Sendt: 03 November 2013 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med Jer!
1. indlæg på dette forum, så hvis der er et underliggende kodeks jeg på en eller anden måde får brudt, så bær lige over
med mig :-)
Sagen er den, at jeg skal have fundet mig et sæt reolhøjtalere til hjemmefronten. De skal bruges til at afspille alt fra
festmusik, film, tv osv.. Jeg har haft kig på Jamo D430, idet den fysiske størrelse er rigtig fin, og så lader de til at få rimelige
anmeldelser.
Jeg er ikke nogen lydnørd på nogen måde, og søger derfor heller ikke high-end højtalere. Jeg har i sinde at ofre omkring
2.000 kr. på et simpelt stereosetup, og så er det helt sikkert ganske fint til mig. Men derfor skader det jo ikke at få så meget
for pengene, hvorfor jeg lige vil høre Jer kloge hoveder ad.
Jeg har indkøbt en tripath-forstærker på 2x100 watt der skal drive højtalerne. Jeg tænker derfor, at jeg skal have fat i nogle
højtalere som har en nogenlunde høj følsomhed. Det skal dog siges, at jeg har en modbydelig underbo, så jeg har absolut
ingen forventninger om at få et system som kan brage taget af hytten. Det skal bare være et nogenlunde tilforladeligt setup
:-)
Jeg håber at der er nogen derude der har kendskab til nogle rimelige reolhøjtalere som jeg bør kigge nærmere på, og som
ikke ligger milevidt fra mit budget. Jeg er helt frisk på at købe brugte højtalere, så det gør ikke noget at nyprisen ligger
noget over det nævnte budget.
På forhånd tak for hjælpen
|