| Forfatter |
|
steenhansen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken en af disse Recievere er bedst til Stereo samt Surround 50/50?
|
| Til top |
|
| |
Zoma Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en marantz surround forstærker. Inden jeg købte den undersøgte, jeg højt og lavt. For jeg ville have en, hvor jeg også kunne høre musik, så det i det mindste var til at holde ud. Dengang, for snart to år siden, faldt valget på Marantz.
Når jeg hører musik er det med pure direct slået til, og så lyder det ok. Ved at musik kan lyde meget bedre, men det hele handler jo om kompromis, når pengene ikke er til et sæt til film og et til musik.
Der hvor Marantz så ikke er så stærk er til at komme med et brag. Pludselige meget høje lyde. Den kan godt spille højt, men den eksplosive kraft har den ikke. Til gengæld er der pænt styr på detaljerne.
Sådan har jeg forstået Marantz. Yamaha har jeg aldrig hørt, men de har vist et godt ry. God jagt!
|
| Til top |
|
| |
steenhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for din kommentar...
Jeg er nok også mest til Marantz, men Yamaha får nogle gode anbefalinger med på vejen. Jeg skal iøvrigt kun bruge den til forforstæker, da jeg har en effekt til det grove.
|
| Til top |
|
| |
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, det er jo som så meget andet smag og behag. Da jeg for et par år siden skulle have en snurrerundt dims stod valget
mellem en Yamaha RXV 1700 og en Marantz, som jeg ikke kan huske navnet på¨; jeg valgte nemlig Yamahaen, som jeg på det
tidspunkt mente havde den bedste lyd.
Jeg er nu i gang med at opgradere stereodelen, fordi jeg ikke er helt tilfreds med dens evne til at spille musik, men det tror jeg
er et generelt problem for surround-forstærkere.
Har du ikke mulighed for at lytte til de to op mod hinanden?
__________________ /dreamz
|
| Til top |
|
| |
steenhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville selvfølgelig være nummer et, at lytte til dem begge i en a/b test, men det kan ikke lade sig gøre, det er undersøgt. Derfor vil de erfaringer i har, være med til at give mig en ide´om hvor jeg skal henad.
Jeg spiller iøvrigt på en HarmanKardon Avr 8500 pt. men den er desværre blevet defekt, og kan kun bruges som effekt, eller til analog brug. Derfor vil jeg gerne have en mindre reciever som forforstærker, og gerne med de nye formater....
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
dreamz skrev:
Jeg er nu i gang med at opgradere stereodelen, fordi jeg ikke er helt tilfreds med dens evne til at spille musik, men det tror jeg
|
|
|
Må man spørge hvilke opgraderinger du har tænkt dig?
|
| Til top |
|
| |
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derre skrev:
dreamz skrev:
Jeg er nu i gang med at opgradere stereodelen, fordi jeg ikke er helt tilfreds med dens evne til at spille musik,
men det tror jeg
|
|
|
Må man spørge hvilke opgraderinger du har tænkt dig? |
|
|
Med fare for at blive beskyldt for at hijacke tråden kan jeg oplyse, at det er en Harman Kardon HK 990, som skal tage sig af
stereodelen af mit anlæg og dermed give mine glimrende højttalere noget strøm at lege med __________________ /dreamz
|
| Til top |
|
| |
kklausen Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 04 Maj 2010 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv lige stået i valget mellem disse.
Marantzen er klart den "pæneste" men hvis du ønsker den bedste "Pure Direct" stereo lyd, så er det Yamahaen der vinder. På Surround siden gør den det også overbevisende.
Menu systemet i Yamahaen virker dog ikke ligefrem, faktisk en smule dumt. Men det klare opgaven. Jeg har altid godt kunne lide Marantz; god kvalitet, lyd og funktion. Men mit valg blev Yamahaen pga lyden og god kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg håber ikke at det er for sent at komme med et input og selvom at det sidste input er nogle dage gammelt :-)
Uhh, at samlignde lige præcis disse to stærke mærker, er lidt svært. Fordi de er begge to nogle helt fantatiske mærker og arbejder på hver sin måde. Marantz er varm i lyden, hvor Yamaha har det klar princip at der ikke skal ændres på lyden på nogen måde, så der har du allerede en kampe forskel.
Yamaha recieverne er nogle utrolig gode reciever og spiller rigtigt godt, de er dejlige klare og fyldt med detjaler i lyden, men deres valg af design til deres reciever syns jeg så ikke at de har været for heldige med, det er jo smag og behag:D Men der er noget de små yamaha reciever mangler, det er at være strøm stræk, yamaha har en utrolig høj yde evne men de halter lidt efter vedr. strøm stærk og dette får man ikke før at man kommer op i de store modeller, men de har stadig kontrol over højttalerne også selvom at de ikke er så strøm stærke. men yamaha er helt klart det man skal vælge, hvis man vil have at der ikke bliver "pillet" ved lyden fra recieverens side :-)
Marantz reciever er også nogle utrolig gode reciever og spiller rigtigt godt, Marantz er som sagt varme i lyden, men stadig utrolig klar og detjaleret i lyd billedet, men marantz har så taget deres kæmpe erfarninger fra stereo forstærkerne og overført gradvis den gode stereo del til deres surround reciever, men her er det bare sådan at jo højre op man kommer i surround modellerne, jo bedre er stereo delen. og Marantz SR 5004 et rigtig godt bud på en rigtigt god reciever på surround delen, men også på stereo delen. Men en af de rigtige gode ting ved Marantz er strøm stærk og derved har marantz en utrolig kontrol over højttalerne og masser af overskud, Marantz har så ikke så høj en yde evne som yamaha, men dette er ikke et problem for marantz recieverne.
Jeg er selv ejer af en Marantz surround reciever og har været det i små 4 år nu, det er godt nok sidste års model da den hedder SR 6003 og her får man virkelig en rigtig god surround del men den er også utrolig god på stereo siden. Jeg har på ingen måde fortrudt mit valg af reciever, da jeg mener at man får utrolig meget for sine penge fra Marantz. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |