Emne: Fransk design - Advance. ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 15 April 2012 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tifo skrev:
Og sikke nogle pæne strømkabler ;) |
|
|
Jaaamen de strøm-kabler der er monteret er så sindssygt flot fabrikeret 
Må hellere lige smide et billede ind af disse strømkabler i et billede for sig.. (og det seriøse: de er HAMMER flot lavet er de..) Takken her går til vores helt egen Tifo herinde på HiFi4ALL..
|
Til top |
|
|
Tifo Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Februar 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 180
|
Sendt: 15 April 2012 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke tage hele æren, har fået inpirationen af en kammerat, som har købt nogle kabler af en bruger her inde, eller var det hifigalleri..
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 15 April 2012 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
Heldigvis er der ikke nogen af de mærker der kommer ind i min stue, synes ikke nogen af de nævnte mærker der siger mig noget det er lowfi produkter |
|
|
Jamen det er de da, og ingen af dem er overhovedet til at holde ud at høre på....skammeligt!!
Men idet mindste er der hverken mærke-snobberi eller "det-kan-kun-spille-hvis-det-er-dyrt"-attitude på dette forum, så der er altid basis for gode og ikke mindst saglige anlæg! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
blackstef Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 76
|
Sendt: 15 April 2012 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome skrev:
Kan se der er meget delte meninger på kina made! Men de af jer der har tænkt som jeg lige mht. dette mærke. Prøv at ta ud og mærk!, lyt..
Nu har svinet stået i lejligheden nogle dage efterhånden... De første bekymringer har lagt sig igen. Og flere lytte-indtryk har vundet ind i løbet af weekenden. Og synes egentlig MAP 800 viser MEGET saft & kraft, med god lyd til følge. Nu ER GOD lyd individuelt... Og må erkende jeg ikke har hørt andre "tunge" intg. forstærkere på mit anlæg, tættest kommer mine NAD blokke og med Denon receiver som pre-amp.
Der er en utrolig kontrol over de Mentor 6 LE nu!! Det er klart flere detaljer der kommer frem i toppen af lydbilledet, til forskel fra før, hvor også bassen og mellemtone har fået noget af et vildt twist, i form af super dynamik. (Her synes jeg ikke rigtigt NAD`erne er af samme kraftfulde/magtfulde liga). NAD 2*150w 8 Ohm (var bi-amp`et). Advance 2*200w 8 Ohm (Er Bi-wired).
Synes dog til gengæld at mellemtonen er lidt "kras" i det... for MEGET dynamik?? Kan det være fordi forstærkeren skal spilles mere til inden eller forkert opsætning? Jeg har lige taget et par billeder der viser hvordan kabelføringen er og ellers lidt lækkerier!
Sidst, så synes jeg DAC`en er en fin ting. Dog synes jeg det er underligt at den LYD-forbedrende funktion (4 forskellige indstillinger) ofte giver ringere lyd end havde det ikke været aktiveret, hvorfor? Når jeg hører FLAC bliver det helt galt og forståelifgt nok, der er ikke meget der kan gøres bedre her, samt andre lossless formater. Men også ved mp3 går det nogle gange fuldstændig galt med funktionen!
|
|
|
Hejsa
I forhold til Mellemtonen kan det være muligt at det er Advance'n som kan lyde lidt krads i det.
Jeg har tidligere hørt Advance Acoustic forstærkere som ellers blev anmeldt her på sitet år tilbage, som lydende varme. Jeg hørte dem i Topsound, og ingen af os, inkl medarbejderne hos Topsound betragtede lyden som varm, men snarere som du selv formulerer det, lidt krads i mellemtonen.
Det var derfor at jeg i sin tid fravalgte Advance'n og valgte deres søster selskab XTZ fra Sverige, og deres forstærker. Jeg mener at begge forstærkere, i hvert fald på det tidspunkt, blev lavet på samme fabrik.
XTZ'en spillede utrolig rent, og kunne klare 100 watt klasse A/B og 50 watt i klasse A. Så havde den indbygget dac også.
Mvh
Blackstef
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 16 April 2012 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for et vel integreret svar i tråden og tilmed et gavnligt et..
Jeg vil kigge lidt nærmere på XTZ.. Ret lækkert at få at vide det ikke kun er mig.. Men lige en ting.. Har du set opsætning af kabler på billederne? Ser det rigtigt ud.
Jeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg kan bruge et kabel designet til BI-AMPING til dette set-up!? Jeg har jo 4 ht kabler i forstærkeren og self. som normal BI-WIRING 4 stk pr. højttaler.
Tifo og jeg snakkede kort omkring det evt. kunne være at forstærkeren ikke spiller rigtigt med kabler der er designet til BI-AMP. Så et ligeså velformuleret og brugbart svar ville absolut ikke være af vejen her!
TAK for et meget brugbart svar Blackstef.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Bulletdodger Branchemedlem

KT Radio
Bruger siden: 26 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 17 April 2012 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Bulletdodger skrev:
Naim Audio - Designet i England. Bygget i England.... |
|
|
uha pas på med at sige det, for kun de ved det,,, har set meget som jeg ikke trode på indtil jeg så det..
|
|
|
Jeg ved ikke helt hvad du mener....?
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 17 April 2012 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bare lært man skal ikke stole på noget som helst fortiden,,, mange mærker siger en masse og gør noget andet,, mere er der skam ikke i det....
|
Til top |
|
|

KT Radio
|
Sendt: 17 April 2012 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nååh, på den måde. Jeg går ud fra du mener at Naim, så ikke bliver bygget i England.....?
Hvis det er, det du mener, så kan jeg da lige mane den i jorden med det samme. Det eneste der ikke laves på Naims egen fabrik, er kabinetterne til deres højttalere, som laves i Kina og kabinettene til deres elektronik laves i Schweiz. Selve printpladen laves ikke på fabrikken, jeg ved faktisk ikke, hvor disse laves, sikkert i Kina, men samtlige komponenter monteres og loddes "in-house".
Dette er ikke noget jeg bare har ladet mig fortælle, men noget jeg har erfaret efter et besøg hos Naim, med dertil hørende rundtur af deres facilitetter, samt et smugkig ind i "garagen" hvor Naim udvikler bilstereo til Bentley. Og ja, jeg har endda billeder......
Så ja, der sidder Engelske mennesker i England og laver Engelske forstærkere, for et Engelsk firma......
Men lad os ikke køre tråden helt af sporet. Undskyld til trådstarter og fra nu af holder vi os til at diskutere Advance.....
|
Til top |
|
|
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
Sendt: 18 April 2012 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt XTZ i ca. 1 år nu, og det er en herlig forstærker, og den indbyggede dac er af særdeles god kvalitet, så jeg bruger både cd-spille og tuner (dab) over dac med særdeles godt resultat. Vil du biwire, kan du købe et rent effekttrin mage til det i den integrerede.
Forstærkeren trækker et par B&W 685. Uanset om jeg spiller rock, jazz eller klassisk, har den et meget homogent lydbillede med stor opløsning og masser af dynamik. Der er ikke rigtig nogle frekvensafsnit, der stikker ud. Kan dog ikke lide Martin Logan, men det er der ikke så mange forstærkere, der kan.
|
Til top |
|
|

KT Radio
|
Sendt: 18 April 2012 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens-B skrev:
Jeg har brugt XTZ i ca. 1 år nu, og det er en herlig forstærker, og den indbyggede dac er af særdeles god kvalitet, så jeg bruger både cd-spille og tuner (dab) over dac med særdeles godt resultat. Vil du biwire, kan du købe et rent effekttrin mage til det i den integrerede.
Forstærkeren trækker et par B&W 685. Uanset om jeg spiller rock, jazz eller klassisk, har den et meget homogent lydbillede med stor opløsning og masser af dynamik. Der er ikke rigtig nogle frekvensafsnit, der stikker ud. Kan dog ikke lide Martin Logan, men det er der ikke så mange forstærkere, der kan.
|
|
|
Det skulle vel ikke være nødvendigt for at bi-wire. Men hvis du vil bi-ampe er det en god ide... 
Det med, at den har svært ved at trække et par Martin Logan, skyldes som regel en underdimensioneret strømforsyning. Men OK, de fleste Logans er også nede og kysse 2 Ohm, ved visse frekvenser.....
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 18 April 2012 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bulletdodger skrev:
Nååh, på den måde. Jeg går ud fra du mener at Naim, så ikke bliver bygget i England.....?
Hvis det er, det du mener, så kan jeg da lige mane den i jorden med det samme. Det eneste der ikke laves på Naims egen fabrik, er kabinetterne til deres højttalere, som laves i Kina og kabinettene til deres elektronik laves i Schweiz. Selve printpladen laves ikke på fabrikken, jeg ved faktisk ikke, hvor disse laves, sikkert i Kina, men samtlige komponenter monteres og loddes "in-house".
Dette er ikke noget jeg bare har ladet mig fortælle, men noget jeg har erfaret efter et besøg hos Naim, med dertil hørende rundtur af deres facilitetter, samt et smugkig ind i "garagen" hvor Naim udvikler bilstereo til Bentley. Og ja, jeg har endda billeder......
Så ja, der sidder Engelske mennesker i England og laver Engelske forstærkere, for et Engelsk firma......
Men lad os ikke køre tråden helt af sporet. Undskyld til trådstarter og fra nu af holder vi os til at diskutere Advance.....
|
|
|
Hej
Nej jeg tænker sådan set ikke på naim, det var mere det du skrev....
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 18 April 2012 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome skrev:
Kan se der er meget delte meninger på kina made! Men de af jer der har tænkt som jeg lige mht. dette mærke. Prøv at ta ud og mærk!, lyt..
Nu har svinet stået i lejligheden nogle dage efterhånden... De første bekymringer har lagt sig igen. Og flere lytte-indtryk har vundet ind i løbet af weekenden. Og synes egentlig MAP 800 viser MEGET saft & kraft, med god lyd til følge. Nu ER GOD lyd individuelt... Og må erkende jeg ikke har hørt andre "tunge" intg. forstærkere på mit anlæg, tættest kommer mine NAD blokke og med Denon receiver som pre-amp.
Der er en utrolig kontrol over de Mentor 6 LE nu!! Det er klart flere detaljer der kommer frem i toppen af lydbilledet, til forskel fra før, hvor også bassen og mellemtone har fået noget af et vildt twist, i form af super dynamik. (Her synes jeg ikke rigtigt NAD`erne er af samme kraftfulde/magtfulde liga). NAD 2*150w 8 Ohm (var bi-amp`et). Advance 2*200w 8 Ohm (Er Bi-wired).
Synes dog til gengæld at mellemtonen er lidt "kras" i det... for MEGET dynamik?? Kan det være fordi forstærkeren skal spilles mere til inden eller forkert opsætning? Jeg har lige taget et par billeder der viser hvordan kabelføringen er og ellers lidt lækkerier!
Sidst, så synes jeg DAC`en er en fin ting. Dog synes jeg det er underligt at den LYD-forbedrende funktion (4 forskellige indstillinger) ofte giver ringere lyd end havde det ikke været aktiveret, hvorfor? Når jeg hører FLAC bliver det helt galt og forståelifgt nok, der er ikke meget der kan gøres bedre her, samt andre lossless formater. Men også ved mp3 går det nogle gange fuldstændig galt med funktionen!
Mvh.
|
|
|
Hej
det er meget vigtigt at du lytter til en MAP 800II der fuldstændigt "brændt ind", da den ændrer sig utroligt meget fra den bliver pakket ud og til den er fuldt tilspillet. Når man står med en ny MAP 800II er den faktisk hård i lyden, som gradvist ændrer sig, og det samme gælder mellemtonegengivelsen, som bestemt ikke skal være "krads", men jeg har dog ikke hørt kombinationen med Mentor 6 på.
ang. MDX 600 er jeg tilbøjelig til at give dig ret med filtrene da de i de fleste tilfælde ikke tilfører en lydmæssig gevinst, og HUSK at det KUN er til komprimerede filer, og ikke til ukomprimeret lyd, hvor du her skal vælge " Direct" positionen.
mvh kenneth __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 19 April 2012 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for godt indlæg :-) Det lyder rigtig godt. Dog har jeg stadig et problem.. Når jeg spiller lavt er der kun lyd i den ene højttaler. Kan forstå at mange forstærkere opfører sig sådan? Men den kan vel laves MAP'en, så der kommer "ligevægt" på kanalerne ikke? Synes det er mange penge så alt skal jo helst "spille" optimalt
Mvh.
|
Til top |
|
|
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
Sendt: 19 April 2012 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Bulletdodger: Sorry, selvfølgelig mener jeg biamping.
mvh
Jens
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 19 April 2012 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome skrev:
Tak for godt indlæg :-) Det lyder rigtig godt. Dog har jeg stadig et problem.. Når jeg spiller lavt er der kun lyd i den ene højttaler. Kan forstå at mange forstærkere opfører sig sådan? Men den kan vel laves MAP'en, så der kommer "ligevægt" på kanalerne ikke? Synes det er mange penge så alt skal jo helst "spille" optimalt
Mvh. |
|
|
Har talt med Andreas om det. Det kan skyldes en skævhed i volumenpotentiometret iforhold til venstre og højre kanal, som gør at ved meget lave niveauer vil være en forskel i lydstyrken, og man kan opleve på forstærkere at hvis man skruer meget ned, at een af kanalerne helt falder ud.
Dette er IKKE et fejl der skyldes Advance, men som jeg også har oplevet på andre mærker, eks. Roksan og Linn.
Jeg tror fejlen ligger her, men jeg kan naturligvis ikke garantere det er dette, førend at vi tester den, da det er svært at vurdere hvad et "lavt niveau" er mht volumen, men lad os se på den om der er en fejl, og hvis det er retter vi den selvfølgelig.
Hvis I ikke selv kan komme ned med den, kan jeg muligvis få den hentet da vi efter planen skal have leveret et advance system oppe nord på, og evt kan tage din map 800II med retur. Det får nok lidt lange udsigter hvis I skal have den med toget til Aalborg pga broen. Det er jo ikke sikkert den kan holde til vægten af en map 800 længere....
Ring el. mail os hvis vi skal have den til service. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
Sendt: 21 April 2012 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
Chromosome skrev:
Mvh. |
|
|
Har talt med Andreas om det. Det kan skyldes en skævhed i volumenpotentiometret iforhold til venstre og højre kanal, som gør at ved meget lave niveauer vil være en forskel i lydstyrken, og man kan opleve på forstærkere at hvis man skruer meget ned, at een af kanalerne helt falder ud.
Dette er IKKE et fejl der skyldes Advance, men som jeg også har oplevet på andre mærker, eks. Roksan og Linn.
Jeg tror fejlen ligger her, men jeg kan naturligvis ikke garantere det er dette, førend at vi tester den, da det er svært at vurdere hvad et "lavt niveau" er mht volumen, men lad os se på den om der er en fejl, og hvis det er retter vi den selvfølgelig.
Hvis I ikke selv kan komme ned med den, kan jeg muligvis få den hentet da vi efter planen skal have leveret et advance system oppe nord på, og evt kan tage din map 800II med retur. Det får nok lidt lange udsigter hvis I skal have den med toget til Aalborg pga broen. Det er jo ikke sikkert den kan holde til vægten af en map 800 længere....
Ring el. mail os hvis vi skal have den til service.
|
|
|
Tak for svar Kenneth. Noteret.. Og ja, MAP 800 II har bedst af at komme under broen tænker jeg
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|