Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 01:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Bedste HD Reciever med Pre Out (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har søgt foraet igennem, men er ikke rigtigt blevet helt klogere på hvad jeg skal anskaffe mig.

Jeg har kig på følgende modeller:

Onkyo TX-SR707
http://www.eu.onkyo.com/products/TX-SR707.html

Harman/Kardon AVR260
http://www.harmannordic.com/dk/products/Harman+Kardon/Receiv ers/AVR+260

Denon, Marantz og Yamaha har jeg også været henover, men er ikke helt overbevist om den vej.

- Jeg har højttalere sat op til 7.1 så det er det jeg vil komme til at køre.

- Det skal være HD lyd - Skal nemlig bruges til mit eksisterende Blu-Ray setup.

- Jeg har brug for Pre Out, både så jeg senere kan tilsluttet eksterene effekttrin, men også så jeg kan benytte et stereo setup til fronthøjttalerne, som så kører igennem surroundforstærkeren ved surround. Så har jeg adskilt stereo og surround - hvilket så også betyder at stereo-performance ikke er interessant ved surroundforstærkerne.

- Jeg har ca. 5-6k til formålet.

- Jeg har opgivet at finde en surroundreciever med Pre Out, der også har HDMI 1.4. Desuden vil der tidligst gå et år, før 3D bliver interessant, da det først er der, jeg vil skifte TV.

Nogle gode ideer til hvad vej jeg skal gå ud fra disse kriterier?
Jeg synes virkelig jeg har studeret mange modeller, og man skal op i et vist niveau, for at få Pre Out. Onkyo og Denon er kommet med nye modeller med HDMI 1.4 - men de har så ikke Pre Out.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hmm...

Harman/Kardon AVR355 kunne også være en mulighed:
http://www.harmannordic.com/dk/products/Harman+Kardon/Receiv ers/AVR+355

Den ser ud til at være lidt kraftigere og have noget iPod support, men ellers kan jeg ikke helt gennemskue forskellen på AVR355 og AVR260 (?)

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke Marantz?  Det ville jeg nok gå efter. 

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Har opdateret min interesse-liste 

Lige nu ser den Marantz faktisk ud til at være den mest interessante. Underligt nok havde jeg talt med en gut, der ikke var glad for Marantz, derfor røg den lidt hurtigt fra i svinget. Men den ser klart mest interessant ud rent økonomisk - og specs er fine.

Marantz SR5004 - ca. 4.700,-
http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Pro duct&cont=eu&bus=hf&prod_id=3834&series=comp &type=avr

Onkyo TX-SR707 - ca. 5.700,-
http://www.eu.onkyo.com/products/TX-SR707.html

Harman/Kardon AVR355 - ca. 6.000,-
http://www.harmannordic.com/dk/products/Harman+Kardon/Receiv ers/AVR+355

Yamaha RX-V1065 - ca. 6.400,-
http://www.yamaha-online.de/productstech.php?idcat1=1&co untry=DK&idcat2=2&lang=d&idcat3=2&idprod=151 5&archivset=&newsset==

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Ingen gode indlæg?

Ved jo desværre godt at der er inflation i disse "hvad skal jeg vælge" indlæg, så forstår godt den lave interesse.

Men hvis der skulle være nogen med et godt input, så hold dig endelig ikke tilbage

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu du nævner at Pre Out er vigtigt er der en tidligere tråd ang Onkyo, som du nok skal overveje lige at læse.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=82833&P N=2

Ved ikke om det også gælder for 707'eren, men det vil jeg tro.

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2010 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Har godt læst den tråd tidligere, men det er ikke noget vedrørende pre out udgangene.

I tråden er der tale om at modtage et analog signal uden om intern DAC. Der bruges ikke pre out. og det er heller ikke det, der er ideen med pre out.

Pre out betyder at istedet for at signalet til f.eks. fronthøjttalerne bliver forstærket ud gennem højttalerudgangene på surroundrecieveren, så bliver der kun sendt et signal ud til rca udgangene mærket "pre out" for fronthøjttalerne.
Til disse pre out udgange for fronthøjttalerne, trækker man så et rca kabel til en effektforstærker, der så forstærker signalet videre til de højttalere man har tilsluttet den effektforstærker.
På den måde kan man f.eks. sætte en kraftigere effektforstærker til fronthøjttalerne, hvis man ikke er tilfreds med den indbyggede forstærkning i surroundrecieveren.

Min ide er at trække den udgang til min stereoforforstærker på f.eks. AV indgangen.
Så skal jeg blot tænde mit stereo-setup, når jeg vil høre stereo og yderligere tænde surroundrecieveren, hvis jeg vil køre surround - jeg skal så manuelt skrue op til et fast punkt på stereoforforstærkeren, så denne passer i volumen med de andre surroundkanaler.

En fiks måde at adskille stereo og surround og få god stereo uden at gå igennem surroundreciveren.

Men tak for interessen - det kunne have været en showstopper for Onkyo valget.

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:

Har godt læst den tråd tidligere, men det er ikke noget vedrørende pre out udgangene.

I tråden er der tale om at modtage et analog signal uden om intern DAC. Der bruges ikke pre out. og det er heller ikke det, der er ideen med pre out.

Pre out betyder at istedet for at signalet til f.eks. fronthøjttalerne bliver forstærket ud gennem højttalerudgangene på surroundrecieveren, så bliver der kun sendt et signal ud til rca udgangene mærket "pre out" for fronthøjttalerne.
Til disse pre out udgange for fronthøjttalerne, trækker man så et rca kabel til en effektforstærker, der så forstærker signalet videre til de højttalere man har tilsluttet den effektforstærker.
På den måde kan man f.eks. sætte en kraftigere effektforstærker til fronthøjttalerne, hvis man ikke er tilfreds med den indbyggede forstærkning i surroundrecieveren.

Min ide er at trække den udgang til min stereoforforstærker på f.eks. AV indgangen.
Så skal jeg blot tænde mit stereo-setup, når jeg vil høre stereo og yderligere tænde surroundrecieveren, hvis jeg vil køre surround - jeg skal så manuelt skrue op til et fast punkt på stereoforforstærkeren, så denne passer i volumen med de andre surroundkanaler.

En fiks måde at adskille stereo og surround og få god stereo uden at gå igennem surroundreciveren.

Men tak for interessen - det kunne have været en showstopper for Onkyo valget.

Jeg har selv en Onkyo 805, og den er jeg godt tilfreds med. Jeg har dog kun førsøgt(og gør stadig) at spænde en effekt efter på Pre Out, så mulighederne og hvor godt det fungere med en stereo forstærker, kan jeg ikke kommentere på.

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Har bestilt Onkyo PC-SR5507 surroound processor. Glæder mig som et barn når den kommer i starten af næste måned

http://www.av-connection.dk/?PGr=3524&ML=212

Fidusen med kun at have en pre processor, er at du kan selv bestemme dine PA forstærkere og hvor kraftige de skal være pr højtaler 

(har iøjeblikket 3 stk. STK VS-34 Digital forstærkere og leder efter 2 mere) for at udnytte de 9 kanaler

Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Har lige fået min surroundreciever i dag.

Jeg valgte Marantz SR5004:
http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Pro duct&cont=eu&bus=hf&prod_id=3834&series=comp &type=avr

Valget blev denne Marantz af flere årsager, men jeg har besluttet at benytte den i et års tid, før jeg går over til Full HD 3D med nyt fjernsyn og der skal jeg så have en endnu bedre surroundprocessor.

Så fik jeg meget for pengene med den Marantz.

@Supercharger
Det er også en lækker sag
Har altid været mest til deciderede processorer, og havde også gammeldaws processor, der så måtte lade livet for en HD løsning.

@Luggelaj
Har endnu ikke fået sat min nye Marantz til, men det skal nok virke fint med stereo-system sat til surroundrecieveren. Så kan det være jeg finder nogle andre effekttrin til resten af kanalerne senere.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes