over alle optiske indgang. Så blev jeg så klogere .

Du tænker nok på S/PDIF.

Defekto skrev:
Men det du linker til, passer ikke i min E06. Har haft sådan et kabel med hjem, og det kunne godt gå i min Xbox, men ikke i forstærkeren.

Det har ellers virket fint for mig i årevis.

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 September 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Evt. skulle du prøve Panasonics SA-XR serie, de har fået rigtig gode anmeldelser og ligger i samme prisleje. De skulle også
lyde godt i stereo pga. af der tri-amp funktion

frekeloke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2010 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

skylder nok lige at afslutte dene tråd. Pioneer VSA-E06 ankom og blev gennemprøvet, og så blev den solgt igen(tjente 500,- på den) af den grund at den simpelthen ikke passede sammen med audiovector 4. basgengivelsen var efter min smag alt for voluminøs, men den kunne så afgjort præstere et rigtig godt tryk. på det tidspunkt eksperimenterede jeg en del med min surroundopsætning, hvorfor min erfaring med E06 er lidt svingende, men jeg mener faktis at den gjorde det ret godt. så egentligt var den en positiv oplevelse og som de fleste af Pioneers forstærkere,  imponerer den med stabilitet og evne til bare at blive ved......

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes